Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Justering av styre/hendler

Justering av styre/hendler #2721853 05/10/2022 08:46
OleF Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Skal legge på ny styretape nå på sykkelen før rullesessongen begynner og tenker litt på om jeg skal ta meg bryet om og justere oppigjen styret/hendler i samme slengen. Har sett litt på nettet etter noen guider men er mange meninger der ute. Kort forklart har jeg kommet fram til att man starter med å justere styret med å legge på ett vater neders i bukken slik att det er helt flatt når sykkelen står i vater. Så plasserer man hendlene men litt vinkling oppover og slakt inn mot midten for og ungå knekk I handledet. Høres dette korrekt ut? Noen med flere innspill. Og ja, har lest guiden om styrejustering av landevei.no

Redigert av OleF; 05/10/2022 08:49.

Felgbrems <3
Re: Justering av styre/hendler [Re: OleF] #2721920 06/10/2022 08:36
Panda Offline
Besatt
Besatt
Det er jo veldig personlig hvordan man liker at hendlene skal posisjoneres. Noen bike fitters tar til og med høyde for dette også.

Ungdommen i dagens felt har ofte hendlene pekende mye innover, slik at det ser ut som de har tryna:D
Litt usikker på hvorfor, de sir pga aero, men jeg har ikke sett noen vitenskapelig evidens på dette.

Re: Justering av styre/hendler [Re: OleF] #2721974 06/10/2022 19:12
OleF Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ja hendlene har jeg fult forståelse for att man må tilpasse etter eget behov. Men å starte med å plassere styret riktig før man justerer plassering av hendlene må være ett greit utgangspunkt. Ser mye forskjellig på nye sykkler i butikk. Kanskje blitt litt bedre med di intrigrerte styrene der man ikke har den justeringen mellom stem/styre

Felgbrems <3

Moderator  support, Valentino