Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bedre treningsutbytte av korte stiturer

Bedre treningsutbytte av korte stiturer #2722181 10/10/2022 11:36
C
Cerberus Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
C
På høsten blir det i hovedsak korte stiturer ut fra døren etter legging av unger. Jeg har en lett tilgjengelig skog med en del stisnutter på 500-1000 m lengde og 50-70 høydemeter. Retur kan enten gjøres på noen av stiene med litt teknisk klatring, eller grusvei rundt. Hvordan bør jeg angripe disse for å bedre treningsubytte noe når jeg først kommer meg ut på økter på 30-60 minutter? Formålet er generell forbedring av form og spesifikt for å bedre kapasiteten til å gi litt gass på sti.
Jeg har aldri trent strukturert, kun dratt ut for å sykle sti med fokus nedover. Har lest litt overordnet om intervaller, men kommer nok i liten grad til legge opp syklingen for å tilpasse lengde på drag. Effektmåler kommer ikke til å bli montert på min sykkel, jeg har en 520 edge som jeg kan vurdere pulsmåler til.
Kort fortalt; hvilken fordeling av dra på oppover/ dra på nedover bør jeg sikte etter?

Re: Bedre treningsutbytte av korte stiturer [Re: Cerberus] #2722194 10/10/2022 13:45
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
På 30-60 minutter er det vel bare å gønne på både opp og ned. Om du sykler hver dag kan du kanskje ha et par dager i uken hvor du fokuserer på å sykle fort nedover.

Moderator  support