Jeg har egentlig for lite erfaring til å svare, men blir gjerne med og starter diskusjonen

har vært på kun ett crossritt, i fjor, men gjort meg noen nybegynnererfaringer, og er klar for flest mulig ritt i høst.
-Trodde jeg skulle flyte (ha!) på habil terrengsykkelteknikk, men det var rett og slett et annet ballspill.
-reelt 33mm, ja. Gikk en funksjonær rundt i startfeltet med en kloss han tredde over bakhjulet, som måtte passe. Jeg slapp unna med 35.
-neste gang skal jeg skru av alt! Hadde to flaskestativer, en flaske, salveske med verktøy...

av med alt, tomme lommer i trøya (evt tempodrakten for hardhauser).
-finn noen youtube-filmer om av og påstigning. Gøy når det sitter å hoppe over og på sykkelen i fart uten å søke pedalene først. Greit med god teknikk og hoppeferdigheter, men han foran deg sklir ut, så må du løpe likevel.
-jeg hadde alt for mye klær. Ja, det regnet, men det ble veldig tungt på kroppen. Igjen litt ulikt terrengsykling. Jeg var den eneste i feltet med lange ben. Ikke neste gang! (Unntak lave temperaturer som dere øst for fjellene har, selvsagt)
-både sykkel og utveksling høres prima ut!