Jeg har solgt en del xc hjulsett fra Kina, av meget høy kvalitet det siste året. Sammenlignet med tilsvarende hjulsett fra Light Bicycles ligger de 3-4000 under i pris. Har tatt inn et sett i måneden og lagt ut på Finn for kr. 7000,- og solgt etter noen få dager. Har et sett på vei inn nå som er forhåndssolgt.
Om det er interressant kan du jo sende meg en pm for eventuell bestilling,
Felgene er produsert i T800 karbon fra japanske Toray som er verdens største produsenten av karbonfiber.
Utvendig bredde 27 mm, innvendig bredde 22 mm, tubeless ready, xd boss, gjennomgående aksling 15x100 foran og 12x142mm bak, pillar x-tra 1420 eiker, novatec 411/412 nav som jeg ikke har hatt noen problemer med (jeg har syklet ca 1400 mil i år med samme nav og vil anslå ca 4-5000 mil de siste 5 årene uten å bytte lager).
Vekt med 24 eiker foran og bak er veid av meg til 1150 gram, med 32 eiker og bredere felg var det ca 1300 gram.
Max ryttervekt anbefalt fra fabrikk er 110 kg
3 løse eiker og felgbånd medfølger.
Det ble to pallplasser på Birken i år med tilsvarende hjulsettet.
Både kona og jeg har kjørt på hjul fra fabrikken siden 2017 (både mtb og landevei) og har tre sett fra det året enda som er like bra- har kun byttet et boss.