Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
|
Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
#2722265
11/10/2022 09:19
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB.
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573 |
Jeg har vært tro kunde av Garmin i mange år, og det har aldri vært noen problemer med kundeservice. De får gangene jeg har trengt hjelp, har de svart raskt og effektivt. Nå er imidlertid situasjonen nærmest komisk.
Jeg har en Edge 830 der høydemåleren er helt på bærtur. Det er en kjent feil, godt dokumentert på Garmins eget forum. Jeg sendte derfor en henvendelse til Garmin om å få fikset dette. Det er over en måned siden. Fikk svar etter en uke om å beskrive problemet på nytt (det var allerede godt beskrevet). Deretter går det en uke til, jeg får beskjed om å legge ved sporlogger for å dokumentere. En ny uke går. Får på nytt spørsmål om å beskrive feilen og legge ved sporlogger. En nye uke går. Får nok et svadasvar om mer info om situasjonen og dokumentasjon. E-postutvekslingen er nå lang som et vondt år.
Hva er det som skjer her? Har Garmin mistet alt de hadde av rask og god kundeservice? Er det andre som har gjort seg noen erfaringer med Garmin KS i det siste?
I was just riding along...
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722271
11/10/2022 10:19
|
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,046
Iselilja
Avatar-ninja
|
Avatar-ninja
Registrert: May 2012
Innlegg: 1,046 |
Ja. Jeg hadde problemer med klokken da GPSen ikke virket. Opplevde egentlig det samme som deg. De svarte på min henvendelse ved å be meg beskrive det en gang til. Ingenting nyttig. Jeg ga opp etter diverse råd fra de. Men så kom det en software oppdatering og den fungerte igjen.
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722296
11/10/2022 15:09
|
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772
Ugla
Besatt
|
Besatt
Registrert: Nov 2007
Innlegg: 2,772 |
Hva er det som skjer her? Har Garmin mistet alt de hadde av rask og god kundeservice? Er det andre som har gjort seg noen erfaringer med Garmin KS i det siste?
Ja, det virker dessverre å være slik. Har selv en sak som har pågått i måneder og jeg er ikke imponert over verken kompetanse eller prosess. Har bedt om samme informasjon igjen og igjen. Virker ikke å være på ballen i det hele tatt. I mens går dager, uker og måneder uten at jeg har et funksjonelt produkt.
Lars-Erik
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722299
11/10/2022 16:27
|
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043
universalis
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: May 2010
Innlegg: 1,043 |
Jeg kan skryte litt da. Har en rulle, Flux s hvor verdiene hoppet opp og ned, og gjorde intervallene vanskelige. Tok kontakt, gjorde alt de anbefalte, men ingen forbedring. Tok så kontakt, fikk kjapt svar og tilsendt hovedenhet av rulla. Byttet over deler, og sendte den originale hovedenheten i retur. Kjapt og uten noe problemer. Topp service!
Redigert av universalis; 11/10/2022 16:28. Rediger grunn: Tastefeil
******************** Div. sportsremedier ...
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722310
11/10/2022 21:26
|
Registrert: May 2011
Innlegg: 484
Hen9ng
Entusiast
|
Entusiast
Registrert: May 2011
Innlegg: 484 |
Kan også skryte litt. Hadde fenix 6 som begynte å tøyse med batteriet. En telefonsamtale og 4 dager hadde jeg ny klokke. Mitt første garmin produkt, så har ikke noe flere erfaringer, men kom fra Polar som må være blant de beste.
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722714
18/10/2022 14:45
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB.
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573 |
Bra at noen har gode erfaringer også.
Jeg fikk nytt svar etter over nok en uke. De ber på nytt om den samme informasjonen jeg har oppgitt tidligere. Det er til å le av.
Redigert av JB.; 18/10/2022 14:45.
I was just riding along...
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722717
18/10/2022 15:33
|
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 519 |
Mistet dekselet til batteriene på en Rally XC watt pedal. Ringte kundeservice, fikk svar med en gang. Kundebehandleren visste ikke helt hvilken del som passet, satte meg på vent i 1 min for å konferere med en kollega, og fant riktig del. Fikk nytt deksel på garanti, fikk til og med to sett. Var i postkassa etter to dager. Har bare god erfaring med service fra Garmin.
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2722721
18/10/2022 16:02
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 9,144 |
Hade också problem med min barometer på min 935 och jag sände ett mail till garming och fick som svar att jag skulle återställa klockan. Min barometer började fungera igen efter ett tag (dock ikke efter en återställning) men termometern fungerar fremdeles ikke. Husker ikke hvis jag gjorde noe mer med garmin supporten men må ha gjort det, möjligt att jag ringde dem. Tog 9 dagar att få svar på mail ser jag och då hade jag antagligen redan läst en massa om problemet. Edit: ser att min barometer begynte å fungera igen några timmar innan jag fick svar av garmin.
Problem med barometern var ett känt problem för två år sen men garmin verkar ikke speciellt intresserad av att hjälpa folk med det.
Redigert av fredriks; 18/10/2022 16:11.
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2723537
01/11/2022 19:10
|
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 167
Ozz
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 167 |
Jeg trodde det samme. Men så snudde det... Sendte en mail om min Fenix 5X med ladetrøbbel og to måneder igjen av reklamasjonstiden. Etter ei uke sendte jeg en masemail. Fikk da kjapt svar om at de hadde trøkk, men skulle ta det så fort de kunne. Ba meg også beskrive litt mer, og teste noe jeg allerede adde testet. Gjorde det, og fikk så opprettet en sak. Sendte inn klokka, ventet fire dager og hentet en Fenix 7X SS på posten. Prima service, godt fornøyd kunde.
Og som de sa i mailen; Ring istedetfor å sende mail, så går ting fortere...
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2723570
02/11/2022 10:36
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB.
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573 |
Jeg har nå gitt opp å kommunisere skriftlig med Garmin.
Fikk til slutt lov til å sende inn enheten, men i skjema som skulle fylles ut kom det frem at jeg må betale ca 1300,- for å få en bytteenhet. Min Edge er fortsatt under to og bør være dekket av reklamasjonsrett. Så så nå gir jeg altså opp. Ringer dem i stedet.
I was just riding along...
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2723573
02/11/2022 10:59
|
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417
larsdx
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 6,417 |
Spør du meg er det ekstremt dårlig kundeservice å ikke håndtere reklamasjon skriftlig.
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2723576
02/11/2022 11:38
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Jeg har nå gitt opp å kommunisere skriftlig med Garmin.
Fikk til slutt lov til å sende inn enheten, men i skjema som skulle fylles ut kom det frem at jeg må betale ca 1300,- for å få en bytteenhet. Min Edge er fortsatt under to og bør være dekket av reklamasjonsrett. Så så nå gir jeg altså opp. Ringer dem i stedet. Hvorfor tar du ikke dette med butikken der du kjøpte enheten isteden?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2723584
02/11/2022 13:33
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB.
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573 |
larsdx: Enig, og jeg foretrekker å ha slike saker skriftlig i tilfelle det er noe som skulle dukke opp. GeirK: Det er neste alternativ. Ulempen er at jeg da må oppsøke butikken, stå i kø og følge opp hvis/ når det ikke skjer noe innen rimelig tid.
I was just riding along...
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: GeirK]
#2723718
04/11/2022 16:34
|
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900 |
Hvorfor tar du ikke dette med butikken der du kjøpte enheten isteden?
Tradisjonelt sett har det å kontakte Garmins kundeservice vært en så bra opplevelse at man nesten ønsker at greiene skal gå i stykker. Ting har blitt ordnet kjapt og greit og stort sett tilfredsstillende på et par dager. Butikker har derimot pleid å be deg prøve Garmins kundeservice, så nølende ta i mot greiene, glemme dem i en skuff en lang stund, så blir de sendt til Garmin likevel og returnert til butikken som bruker nye evigheter på å ha pakke i skuffen til du kommer og maser. Så Garmin har vært snarveien frem til nylig. Og vi får håpe de kommer over kneika og blir så bra som de var igjen. LarsB
|
|
|
Re: Hva har skjedd med Garmins kundeservice?
[Re: JB.]
#2723913
08/11/2022 11:57
|
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB.
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573 |
Ringte Garmin support. Fikk god hjelp og saken blir nå avsluttet. Moralen er altså: Ring, ikke send e-post.
I was just riding along...
|
|
|
|
|