Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S

Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S #2725485 09/12/2022 07:30
Molly Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Den nye klokka mi skal visstnok logge antall intensitetsminutter ila en uke (fra et folkehelseperspektiv). Dette gjør den særdeles dårlig. Har foreløpig kjørt 2 intervalløkter denne uka opp i sone 4, men har likevel kun logget 10 intensitetsminutter.

Googlet problemet og har rattet litt rundt med innstillingene etter råd fra internettet, også prøvd å koble til pulsbeltet for å se om det bedret seg. Men nei...

Noen som har hatt samme "problemet", og hvordan har dere evt fikset det?

Er jo egentlig bare mest irriterende, jeg VET jo at jeg er nok i aktivitet ICON_WINK

Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: Molly] #2725486 09/12/2022 07:34
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Jeg synes å kunne erindre samme problematikk med min Fenix 5. Tror kansje det var HR sone instillingene som var feil. Må gjøres i Garmin connect og settes opp for hver aktivitet.

- Stefan
Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: Molly] #2725491 09/12/2022 07:56
Molly Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Det var det jeg googlet meg frem til også, så har vært inne og endret på det for sykling og løping. Det funket ikke (gjorde det før gårsdagens økt)

Men hvilken setting er "riktig"? BPM, % av max, % av syreterskel?

Føler det sikkert er en eller annen switch et sted som jeg ikke finner ICON_TONGUE

Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: Molly] #2725502 09/12/2022 08:54
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Min Fenix 3 logger intensitetsminutter når jeg ligger på sofaen, så dette jevner seg nok ut ... skull

Redigert av Garpen; 09/12/2022 08:54.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: Molly] #2725503 09/12/2022 09:33
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Har du klokka løst på hånda? Hvis den ikke sitter godt, vil den heller ikke klare å logge puls.

Hvis du blir kald på håndledded, blir det dårligere blodomløp, og du får ikke logget puls.

Sitter klokka litt skeivt på hånda, vil du ikke få logget puls.

Har hatt Fenix før, og det ble for tungt for meg, så den hoppet og danset heel tiden. Har Forerunner nå, men husker på å stramme den godt rundt håndleddet når jeg vet jeg vil få logget intensitetsminutter. Da funker det ikke

Pulsbelte vil ikke kobles til aktivitetsmåleren, da dette ser ut til å være en annen service enn aktiviteter, med helt individuell tilkobling til sensorer.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: Molly] #2725510 09/12/2022 11:43
Molly Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Klokka sitter godt på armen, 7S er ganske liten, så den danser ikke så mye rundt. Sjekket på Garmin nå, og det viser seg at den ikke logger intensitetsminutter fra 3depart (som ZWIFT), selv om du har på klokka samtidig.... Og at den heller ikke logger fra eksterne målere som sykkelGPS (med mindre du har den nye, svinedyre pulsmåleren....selv om jeg nok skaffer meg den på sikt uansett.....)

Når de skal gjøre det SÅ vanskelig tror jeg nesten bare at jeg deaktiverer den parameteren (hvis jeg finner ut hvordan jeg gjør det...) ICON_TONGUE

Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: Molly] #2725512 09/12/2022 11:55
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Molly
Klokka sitter godt på armen, 7S er ganske liten, så den danser ikke så mye rundt. Sjekket på Garmin nå, og det viser seg at den ikke logger intensitetsminutter fra 3depart (som ZWIFT), selv om du har på klokka samtidig.... Og at den heller ikke logger fra eksterne målere som sykkelGPS (med mindre du har den nye, svinedyre pulsmåleren....selv om jeg nok skaffer meg den på sikt uansett.....)

Når de skal gjøre det SÅ vanskelig tror jeg nesten bare at jeg deaktiverer den parameteren (hvis jeg finner ut hvordan jeg gjør det...) ICON_TONGUE

Den logger samtidig som du bruker f.eks. Zwift, fordi den vet jo ikke at du bruke Zwift samtidig. Den logger jo internt på seg selv. Jeg har også brukt klokke som ikke sitter så bra som ikke har logget noenting samtidig som jeg har brukt Edge til aktivitet der jeg har hatt puls i taket. Det har vært pga for dårlig posisjon på klokka. Det kan fort være at du rett og slett ikke har godt nok blodomløp på håndleddet. Det blir også verre hvis det er kaldt ute.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Intensitetsminutter feil på Garmin Fenix 7S [Re: baronKanon] #2725515 09/12/2022 12:43
Molly Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Testet med pulsbelte igår (som var koblet til klokka), fremdeles ingenting. Neste gang prøver jeg å dobbeltlogge.

Dette skriver Garmin om saken:

"Can I Get Intensity Minutes From Third-Party Activities?

Third-party recorded activities are not inherently compatible with the intensity minutes feature. If you wear your Garmin watch while recording activities using non-Garmin devices or apps (such as Zwift) and upload these to Garmin Connect, you may see a very small number of intensity minutes in your activity details page in Connect for these activities. This is normal even if your watch may have been measuring heart rate in the background during the activity."

Også:

"NOTE: The Edge 1040 series and Edge Explore 2 is currently the only non-wearable Garmin device that is compatible with the Intensity Minutes feature. Any other Edge cycling unit will not be able to record intensity minutes without the HRM-Pro or HRM-Pro Plus being worn while also paired to the Garmin Connect app. Please see Can I Get Intensity Minutes From a Chest Heart Rate Monitor? below for details."

Som jeg altså sa over

Har foreløpig kun testet dette med ZWIFT, som er mest populært å bruke innendørs. Kulde er altså ikke en faktor, selv om vi har skrudd av varmen på treningsrommet. Ellers måler klokka pulsen min jevnt og fint både ila dagen og når jeg sover, så det er nok ikke blodomløpet i puselankene som er problemet ICON_SMILE

Redigert av Molly; 09/12/2022 13:05.

Moderator  support