Jeg har Julbo Fury Reactiv 0-3 og synes de funker veldig bra til skiftende vær og kveld/natt, men hadde kanskje kjøpt 1-3 som har speil (som funker litt bedre i klink sollys) hvis jeg skulle handlet på nytt.
Slik jeg har forstått det bruker Julbo linser som er fotokromatiske i hele materialet, ikke bare som et lag på toppen. De skifter vesentlig raskere og i et større spenn av lysinnslipp enn mine gamle Jawbreaker fotokromatiske (som stort sett holder seg nesten helt klare).
Om de er store nok blir subjektivt, Oakley Sutro er nok litt større men personlig synes jeg de ser helt Bjarne ut

Kan nevne at Oakley Jawbreaker stanger i hjelmen og detter ned på nesen når jeg ligger i bukken, mens Fury akkurat går klar. Og de sitter dønn stabilt på Kask Protone, både i vanlig og i hvileposisjon.
https://www.terrengsykkel.no/sykkelutstyr/sykkelbriller/test-av-julbo-fury-reactive-1-3-brillerSom med alle briller med heldekkende rammer, tar de vekk noe sidesyn for de av oss som fortsatt har det i behold.