Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Veggkart for Oslo, Bergen og Trondheim

Re: Veggkart for Oslo, Bergen og Trondheim [Re: Bjørn J. Kvande] #2725232 04/12/2022 21:33
A
AGT Offline
Avhengig
Avhengig
A
Da har jeg lastet opp et nytt kart i 2x3 format.
Kroppet bort de aller sydligste delene , men tatt med Bysetermåsan og natorunden. Har også utvidet liit mot øst.

Link til nytt kart.

Re: Veggkart for Oslo, Bergen og Trondheim [Re: AGT] #2725233 04/12/2022 21:49
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: AGT
Da har jeg lastet opp et nytt kart i 2x3 format.
Kroppet bort de aller sydligste delene , men tatt med Bysetermåsan og natorunden. Har også utvidet liit mot øst.

Link til nytt kart.

Dette synes jeg ser ut som et veldig fint utsnitt ICON_SMILE

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Veggkart for Oslo, Bergen og Trondheim [Re: Bjørn J. Kvande] #2725342 06/12/2022 16:24
A
AGT Offline
Avhengig
Avhengig
A
Jeg traff nesten 100% på det første kartet jeg lastet opp. Tippet på at natorunden burde tas med. Eneste forskjellen er at det senere har blitt utvidet mot øst.

Har funnet 2 avvik helt øverst til høyre i kartet, Rettet det , og har lastet opp et nytt kart som kan lastes ned her

Hvis dere finner avvik , må dere gi beskjed. Jeg kommer snart til å avslutte, og da sletter jeg alle nesten 20 stk screenshots som er brukt. Etter det blir det ikke mulig å gjøre flere justeringer.

Vet ikke om Trailguide kommer til å selge kart med størrelse på 100x150 cm av Østmarka.

Jeg har vært ute og sjekket pris på print her i Oslo. Den ene butikken hadde brukbar pris , men mente at jeg i tillegg burde ha bakplate, da papiret kom til å krølle seg. Prisen ble da ganske stiv.

Den andre hadde nesten sjokkerende lav pris. I tillegg sannsynligvis best kvalitet på papiret. jeg fikk sjekket papiret , og det var både tykt og meget stivt.
Som betjeningen sa: dette papiret krøller seg ikke , glem bakplate.

Re: Veggkart for Oslo, Bergen og Trondheim [Re: AGT] #2725347 06/12/2022 18:06
B
Bjørn J. Kvande Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
Sitat: AGT

Vet ikke om Trailguide kommer til å selge kart med størrelse på 100x150 cm av Østmarka.

Jeg har vært ute og sjekket pris på print her i Oslo. Den ene butikken hadde brukbar pris , men mente at jeg i tillegg burde ha bakplate, da papiret kom til å krølle seg. Prisen ble da ganske stiv.

Den andre hadde nesten sjokkerende lav pris. I tillegg sannsynligvis best kvalitet på papiret. jeg fikk sjekket papiret , og det var både tykt og meget stivt.
Som betjeningen sa: dette papiret krøller seg ikke , glem bakplate.

Om man vil ha en rimeligere versjon så kan man selvsagt ta screen-shot, sette sammen og printe dem ut selv, det er helt fair. Da ender du jo opp med utskriftskostnad, eventuelt shipping i tillegg.

Det vi derimot har gjort er å designe kartene fra bunn av med rådata som er satt sammen via GIS-systemer og 3D-rendra i blender. Dette blir av en helt annen visuell kvalitet enn om man bruker det som ligger direkte på mtbmap eller det digitale kartet på trailguide.

Og igjen, så handler dette om å ha en mulighet til å få hjelp til å finansiere den digitale driften av Trailguide, og videreutvikling av denne gratistjenesten som hjelper deg å finne frem på sykkelen din.

Det er veldig tidkrevende å få på plass et nytt kart og kvalitetssjekke at det blir optimalt, så jeg kan ikke garantere at vi lager et for østmarka med det første (om det er stort nok ønske så kan vi kanskje fremskynde det - kanskje 20-30 stykker).

Mvh.
Bjørn Jarle

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå