Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Medical Certificate Tuscany Trail

Medical Certificate Tuscany Trail #2726851 10/01/2023 09:00
K
Kristian F P Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Nå har vi hatt gleden av å meldt oss på Tuscany Trail X Edition for 2023 i juni, så nå er ferien allerede planlagt og flybilletter snart i boks.

For å få lov til å sykle på arrangementet er det krav om "Medical Certificate", som jeg har skjønt er vanligere praksis i blant annet Frankrike og Italia i forbindelse med sykkelritt og arrangement. Så det lurer vi lurer på - hva er tilsvarende erklæring her i Norge? Kanskje man kan be lege utstede en legeerklæring spesifisert for "CYCLING"? Arrangementet oppgir et spesifikt dokument “Health Certificate for cardiovascular intensive sport activity (cycling races/events)”, så mulig at det er en standard mal som blir sendt ut på ett eller annet tidspunkt.

Vi har kun fått opplyst følgende, som i FAQ, om spørsmål rundt erklæring/certificate:

All participants are REQUIRED to submit a valid “Health Certificate for cardiovascular intensive sport activity (cycling races/events)”.

The medical certificate must expire after 30 June 2023.

If the medical certificate is not compliant, it will be refused and canceled and the member will have to forward a new compliant one.

The medical certificate must be specific for CYCLING. We cannot accept medical certificates issued for other sports such as triathlon, athletics, etc.

Anyone who does not comply with this requirement will not be considered regularly registered and will not be entitled to a refund of the registration fee.

Each participant must declare in accordance with the D.P.R. no. 445 of 28 December 2000 that the documents forwarded by him are true and correspond to the originals in his possession.

Takk for svar!

Re: Medical Certificate Tuscany Trail [Re: Kristian F P] #2726854 10/01/2023 09:14
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det lille jeg har lest er at arrangørene ofte har en egen standardmal som sendes ut, som så kan tas med til din fastlege.

Her er et eksempel jeg fant (riktignok ment for ultraløp o.l. men samme opplegget): https://www.fidal.it/upload/files/Organizzazione/2019/Running/inglese_4.pdf

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Medical Certificate Tuscany Trail [Re: Kristian F P] #2726886 10/01/2023 13:53
K
Kristian F P Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Takk for tilbakemelding. Kan ikke annet å anta at det innebærer at de sender ut et skjema i så fall. Vil tro det kan bli ganske vrient for dem å håndtere legeerklæringer fra like mange leger som det finnes deltakere til arrangementet.

Re: Medical Certificate Tuscany Trail [Re: Kristian F P] #2726897 10/01/2023 15:37
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg tror du skal be om å få det skjemaet, og ikke vente på det.
Mange arrangementer i Italia og Frankrike krever dette som det er skrevet over. Så det er noe de fleste lokale deltagere nok har fra før.
Om ting tar tid er det greit å være ute i god tid.

Når jeg kjørte Roc Maraton måtte jeg tigge og be om time for å få det skjemaet utfylt.

LarsB

Re: Medical Certificate Tuscany Trail [Re: Kristian F P] #2727124 15/01/2023 10:34
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Ta kontakt med arrangør på facebokk, så sender de deg sikkert skjemaet de vil ha utfyllt.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.

Moderator  support