For noen uker siden (og forsåvidt om et par uker) ble det utført planlagt arbeid på strømnettet i området hvor jeg bor. Arbeidet medførte utkobling av strømmen på nattestid. Det hele dreide seg om et par tre netter med utkobling av strømmen a 6 timer. Ikke ideelt mtp fryser o.l, men det får gå. Arbeidet gjøres ikke for morro skyld.
Etter siste utkobling registrerer jeg at det har oppstått en skade på stekeovnen i huset. Nærmere sagt virker ikke alarmen på stekeovnen. Dvs ovnen er blitt "stum". En bagatell vil mange si, men vi bruker f.eks tidsuret og steketemperatur-funksjonen en del. Registrerte også at lampene i trapperommet i oppgangen var gått (2 av 4) samt at det lokale lyskrysset like ved i Kirkeveien (Oslo) også stod i svart (ikke gulblink) størstedelen av dagen etter strømbruddet.
For ordens skyld har jeg meldt saken som en skade til Elvia, og forventer meg vel egentlig ikke noen annet enn et "goddag mann økseskaft"-svar, men kunne vært interessant å høre hva forumet sier om saken. Blir eventuelle "strømpulser" loggført i systemet slik at forbrukere kan få en slags godtgjørelse dersom det skulle vise seg at Elvia har skyld her?
Kan sikkert også bruke innboforsikring her, men spørs om jeg gidder å bruke 2000-3000 kr i egenandel på en snart 9 år gammel ovn.