Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Swipe-tastatur for Android

Swipe-tastatur for Android #2725520 09/12/2022 14:25
Arne_And Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg bruker swipe-tastatur på telefonen. Nå har jeg skiftet mobil, og det ser ut som det tastaturet jeg brukte på den gamle mobilen ikke lengre finnes i app store. Jeg har prøvd å søke etter en erstatning, men synes hverken Gboard eller Microsoft Swiftkey gjør jobben så bra som det gamle. Problemet er når jeg skal skrive sammensatte ord som ikke er i ordboken. Med den gamle mobilen kunne jeg skrive det første ordet, swipe fra mellomrom til backspace, og deretter det nye ordet. Da slapp jeg punktum mellom ordene. Jeg har ikke funnet noen lignende metode med hverken Gboard eller Microsoft Swiftkey, og jeg har ikke funnet noen opsjoner som hjelper. Hvis jeg f.eks. skriver ett ord, trykker på mellomrom, trykker på backspace, og så skriver det andre ordet, så dukker likevel mellomrom opp.

Noen tips til hvordan jeg får Gboard eller Microsoft Swiftkey til å fungere effektivt?

Noen tips til andre tastaturer som gjør dette bedre? Jeg vil helst ikke ha noen totalt overdesignede greier som prøver å gjøre alt mulig rart, jeg vil ha noe som gjør jobben som tastatur bra uten å bruke masse ressurser på tullball.

Re: Swipe-tastatur for Android [Re: Arne_And] #2726076 22/12/2022 08:38
Arne_And Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Ingen tips? Er det bare jeg som swiper sammensatte ord?

Re: Swipe-tastatur for Android [Re: Arne_And] #2726077 22/12/2022 09:42
E
eSkåra Offline
Entusiast
Entusiast
E
Jeg har egentlig vært fornøyd med Swiftkey, men har prøvd meg på Gboard noen uker etter at jeg kjøpte meg ny mobil, tenkte jeg ville prøve meg på google sin løsning siden jeg gikk for google sin telefon.
Jeg klarer ikke helt å bli venn med det, det begynner å bli bedre da det lærer fort, men det plager meg at hele ordet forsvinner hvis jeg bare vil ta bort noen bokstaver, er nok bare jeg så omstille meg....

Moderator  support