Det åpner for endel deltagere som har konvertert fra mtb til gravel. Men den traseen blir vel ganske heftig på gravel, eller er det bare meg som tenker det :-D Hva tenker folk blir raskest, mtb, cx eller gravel?
Jeg tenker hvertfall at det gjøre at jeg nå vurderer å være med. Synes rett og slett det er kjedelig å sykle enkle maraton ritt med fulldemper. Med Gravel så kan det fort bli mer utfordrende.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Jeg var innom deler av Farrisrunden med bukkestyresykkel på en liten rundtur Farrisvannet-Sørkedalen
Det var fint og hjemmekoselig, det!
Sitat: Syklus
Hva tenker folk blir raskest, mtb, cx eller gravel?
Spørsmålet er gjerne heller hva man selv synes blir morsomst, som Ole Christian skriver
Siste generasjon sykkelkross- og gravel-rittsykler fra samme merke har forresten ofte like rammesett, men forskjellig utveksling og dekkbredde. Gravel-oppsett med større spenn i utveksling og bredere dekk er gjerne mindre krevende enn klassisk kross-oppsett. Igjen blir det et spørsmål om hva man foretrekker av utfordringer.
Men ikke hør på meg, jeg bare suller rundt i mitt eget tempo med veske på styret
Jeg tenker hvertfall at det gjøre at jeg nå vurderer å være med. Synes rett og slett det er kjedelig å sykle enkle maraton ritt med fulldemper. Med Gravel så kan det fort bli mer utfordrende.
Det var det samme jeg erfarte på Allroad-birken. Løypa ble mere krevende til tider og innholdsfull.
Jeg tenker hvertfall at det gjøre at jeg nå vurderer å være med. Synes rett og slett det er kjedelig å sykle enkle maraton ritt med fulldemper. Med Gravel så kan det fort bli mer utfordrende.
Det var det samme jeg erfarte på Allroad-birken. Løypa ble mere krevende til tider og innholdsfull.
Samme her. Tenker å sykle Birken i år igjen i Allroad klassen. Synes det var kult
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Av 20 påmeldte i Farrisrunden så langt er 100 % av påmeldingene foreløpig til den tradisjonelle mtb klassen. Hva som er mest moro blir jo en smak sak, og ikke sikkert at dette forumet er helt representativt for "folk flest". Uansett fint at de har åpnet opp for flere klasser, håper det bidrar til flere deltagere til slutt og at rittet kan leve videre!
Av 20 påmeldte i Farrisrunden så langt er 100 % av påmeldingene foreløpig til den tradisjonelle mtb klassen. Hva som er mest moro blir jo en smak sak, og ikke sikkert at dette forumet er helt representativt for "folk flest". Uansett fint at de har åpnet opp for flere klasser, håper det bidrar til flere deltagere til slutt og at rittet kan leve videre!
Hadde jeg ikke vært på forumet så hadde jeg heller ikke fått med meg at det er Gravel klasse der. Men for min del er tiden hvor jeg melder meg på i mnd i forveien forbi.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Når man utvider med flere klasse som e-bike og gravlebike, vil det komme til nye ryttere eller blir det de samme trøtte typene som kommer - bare med en annen sykkel ?
er det gjort noen undersøkelser rundt dette eller er det bare noe arrangørene synser om ?
Veldig synd at det er avlyst og de heller ikke planlegger å arrangere flere ganger. Var med en gang, og det var en virkelig flott og variert løype, og et godt arrangement. Noen som kjenner historien bedre burde kanskje skrive en liten "nekrolog" over Farrisrundens 25 år lange historie. Hvor mange deltagere hadde de på det meste?
Farrisrunden hadde over 2.000 deltakere på det beste, rundt 2010-2012 antar jeg. Som i resten av landet av herjet det også i Larvik da en sykkelfeber uten like. Omtrent enhver lokale bedrift deltok, og det var en ordentlig høydare her i distriktet. Følelsen den gangen var at 'alle' i Larvik syklet, på et eller annet nivå. Mitt anslag er at det maks er 30 % igjen av de som tråkket den gangen som fortsatt holder det gående her lokalt. Listen over de jeg husker kjøpte dyre sykler og dro land og strand rundt for å delta på ritt, men som ikke lenger gjør det, er lang. Selv er jeg en av dem som definitivt har holdt ut, og sykler mer enn jeg noensinne har gjort, utelukkende landevei. Lysten til å delta på et tradisjonelt ritt derimot er mer eller mindre borte, og sist gang var vel i 2015. Hvorfor vet jeg ikke helt, men jeg har vel skjønt etterhvert at det er opplevelser og selve syklingen jeg setter pris på og jakter, ikke sette nye perser i ritt. Deltok for første gang på Jotunheimen Rundt i 2022, og da følte jeg nesten jeg fant meningen med livet. Dette traff meg midt i blinken.