Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Opplasting fra Strava til Garmin

Opplasting fra Strava til Garmin #2727653 25/01/2023 19:36
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Etter at jeg fikk ny garminklokke med flere treningsfunksjoner har det blitt interessant å få rulleøkter inn på Garmin Connect. Jeg kjører to programmer på rulla mi. Elite Drive 2. Det er Bigring VR og FulGaz. Begge laster automatisk opp til Strava etter at jeg avslutter. Det hadde derfor vært greit å ta tcx fila direkte fra Strava og laste denne opp til Garmin Connect, men da får jeg feilmelding. Gpx fila får jeg lastet opp men den inneholder jo ikke alt. PÅ Bigring VR legges det en tcx fil på Mac en, så det er greit. Men på Ful Gaz må jeg hente fila fra FUL GAZ sin server for så å sende den til meg selv på mail. Det er tungvint. Det hadde vært mye greiere å hente disse filene direkte fra Strava. Er det noen som har en løsning? Det vil vel også bli tilsvarende til våren siden jeg har Polar sykkelcomputer.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: jok] #2727657 25/01/2023 20:32
S
Skogsmatrosen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Det er kanskje enklere om du kobler klokka til rulla også, og registrerer direkte til Garmin derfra i tillegg til Polaren din, gitt at du kan koble til to dingser samtidig. Jeg gjør det på min Wahoo Kickr, kobler og dobbeltregistrerer i Zwift på PC og Garmin Edge 530. Begge pusher til Strava, men jeg sletter den som Garmin sender.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: jok] #2727659 26/01/2023 05:57
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Det er lett å gjøre manuelt om du ønsker et, dog er slikt manuelt arbeid unødvendig. MEn det er drag-and-drop

Men det er lett å få Strava til å synce med Garmin, og motsatt, slik at de oppdaterer hverandre. Du må bare godkjenne motparten på respektive steder.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: Skogsmatrosen] #2727671 26/01/2023 08:25
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: Skogsmatrosen
Det er kanskje enklere om du kobler klokka til rulla også, og registrerer direkte til Garmin derfra i tillegg til Polaren din, gitt at du kan koble til to dingser samtidig. Jeg gjør det på min Wahoo Kickr, kobler og dobbeltregistrerer i Zwift på PC og Garmin Edge 530. Begge pusher til Strava, men jeg sletter den som Garmin sender.

Jeg prøvde det først, La klokka ved siden av, og kjørte innendøssykling på den parallelt. Problemet var at antall km og hastighet ble helt feil i Garmin, så jeg måtte inn å korrigere manuelt.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: eOpseth] #2727672 26/01/2023 08:30
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: eOpseth
Det er lett å gjøre manuelt om du ønsker et, dog er slikt manuelt arbeid unødvendig. MEn det er drag-and-drop

Men det er lett å få Strava til å synce med Garmin, og motsatt, slik at de oppdaterer hverandre. Du må bare godkjenne motparten på respektive steder.

Det er jo lett å synge fra Garmin til Strava, men har ikke funnet ut av hvordan jeg gjør det motsatt. Drag and drop funker som sagt ok fra Bigring VR, og sikkert fra andre program også, men ikke fra Ful Gaz.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: jok] #2727705 26/01/2023 13:11
MaximoBongo Offline
Entusiast
Entusiast
For å få Strava til å synke mot Garmin, logger du deg på Strava, går inn på din profil>settings>data permissions og gir tilgang til Garmin. Da kommer stravaaktivitetene inkludert Zwift (gitt at du har satt Zwift til å pushe til Strava) inn i aktivitetshistorikken din på Garmin Connect slik at Garminklokken din tar disse aktivitetene med i sine beregninger.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: MaximoBongo] #2727712 26/01/2023 14:07
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: MaximoBongo
For å få Strava til å synke mot Garmin, logger du deg på Strava, går inn på din profil>settings>data permissions og gir tilgang til Garmin. Da kommer stravaaktivitetene inkludert Zwift (gitt at du har satt Zwift til å pushe til Strava) inn i aktivitetshistorikken din på Garmin Connect slik at Garminklokken din tar disse aktivitetene med i sine beregninger.

Ikke noe sånt under data permissions hos meg. Kun å gi mulighet til Strava å samle helsedata.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: jok] #2727714 26/01/2023 14:15
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Du må gå inn på "my apps" under settings på Strava.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: eOpseth] #2727717 26/01/2023 14:41
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K

Tror ikke det ICON_SMILE Ønsker meg mulighet til at Strava pusher data til Garmin, ikke omvendt. Når jeg trener bruker jeg en Garmin-computer som synker til Strava, det har funket siden 200X, men f.eks når jeg pendler til jobb, jogger eller går tur med bikkja logger jeg det rett i Strava på mobilen. Såvidt jeg skjønner er da eneste måte å få det over i Gamin på ved å gjøre det manuelt, noe jeg ikke gidder, eller kjøpe en Garmin-klokke og feke med den, noe jeg heller ikke gidder ICON_SMILE

For noen år siden hadde Garmin en egen mobil-app (som det fortsatt refereres til) som het Garmin express, forvirrende nok det samme som den gamle desktop-appen. Den kunne man bruke på samme måte som Strava, når man ikke hadde en Garmin-dings. Men den er no bueno så vidt jeg ser i App Store.

Det eneste man kan dele Strava -> Garmin såvidt jeg ser, er løyper.

Redigert av knutspeed; 26/01/2023 14:42. Rediger grunn: klarer ikke å stave "garmin"
Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: MaximoBongo] #2727718 26/01/2023 14:52
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: MaximoBongo

Der står det helt til høyre under Social Connections at jeg er connected til Garmin, Google og FB. Der står at jeg ikke er connected til MY fitness PAL.
Noe mer finner jeg ikke.

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: knutspeed] #2727720 26/01/2023 15:04
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: knutspeed

Tror ikke det ICON_SMILE Ønsker meg mulighet til at Strava pusher data til Garmin, ikke omvendt.

Mulig jeg er forvirra her, men jeg har nå åpnet den kanalen, og om jeg bruker kun mobil, kun Zwift eller kun Garmin så kommer alt i alle kanaler. Mulig det er pga at jeg også er koblet opp mot Trainingpeaks (gratiskonto)?

Re: Opplasting fra Strava til Garmin [Re: eOpseth] #2727721 26/01/2023 15:04
jok Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Der får jeg opp

"You have granted these applications access to your Strava data."

Under denne teksten ligger der 8 forskjellige apper inkludert Garmin Connect.

Moderator  support