Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte styre?

Bytte styre? #2726308 29/12/2022 20:06
tordok Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Har hatt min canyon inflite med det originale styret i en del år. Etter å ha vært igjennom noen ulike på racersykkel i samme periode har jeg kommet frem til at det originale canyon h28 road al rett og slett ikke er noe ålreit å holde i.
Målene er oppgitt til:
Bredde 420
Reach: 82
Drop:130

Så kommer problemet. Jeg har trivdes på f eks ritchey sitt Carbon Logic styre, som oppgis å være 42cm = 132/78
Og trives fint på cervelo sitt propietære styre til nye s5, som etter litt googling ser ut til å være 42, 128/80.

Målene ser for meg (som ikke kan noe særlig om dette) ut til å være mer eller mindre identiske. Har utformingen eller så mye å si at disse ellers relativt like (på mål) styrene oppleves så forskjellig, eller er det sittestillingen/ målene på sykkelen? Sitter noe kortere og mer oppreist på inflite enn jeg gjør på landeveissyklene. Vil det ha noe for seg å prøve et annet styre, eller er det gode muligheter for at det vil bli mye av det samme? Gode råd mottas med takk. Evt også råd om greie/gode kompakte styrer dersom det kan være lurt å bytte.

Re: Bytte styre? [Re: tordok] #2726503 03/01/2023 12:42
?
Øyvindzen Offline
Entusiast
Entusiast
?
Jeg har i alle fall to styrer med nesten like mål som er ganske så ulike å holde i. Derfor går jeg mer etter form enn tall. Flere produsenter lager styrer med samme form i et vidt prisspenn. Dermed kan du teste med å kjøpe det billigste.

Moderator  support, Valentino