Skyter en hvit pil ut i mørket, fra hofta, med et spørsmål om denne tilsynelatende uheldige kombinasjonen.
Kjøpte en brukt takboks som var god og matt i lakken, jeg har fresha opp matt lakk og gelcoat før så det skulle ikke by på noe særlig problem å få denne blank og fin igjen.
Vaska den med blåsprit for å få den ren før jeg påførte Polytrol for å få tilbake glansen.
Men da skjedde det noe, Polytrolen så ut til å reagere med noe på overflaten og jeg mistenker at det lå igjen voksrester eller noe annet på lokket, og det dannet seg en matt hinne med flekker på hele overflaten.
Denne hinnen er hard, og jeg sliter med å få vaska den vekk. Jeg kan skrape den vekk med neglen om jeg er litt hardhendt, men å skrape hele boksen på denne måten ser jeg ikke på som et alternativ.
Nå har jeg prøvd å vaske bort denne hinnen med Isopropanol, Citrusrens, Autoglym instant tar remover, og Turtle Wax Rubbing Compound, og den går bort, det er bare en helsikes tidkrevende og tung gnikkejobb.
Har ofra en poleringspute med maskina også men det er fåfengt.
Noen som har vært borti dette eller lignende, og har et forslag til noe som løser opp dette uten å ta lakk og gelcoat også?
Ser at for å fjerne polytrol så blir lakk- og malingsfjerner og tynnere anbefalt, det vil jeg helst prøve å unngå.