Næmmen! se her hva som dukker opp fra arkivet!
https://www.terrengsykkel.no/sykler/test-av-setepinner-med-dempingEn 19 år gammel test av dempede setepinner!
Jeg var en av testerne og fast bruker av USE pinne på den tida. Jeg hadde den Thudbuster etter det. Jeg mener konklusjonene i testen står seg fortsatt. Oh! ikke minst hvor kul er ikke den Kleinen!
"Testlagets grusracer brukte G-Shok på sin faste rute fra Maridalen til Kikut på en laber dag med litt forkjølelse i kroppen. Overrasket konstaterte han at deler av etappen hadde gått unna på rekordnotering, mens pulsklokka hadde logget klart lavere puls enn noteringene fra tidligere turer med samme tidsforbruk."
Det over var meg, og ga meg en skikkelig øyeåpner. Jeg var vant til USE og mente at den hjalp på grusen. Gshocken fikk virkelig øynene opp for hvor mye den teknologien hadde å si. I ettertid vil jeg si at å bruke 1,95 dekk men MASSE luft formelig krever at man gjør noe for flytens skyld. Ordentlige dekk og smartere lufttyrykk hjelper på, men av og til lurer jeg på om jeg skal kjøpe en Thudbuster igjen. Hadde helt klart gjort det om det ikke var for at senkepinnen er enda viktigere.
Lykke til
LarsB