Hei, du finner enkelt ut om du har nok klaring ift Stages egne anbefalinger ved å (forsøke) dra en 10MM hex wrench gjennom klaringen... Se bilde her:
https://support.stagescycling.com/e...is-compatible-with-a-stages-power-meter-Jeg hadde bittelitt for lite på min grussykkel, jeg la en spacer imellom for å få litt mer. Stages-support skrev følgende om denne løsningen:
"It is possible, though highly frowned upon, to "space out" a Hollowtech II crank. The crank arm and spindle need a high percentage of engagement to work safely, and any added spacers will reduce that interface"
Det har vært helt problemfritt hos meg. På min GRX med BSA er det "Wheels Manufacturing Crank Spindle Spacer - 24mm Thickness: 1.0mm" eller "... 0.5mm" jeg bruker. Husker ikke om jeg har en eller to. Jeg handlet spacere hos Bike24, finnes sikkert tilsvarende enklere tilgjengelig på ebay osv evt lokalt.
Om det er bittelitt mindre klaring enn anbefalt, dvs kan være problematisk å dra gjennom 10mm hex wrench, tror jeg det heller ikke er noe problem. Jeg sendte f.eks. et bilde av min egen clearance til Stages support og fikk følgende svar:
"I wouldn't hesitate in the slightest with that clearance. The bottom bracket junction area is the stiffest on the bike, and is highly unlikely to flex far enough to hit the power meter. I would note, the only caveat to that would be if you're a 120kg rugby player, or a weight lifter or similar mass. There is a small chance someone like that could make the power meter touch the frame."