Er det noen som har noen tanker rundt disse alternativene som solide bakfelger? Erfaringer eller anbefalinger?
Sykkelen har nå Newmen Performance 30 felger foran og bak (billigste alternativet jeg kunne velge når jeg kjøpte sykkelen), og som felg foran funker det bra, men det er litt trøblete bak. Jeg får masse bulker og permanente skader dersom jeg lar dekktrykket komme under 30psi, og etter rundt 600-800km er felgen fortsatt rett/true, men den er meget bulkete til tross for en reparasjon. Jeg sykler en del i Drammen, Kongsberg, og noen enduro-ritt, og er ikke den tyngste rytteren, men ser at jeg blir ikke lettere eller tregere gjennom neste sesong, og trenger dermed en ny solid bakfelg ila vinteren. Ser derfor på DT Swiss EX511 pga gode anmeldelser og rykte, og Newmen Evolution (SL) E.G 30 pga gode anmeldelser, men også fordi da vil jeg "muligens?" slippe å kjøpe nye spokes og hub (vet ikke om jeg må kjøpe nye spokes og hub til EX511).
Hva tenker dere ville vært bedre, og er det noe jeg må ta hensyn til mellom disse to (nye spokes, nipple, hub osv)?
Redigert av JoPro; 12/09/2022 19:15.