Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Fremtiden til norsk Enduro

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: baronKanon] #2719917 14/09/2022 10:54
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Sitat: olechr
Sitat: Chrstphrsn
Sitat: TorjusW
Fremtiden er der for Enduro.

Det begynner å bli bra tidtagere systemer som takler Enduro konseptet bra, noe jeg som arrangør er glad for.

Hei, har startet en gruppe som jobber med å få til "MTB-ritt" med Individuell start, og etter hvert Enduro på Vestlandet.
Vi har fått støtte til tidtakningsutstyr, hvilket system ville du anbefalt?

Jeg kan ikke svare som arrangør, men som deltager virker det som SPORTident

ULEMPEN med SPORTident er at tidtagningen ligger i chipen, så man får ikke underveistider
FORDELEN med SPORTident er at tidtagningen ligger i chipen, og man er ikke avhengig av (god nok) mobildekning på start og mål på etapper.

Valget mellom LIVE oppdatering og kåring av vinner pr e mail en uke etter (evt å aldri helt finne ut hvem som egentlig vant, som også har skjedd) bør vel være opplagt?
Å kjøre seriøst opplegg og ikke klare å levere på det mest grunnleggende i en konkurranse (gang på gang) sier seg selv fort kan bli sketsjmateriale. Utover det så er blir jo det enkle svaret å bygge på suksessen til Drammen og bruke de for alt det er verdt samt å inngå noen kompromisser med Jam, Funduro og ande format og dermed gi flere lyst til å slenge seg med. Eksempelvis ville aldri EWS ha bliit arrangert i Tweedvalley men pga Tweedlove festivalen senkes kravene til løypene og ingen klager. Superenduroen er allerede i Drammen, det eneste som mangler i skogen i de nedre Eiker er en hel helg med festival.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: sanouka] #2719919 14/09/2022 11:11
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: sanouka

Superenduroen er allerede i Drammen, det eneste som mangler i skogen i de nedre Eiker er en hel helg med festival.

Hytte og turfolket i området er nok allerede mer en lei alle syklister i området der oppe så tenker at festival bør unngås ja....

Redigert av Fjeldheim; 14/09/2022 11:11.

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: Fjeldheim] #2719956 14/09/2022 15:22
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Fjeldheim
Sitat: sanouka

Superenduroen er allerede i Drammen, det eneste som mangler i skogen i de nedre Eiker er en hel helg med festival.

Hytte og turfolket i området er nok allerede mer en lei alle syklister i området der oppe så tenker at festival bør unngås ja....

Synd, men gledesdrepere finnes jo overalt tom i løsslupne Drammen. Festival er heldigvis ikke avgjørende slik jeg ser det. Det var mer et uttrykk for en våt sommerdrøm om en liten utgave av Tweedlove ved Drammenselvas bredder.

Viktigere er det å få på plass det grunnleggende og appellere litt bredere enn die hard deltakerne som ser ut til å ha stabilisert seg på ca 150 stk og er omtrent der det "alltid" har vært. Å øke til 250 som vil gi et helt annet bilde mtp på økonomien bør være realistisk. Telemark fikk vel dette til i tillegg til Drammen. Mulig det har vært flere, men det store bildet endrer seg ikke med en svale her og der. De fleste rittene har peaket ut på ca 150 pluss minus.

Jeg tror som sagt på litt variasjon i formatene.
En av rundene som Minienduro/Jam feks senker listen for mange. Et slikt format senker jo også de rent topografiske kravene til arrangørsted mtp høydemeter og lengde på etappene. Det bombes jo bla ganske uformelt allerede uti Nesoddentraktene på noe som kan se ut som noe slikt. Å spinne videre på ting som allerede har en viss suksess tror jeg vil være lurt.
Når jeg sier at man skal ta lærdom av dere så tenker jeg ikke at dere skal ta på dere ansvaret med å drive enduroen videre, men jeg regner med at dere er åpne for å skulle være åpne for å være et flaggskip i en mulig serie(?) Miljøet er jo ikke større enn at man må (eller ihvertfall bør) samarbeide. Jeg veit ikke de bakenforliggende årsakene til at Østafjelske dukket opp og vi plutselig en periode før pandemien hadde fler enduroritt enn folk var klare for når 80/20 var der allerede. NCFs liksom satsning og "innblanding" har heller ikke gjort det noe bedre med alt av krav til (unødvendige) funksjonære/løypevakter oa spør du meg. Enduro trenger ikke en haug med vakter og funksjonærer gitt at man unngår offentlige veier. I min optikk bør man kunne forvente at deltakere tar ansvar for egen risiko og tar ansvar for andre hvis uhellet skulle være ute. Om noen skulle vinne på hjulkomboer som ikke er lov eller fordi de lusket ned til bilen og finner frem et ekstra hjulsett etter å ha blåst det første får heller være. Miljøet er ikke større enn at ryktene vil gå og vedkommende får tildelt buksevann ved neste anledning pluss poengstraff som svir så klart. I bunn så er det et spørsmål om hvor seriøst men skal ha det. Legger man seg på full (forrvirring) klasseinndeling med funksjonærer på hver eneste krysning det kan skje noe og i tillegg ha vakter som skal passe på utstyrsregler og evt annet juks så blir det fort veldig krevende både for deltakere og arrangør. Hva det blir til må jo folk med ambisjoner om å være arrangør/fortsette som arr, men det er nok en ganske større andel folk der ute med halvhjelm i hylla, knebeskyttere bakerst i skapet og en fire/fem år gammel 140mm som kunne tenke seg å bli med.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2719980 14/09/2022 19:38
J
johannessen Offline
Avhengig
Avhengig
J
Begynn å samle all rittinfo på 1 nettside, drit i FB som eneste informasjonskanal! Jeg hater å prøve å lete rundt på FB etter arrangementer, og mange ganger finner jeg bare gamle arrangementer noe som selvsagt er ubrukelig.

Bruk samme klasser i alle ritt, også ungdomsklassene. Det er lettere for far å ta en helg sammen med barna enn uten, er min erfaring. Det er også barn/ungdommen som er fremtiden, så å kun satse på voksne ( og spesielt Senior) er bakstreversk

Live timing, med storskjerm i målområdet, burde vært enkelt å få til

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720091 16/09/2022 05:07
Anerds Offline
Entusiast
Entusiast
Så da har jeg fått svar fra sykkelforbundet at vi i kategorien "gamle menn med for dyre sykler"/Master menn+35(Valgfri) ikke har kjørt Norgescup!

Vi er tatt helt ut av poengsystemet deres nå. Så selv om vi måtte ha aktiv lisens for å få lov til å stille i den klassen så har vi da ikke fått egen klasse i NC sammenheng, men er heller ikke tatt med i den store seniorbolken, noe som ville vært naturlig nå som vi ikke har egen Mastercup, slik utfor har.

Som en bonus så har de også tullet til hele den vanlige NCF rankingen sin når de fjernet menn master sånn at på spikkestad så er det den personen som leverte tidtakerbrikken sin først som står som vinner, så ett vanlig sykkelritt med fellesstart der altså.

Dette gjelder da også Master damer.

Får fortsette dialogen med de senere idag...

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: Anerds] #2720095 16/09/2022 06:23
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: Anerds
Så da har jeg fått svar fra sykkelforbundet at vi i kategorien "gamle menn med for dyre sykler"/Master menn+35(Valgfri) ikke har kjørt Norgescup!

Vi er tatt helt ut av poengsystemet deres nå. Så selv om vi måtte ha aktiv lisens for å få lov til å stille i den klassen så har vi da ikke fått egen klasse i NC sammenheng, men er heller ikke tatt med i den store seniorbolken, noe som ville vært naturlig nå som vi ikke har egen Mastercup, slik utfor har.

What the actual fuck, som de sier i utlandet.

Det her er jævla drøyt altså. Jeg var relativt streng med NCFs inntreden i enduro i mitt første innlegg i tråden, men jeg ser jo nå at jeg ikke på langt nær var streng nok.

Kom de med noen som helst begrunnelse for det her?

edit: jeg gravde litt i referatene til Grenutvalg enduro i NCF og fant i referat fra 30/11-2020 (https://sykling.no/app/uploads/2020/12/201130-GU-Enduro-referat.pdf):

"Cato oppklarer at NC er klassene Junior og Senior menn og kvinner."

Så det har vel "alltid" vært sånn, men ikke informert. At man har blitt "tvunget" til helårslisens for å stille i klassen, samt at det finnes mastercup i andre grener gjør jo at det er naturlig å trekke slutningen om at det norgescup for master også.

Ikke imponert.

Redigert av knuthaug; 16/09/2022 06:33.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: knuthaug] #2720106 16/09/2022 07:13
T
TorjusW Offline
Entusiast
Entusiast
T
Kjenner det bobler litt nå!

Jeg har tatt en titt her under på "norm for norgescup enduro"
https://sykling.no/regler/normer/

---
limt inn fra Normen!

Klasser
13-14 - Utvidet lisens/engangslisens
15-16 - Utvidet lisens/engangslisens
Junior (17-18) - Utvidet lisens
Åpen klasse (17+) - Grunnlisens/utvidet lisens/engangslisens
Senior (19+) - Utvidet lisens
Master (35+, valgfritt) - Utvidet lisens
Funduro - Grunnlisens/utvidet lisens/engangslisens (valgfri for arrangør)
Elduro - Grunnlisens/utvidet lisens/engangslisens (valgfri for arrangør)

*Klasseinndelingen gjelder fra det året man fyller oppgitt nedre alder
** Det er ikke tillatt å melde seg på klasser med høyere aldersinndeling enn egen alder.
***Det er kun sammenlagtcup for aktive klasser (der det er krav om utvidet lisens)

--
Som linjene med tre dotter sier er de klassene med der det kun er krav til utvidet lisens det er sammenlagt cup, etter hva jeg kan se er det kun krav aktiv lisens i Junior, Senior og Master 35+.

Redigert av TorjusW; 16/09/2022 07:16. Rediger grunn: trykkleif!

Ambassadør rytter for "Glade hjul Sykkel og ski"
Trek Top Fuel 9.8 GX - 2022
Ritt- og lapskaus-leder på RingerikeEnduro!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720144 16/09/2022 11:45
Anerds Offline
Entusiast
Entusiast
NCF svarer temmelig fort her så kan egentlig oppsummere så smått her:
"Norgescup enduro i 2022 er et prøveprosjekt for å prøve å ha en norgescup for junior og senior i enduro.
Dette er et tiltak for å bygge opp den aktive konkurransedelen for junior og senior.
Det blir en evaluering etter sesongen"

Så får vi håpe at de sender ut evalueringsskjema til folk som har deltatt på ritt da, de har jo epost registrert.

Samtidig så greier de ikke å forklare syntaksfeilen sin ved at "Funduro er turklasse, der kan en delta med valgfri lisens. I aktive klasser kan en kun delta med helårs lisens." Samtidig som at det står "***Det er kun sammenlagtcup for aktive klasser (der det er krav om utvidet lisens)". Da vil man jo fort tro at når man melder seg inn i en aktiv klasse som krever aktiv lisens så vil det automatisk bety at man også har sammenlagtcup. Det er ikke noe som sier noe annet, og de har ikke noe klasse mellom turritt og aktiv klasse.

Så så langt så kan jeg ikke si at ting er blitt noe bedre av at NCF har kommet inn kontra hvordan det var pre nedstenging av samfunnet.

Burde jo forsåvidt være mulig å arrangere blindt ritt under paraplyen til Norges Orienteringsforbund ved at alle fikk utdelt ett kart om morgenen der start og mål var inntegnet på ett kart og det var om å gjøre å komme seg fortest mulig mellom disse i en bestemt rekkefølge...

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720158 16/09/2022 13:56
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Helt enig, Anerds.

I tillegg til det, har jo Trysil Enduro ikke sperret for påmelding med engangslisens i Master, så det er flere som er påmeldt i Master som ikke har lov til å konkurrere der. Makan til ROT!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720179 16/09/2022 19:31
panorama Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Det var heller ikke sperret for enganslisens i Senior i Trysul, så en jeg kjenner seg på i Senior 19+ med engangslisens og fikk i går startnekt av arrangøren av Trysil Enduro. Kunne gå over til sportsklassen, men dette var han ikke interessert i. En deltaker mindre...

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: Anerds] #2720324 18/09/2022 18:52
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Så får vi håpe at de sender ut evalueringsskjema til folk som har deltatt på ritt da, de har jo epost registrert.

Det gjør de kanskje, men de sender nok ikke til mastersyklistene for de har jo ikke deltatt i Norgescupen! ICON_TONGUE

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720326 18/09/2022 19:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: panorama
Det var heller ikke sperret for enganslisens i Senior i Trysul, så en jeg kjenner seg på i Senior 19+ med engangslisens og fikk i går startnekt av arrangøren av Trysil Enduro. Kunne gå over til sportsklassen, men dette var han ikke interessert i. En deltaker mindre...

Da får han begynne i klubb og løse lisens. Det er bra for alle.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720329 18/09/2022 19:36
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Jeg har kontaktet NCF for å få klarhet i regelverket rundt norgescup. De svarte relativt raskt, og sendte meg en link, men for meg virket informasjonen mangelfullt. Siden Norsk enduro funker mye bedre, men jeg er usikker på om den bak denne siden har informasjon om regelverket. På NCF sin side kan jeg f.eks ikke finne informasjon om hvordan sammenlagt poengsummen beregnes. Nors enduro tar utgangspunkt i de fire beste rittene, men de jeg har snakket med som sykler NC i rundbane sier alle ritt teller. På Trysil enduro tok de utgangspunkt i de fire beste rittene, så man må regne med at de som arrangerer NC ritt kjenner regelverket. En annen ting som sto i regelverket var at NC leder skal bære NC ledertrøye. Den har vi ikke sett noe til. Så det hele virker litt Bob, Bob.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: neistein] #2720382 19/09/2022 08:56
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: neistein
Jeg har kontaktet NCF for å få klarhet i regelverket rundt norgescup. De svarte relativt raskt, og sendte meg en link, men for meg virket informasjonen mangelfullt. Siden Norsk enduro funker mye bedre, men jeg er usikker på om den bak denne siden har informasjon om regelverket. På NCF sin side kan jeg f.eks ikke finne informasjon om hvordan sammenlagt poengsummen beregnes. Nors enduro tar utgangspunkt i de fire beste rittene, men de jeg har snakket med som sykler NC i rundbane sier alle ritt teller. På Trysil enduro tok de utgangspunkt i de fire beste rittene, så man må regne med at de som arrangerer NC ritt kjenner regelverket. En annen ting som sto i regelverket var at NC leder skal bære NC ledertrøye. Den har vi ikke sett noe til. Så det hele virker litt Bob, Bob.

Teksten på sammenlagt-siden på norskenduro kan nok bli bedre, og jeg ser at det fire-ritts beregningen har blitt med for norgescup også, noen de ikke skulle vært.

De gamle 80/20 enduro series og Østafjells enduroserie talte bare 4 ritt, mens norgescupen skal telle alle ritt (såvidt jeg fikk informasjon om da jeg spurte NCF om dette, samt poengskalaen som brukes der). At man får poeng for plasseringen selv om man har en DNS/DNF er nok sannsynligvis ikke riktig, men det har jeg heller ikke konkret informasjon om.

Poengskalaen for NC er riktig på norsk enduro, mens den taller ikke alle ritt. Det skal jeg få fikset snarest.

Generelt er NCF ikke lett å få klare og raske svar fra og jeg synes også, som uttrykt tidligere i denne tråden, at informasjon om norgescup, aktive klasser lisens og annet har vært helt elendig i år.

Redigert av knuthaug; 19/09/2022 09:03.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: knuthaug] #2720391 19/09/2022 10:25
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: knuthaug

Teksten på sammenlagt-siden på norskenduro kan nok bli bedre, og jeg ser at det fire-ritts beregningen har blitt med for norgescup også, noen de ikke skulle vært.

De gamle 80/20 enduro series og Østafjells enduroserie talte bare 4 ritt, mens norgescupen skal telle alle ritt (såvidt jeg fikk informasjon om da jeg spurte NCF om dette, samt poengskalaen som brukes der). At man får poeng for plasseringen selv om man har en DNS/DNF er nok sannsynligvis ikke riktig, men det har jeg heller ikke konkret informasjon om.

Poengskalaen for NC er riktig på norsk enduro, mens den taller ikke alle ritt. Det skal jeg få fikset snarest.

Generelt er NCF ikke lett å få klare og raske svar fra og jeg synes også, som uttrykt tidligere i denne tråden, at informasjon om norgescup, aktive klasser lisens og annet har vært helt elendig i år.

Nå er jo jeg inhabil da jeg er faren til han jeg trodde hadde vunnet sammenlagt hvis alle 5 ritt teller. På rankingen til NCF får man 0 poeng hvis man får DNF DNS. Det er jo logisk. Nr 1 vil da få 1830 poeng og nr 2 1800. Ellers er jo NCF sin side helt spinnvill for spikkestad enduro når det gjelder sammenlagten. Så vil jeg også påpeke at det ikke var ment som kritikk av Norsk enduro siden at regelverket ikke var klarlagt. Siden er enormt bra syntes jeg.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: neistein] #2720394 19/09/2022 10:41
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Nå er jo jeg inhabil da jeg er faren til han jeg trodde hadde vunnet sammenlagt hvis alle 5 ritt teller. På rankingen til NCF får man 0 poeng hvis man får DNF DNS. Det er jo logisk. Nr 1 vil da få 1830 poeng og nr 2 1800. Ellers er jo NCF sin side helt spinnvill for spikkestad enduro når det gjelder sammenlagten. Så vil jeg også påpeke at det ikke var ment som kritikk av Norsk enduro siden at regelverket ikke var klarlagt. Siden er enormt bra syntes jeg.

Ordnet litt i lunsjpausen her, så nå teller alle ritt i NC og man får 0 poeng for DNS/DNF.
Skal ta en ekstra sjekk i kveld når jeg har litt bedre tid, men det ser bedre ut nå, i mine øyne.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720403 19/09/2022 11:17
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Trysil enduro med ikke-rangert resultat i åpen klasse bør få en del flere til å strømme til klubbene neste år, hvis dette blir normen.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720416 19/09/2022 12:25
panorama Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Håper grenutvalg Enduro kan ta med seg noen tilbakemeldinger herfra inn mot ny sesong!
Felles nettside med invitasjoner, nyheter, resultater, gjerne bildelinker hadde vært topp. Her bør også kart legges ut før ritt.
+ få orden på tidtaking, lisensregler, faste klasser hvert ritt, rekrutteringstiltak

Artig å se at mange bruker klubbdrakt også, spesielt de yngre ICON_WINK

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720432 19/09/2022 14:55
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Er det mulig å videreføre dette konseptet til landeveisritt og grusritt, og så kjøre tempoetapper eller bakkeritt ?
Eksempelvis kan man ha en etappe opp til Grefsenkollen, en tempoetappe inn i Maridalen og ett par spurter tilbake fra Skar.

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: Flamini] #2720436 19/09/2022 15:30
T
TorjusW Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Flamini
Er det mulig å videreføre dette konseptet til landeveisritt og grusritt, og så kjøre tempoetapper eller bakkeritt ?
Eksempelvis kan man ha en etappe opp til Grefsenkollen, en tempoetappe inn i Maridalen og ett par spurter tilbake fra Skar.

Ca sånn?
https://www.dukesweekender.com/dukes-latest/2018/1/12/what-is-a-gravel-enduro

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: Flamini] #2720441 19/09/2022 15:58
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: Flamini

Du har noen praktiske utfordringer med tidtager-utstyr spredd over større geografisk område (som i enduro) men bortsett fra det, så er det jo helt gjørbart. For lavterskel-variant kan selvsagt strava-segmenter brukes med de utfordringene _det_ gir.

Jeg tro det ville vært artig på grus/landevei også, jeg.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720451 19/09/2022 18:46
T
TorjusW Offline
Entusiast
Entusiast
T
Noen som har prøvd den app baserte digitale oppslagstavlen til Sportity?

Den er mye brukt i norsk bilsport. Den trenger ikke personlige innloggingsdetaljer, bare kodeord fra riktig event for å komme på riktig oppslagstavle. Ved oppdatering og nye vedlegg sendes det ut pushvarsler.

Last ned appen og prøv kodeordet til Rally Hedemark. «RH2022» for en titt!

Bruken for arrangør er også veldig enkel.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: TorjusW] #2720458 19/09/2022 19:21
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: TorjusW
Noen som har prøvd den app baserte digitale oppslagstavlen til Sportity?

Den er mye brukt i norsk bilsport. Den trenger ikke personlige innloggingsdetaljer, bare kodeord fra riktig event for å komme på riktig oppslagstavle. Ved oppdatering og nye vedlegg sendes det ut pushvarsler.

Last ned appen og prøv kodeordet til Rally Hedemark. «RH2022» for en titt!

Bruken for arrangør er også veldig enkel.

Utfordringen er at det må nås ut til utøverne. Å innføre enda en plattform som man må aktivt inn på for å finne er jo ikke liv laga det heller.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720467 20/09/2022 05:47
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Et spørsmål litt på siden, men likevel relevant siden det handler litt om NCFs håndtering av norgescupen.

Er det noen som var i Trysil på premieutdelingen som kan si meg hvem som ble utropt som sammenlagt-paller for norgescupen i menn junior og senior og kvinner senior?

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720507 20/09/2022 10:48
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Anette vant for kvinner senior, vet jeg. Var der ikke selv, dog.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: baronKanon] #2720512 20/09/2022 11:09
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Ja damer senior var ikke mulig å rote til, hun hadde vunnet sammenlagt uten å stille.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: knuthaug] #2720520 20/09/2022 12:58
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: knuthaug

Ja damer senior var ikke mulig å rote til, hun hadde vunnet sammenlagt uten å stille.

Anette vant senior kvinner, Jens Bergman ble utropt som vinner senior menn (jeg tror dette er feil og jobber med det nå) Jonas Audastoel vant junior menn.

Som jeg skriver tror jeg menn senior er feil. Hvis bare 4 ritt teller er det riktig, men etter hva jeg hører fra flere hold skal alle ritt telle. Har sendt to mailer til NCF ang dette men foreløpig ingen svar. Hvis det er feil ligger det enten at arrangøren på Trysil har lagt til grunn 4 ritt, eller at de har lagt rankingen fra NCF sine sider til grunn. Her var poengsummene feil for Spikkestad enduro. Mulig dette er rettet opp nå. Rankingen er ikke oppdatert etter trysil enduro. Så foreløpig ligger det bare fire ritt inne.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: neistein] #2720537 20/09/2022 15:51
Anerds Offline
Entusiast
Entusiast

Som jeg skriver tror jeg menn senior er feil. Hvis bare 4 ritt teller er det riktig, men etter hva jeg hører fra flere hold skal alle ritt telle. Har sendt to mailer til NCF ang dette men foreløpig ingen svar. Hvis det er feil ligger det enten at arrangøren på Trysil har lagt til grunn 4 ritt, eller at de har lagt rankingen fra NCF sine sider til grunn. Her var poengsummene feil for Spikkestad enduro. Mulig dette er rettet opp nå. Rankingen er ikke oppdatert etter trysil enduro. Så foreløpig ligger det bare fire ritt inne.

Gøygøygøy.
Jeg rapporterte selv inn den feilen i Spikkestad resultatene til dem på fredagen. Feilen ble trolig introdusert da de fjernet Master+35 fra seniorlistene, siden disse lå inne torsdags kveld. Så bra å se at vi gamle menn greide å oppnå noe med vår tilstedeværelse da. Jævla synd for han som er blitt utpekt som vinner, og veldig rart at premisset for NC cupen(alle ritt eller best av 4) ikke står skrevet noe sted. Det er sånn passe uprofesjonelt.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: Anerds] #2720552 20/09/2022 18:58
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K

Gøygøygøy.
Jeg rapporterte selv inn den feilen i Spikkestad resultatene til dem på fredagen. Feilen ble trolig introdusert da de fjernet Master+35 fra seniorlistene, siden disse lå inne torsdags kveld. Så bra å se at vi gamle menn greide å oppnå noe med vår tilstedeværelse da. Jævla synd for han som er blitt utpekt som vinner, og veldig rart at premisset for NC cupen(alle ritt eller best av 4) ikke står skrevet noe sted. Det er sånn passe uprofesjonelt.

Alle andre norgescuper jeg har sjekket på rankingen (maraton terreng, rundbane landevei) så teller alle ritt, så det vil være overraskende om de gjør det annerledes for enduro. Men absolutt minimum må jo være at det er kommunisert klart og tydelig enten det er det ene eller det andre som gjelder. Villig til å sette en femmer på at Trysil-arrangørene ikke visste, og tok det som var i gamle 80/20 som de var med i i 2019. Men det er nå bare spekulasjon. Skylden ligger nå uansett hos NCF.

Re: Fremtiden til norsk Enduro [Re: panorama] #2720555 20/09/2022 19:28
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
For ordens skyld opplyser jeg at jeg nå har det svart på hvitt at alle ritt teller i cupen. Mao ble feil utøver tildelt seieren i NC sammenlagt for menn senior. Hva som gikk galt vet jeg dog ikke. Rankingen som nå ligger ute på NCF sin side er nå oppdatert med riktig poengsum for Spikkestad, men Trysil er enda ikke lagt til. Riktig resultater ligger i hvertfall ute på Norskenduro.

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support