Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Briller med stor glassflate - Oakley?

Briller med stor glassflate - Oakley? #2721413 28/09/2022 21:14
V
Vestlending Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
V
På tiden å oppgradere brillene fra Circle K Jølster (!) til noe mere standsmessig. Vil gjerne ha briller med størst mulig glass, altså minst mulig glipp mellom brillekant og hjelm. Hvilken Oakley-modell bør jeg titte på da? Har også sett på Agu Bold, men er den modellen en del mindre enn Oakley sine største? Er opptatt av å få briller som kan brukes når det er overskyet eller regner. Er det modeller som har « Interchangeable lenses» som gjelder da? Eller er det nok at de er «photochromic»? Litt forvirra her, så trenger litt hjelp i brillejungelen.

Re: Briller med stor glassflate - Oakley? [Re: Vestlending] #2721414 28/09/2022 21:20
V
Vestlending Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
V
…. eller er det klart glass som er best når det er overskyet eller regner?

Re: Briller med stor glassflate - Oakley? [Re: Vestlending] #2721416 28/09/2022 21:56
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Oakley Sutro evt Sutro Light kan være en mulighet, populær brille. Har den ikke selv så kan ikke si så mye om den, men populær er den.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Briller med stor glassflate - Oakley? [Re: Vestlending] #2721418 29/09/2022 00:15
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Jeg har Julbo Fury Reactiv 0-3 og synes de funker veldig bra til skiftende vær og kveld/natt, men hadde kanskje kjøpt 1-3 som har speil (som funker litt bedre i klink sollys) hvis jeg skulle handlet på nytt.
Slik jeg har forstått det bruker Julbo linser som er fotokromatiske i hele materialet, ikke bare som et lag på toppen. De skifter vesentlig raskere og i et større spenn av lysinnslipp enn mine gamle Jawbreaker fotokromatiske (som stort sett holder seg nesten helt klare).

Om de er store nok blir subjektivt, Oakley Sutro er nok litt større men personlig synes jeg de ser helt Bjarne ut ICON_SMILE Kan nevne at Oakley Jawbreaker stanger i hjelmen og detter ned på nesen når jeg ligger i bukken, mens Fury akkurat går klar. Og de sitter dønn stabilt på Kask Protone, både i vanlig og i hvileposisjon.

https://www.terrengsykkel.no/sykkelutstyr/sykkelbriller/test-av-julbo-fury-reactive-1-3-briller

Som med alle briller med heldekkende rammer, tar de vekk noe sidesyn for de av oss som fortsatt har det i behold.

Create the problem and sell the solution

Moderator  support, Valentino