Jeg vurderer å skaffe meg min første sykkerulle, men det er vanskelig å orientere seg i mange tester og beskrivelser som ikke nødvendigvis er myntet på meg og mine ønsker/behov. Lager derfor en tråd her, i håp om å få noen konkrete råd og anbefalinger. Mine foreløpige spørsmål:
- Hva er den beste/de beste alternativene for en god rulle for en hobbymosjonist? (muligens delta på et og annet turritt, men ønsker primært en mulighet for innendørs hjemmetrening)
- Jeg er ikke spesielt god teknisk, verken på eller med sykkelen. Rullen bør være stabil, enkel og komme av og på, og forholdsvis enkel å sette opp/evt. justere. Jeg har nok plass (tror jeg?), så irrelevant om den tar liten plass, og ganske irrelevant om den støyer litt.
- Hvilke virtuelle treningsprogrammer (Zwift eller andre) er å anbefale, og er dette avhengig av rullen? Hva koster evt. dette, hvis det ikke "følger med" rullen?
- Er det noe annet jeg "trenger jeg å kjøpe" i tillegg til rulle? (sykkel har jeg)
- Fungerer alle sykler like bra på rulle, eller er det noe å ta hensyn til her? Jeg har en CAAD12 og en White RC Pro, og i utgangspunktet ville jeg tenkt CAADen på rulla over vintersesongen.
- Hva burde jeg tenke over, som jeg ikke har tenkt på?
Setter pris på konkrete tips, ivrer litt etter å teste ut dette!