Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete)

Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) #2726094 22/12/2022 12:46
E
EmilZipp Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
E
Som 10-11 år gammel sneip ble jeg frelst av High Voltage skiva til ACDC i god tid før Bon Scott omkom i 1980 (Brian Johnson er fortsatt bare han nye). I dag er jeg en stakkar i Finans som trekker på en mørk dress hver dag og står foran speilet med barberskum men fortsatt henger igjen i gammal Maiden, ACDC, Metallica, Rammstein, T Rex, Rolling Stones, Doors, Kinks, Green Day, Nirvana, Tom Petty, Iggy Pop, Raga Rockers, Kjøtt, Ingenting, Jokke osv.

Rock på radio er fint og min helt Torkild Torsvik i Radio Rock er kongen de gangene jeg rekker ut i bilen før han logger av kl 18 i ukedagene. Han lever for Rocken og musikken hans passer selvsagt perfekt til alle hans gamle skrøner mens han øser ut kunnskap, god humor har han også. Andelen ACDC, Nirvana og Rammstein er i overkant akkurat slik jeg liker det :-)

Så til saken. Hver morgen når jeg kjører til jobb har Radio Rock en gjeng som babler om kjendiser, navnedager, strømpriser og Ukraina uten at det virker som de er opptatt av Rock, har peiling på rock eller har referanser til musikken de setter på (kanskje har de det men det høres bare ikke slik ut). Enda stussligere er det i P6 Rock på morgenkvisten. Der har de flere radioprogrammer med de samme folka, bare at musikken byttes ut etter hvilken kanal de er på (P6 Rock, 24-7 mix og 24-7 Kos)

JEG VIL HA MEG FRABEDT AT MAN BARE PUTTER IN EN GJENG SKRAVLEBØTTER SOM IKKE HAR NOE FORHOLD TIL MUSIKKEN DE SPILLER PÅ RADIO. GI MEG EN TOMMEL OPP OM DU ER ENIG. ER DU UENIG, SÅ KNEPP IGJEN NEBBET :-( Bortsett fra det har jeg en fin dag :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) [Re: EmilZipp] #2726098 22/12/2022 13:53
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Rammstein?
Du gikk vel alt i dress da de ble opprettet?
Men Lindemann skal jo ha for at de klarte å komme over det trauste DDR alt i 1986, og da var du sikkert ennå en rebelsk pøbel med hanekam ICON_SMILE .

For øvrig glad for at du har en fin dag ICON_WINK .

Re: Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) [Re: EmilZipp] #2726106 22/12/2022 16:05
E
EmilZipp Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
E
Ahhh, jeg jobbet en del år før jeg måtte på med dress ca i 1997 og brukte lang tid før jeg lærte meg å like Rammstein, akkurat som rødvin, oliven og lutefisk. Jeg var en syltynn, lav og liten pingle i oppveksten med selvtillit som en hanmygg, det var ikke lett å se at den stusselige gutten likte heavy eller en gang i fremtiden skulle havne i dress :-) Var ikke tøff nok til Hanekam dessverre :-( Uansett glad for å få luftet zappingen på radio fra morgenkvisten, det ble spillesliste ganske kjapt.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) [Re: EmilZipp] #2726107 22/12/2022 16:40
S
svene Offline
Entusiast
Entusiast
S
Folka i morrasendinga til Radio Rock er helt ok syns jeg. De har nok mer referanser mot mye av skrotet som ble laget på 90-tallet enn det jeg liker som er fra 70-80 tallet. Mulig derfor vi som er blitt godt voksne ikke syns de er helt topp. Men de er nå mye bedre enn forrige runde der de hadde med han ene fra NRK som bare liker popmusikk (husker ikke navnt).

Gresset er like brunt på den andre siden.
Re: Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) [Re: EmilZipp] #2726115 22/12/2022 18:22
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Jeg liker folka på Radio rock på morgenkvisten, men savner Halvor. Charterhilde på P6 Rock er helt katastrofe.

Re: Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) [Re: EmilZipp] #2726117 22/12/2022 18:52
Panda Offline
Besatt
Besatt
Jeg er helt enig. Det er dessverre mange selvutnevnte DJs på flere radiokanaler som ikke har peiling på musikk i det hele tatt.
Når de lovpriser en ny låt men ikke aner at refrenget er samplet fra en eller annen gammel 70-talls låt, det er pinlig.
Det blir dessuten produsert for mye musikk av lav kvalitet.
I disse dager handler alt om kvantitet frem for kvalitet.
Se bare på (pop) artister med rare navn og sangene deres med rare titler for at de skal bli lagt merke til på Spotify.

Beam meg tilbake til 80-90 tallet før internett og some.

Jatakk, jeg har også en fin flott dag.

Re: Radio Rock og P6 Rock (Himmel & Helvete) [Re: EmilZipp] #2726123 22/12/2022 20:13
J
johannessen Offline
Avhengig
Avhengig
J
Men de kan godt slutte å spille ZZ Top, det er i beste fall blues og har ingenting med rock å gjøre!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå