Jeg får ikke til å justere framgiret mitt lengre "utover", heller ikke når jeg fysisk forsøker å presse girarmen innover så virker det ikke som det er noe mer å gå på (Forsøkt vist på bilde nr 2) Problemet er at kjede nå subber så vidt borti giret. Må innrømme jeg er amatør, så mulig noe jeg ikke forstår. Har forsøkt å skru på de to justeringsskruene uten noe hell. Litt flaut å måtte og tungvindt å ta med til sykkelverksted bare for å få hjelp med noe muligens veldig banalt som jeg ikke forstår. Shimano Ultegra, 36/52 på en giant propel 2015.
Om kjedet subber når du er på storeskiven slik jeg forstår deg må du justere på H-skruen når du har kjedet på storeskiven. Om du har skrudd på begge nå litt vilkårlig kan det ha rotet det litt til, men alt kan korrigeres.
Mange svært gode videoer på Youtube som viser i detalj! Søk på eksempelvis adjust front derailleur road bike.
Ja, har sett på YT-videoer og forsøkt på dette. H-skruen er så vidt jeg skjønner ytterst av de to skruene på dette girsystemet, men uansett hvor mye jeg skrur kommer ikke giret vekk fra kjedet.
Du må hvertfall være helt sikker på at du skrur på korrekt skrue. Om du skrur på riktig skrue og giret ikke reagerer så må girvaier være for slakk. Er det ‘justeringstønner’ på vaieren på denne? I så fall strammer du litt på den. Om det ikke er det må vaier løsnes fra giret og strammes manuelt. Deretter må giret justeres på nytt.