Takk for svar, dere.

I første omgang skal den brukes som motivator til å komme seg i bevegelse igjen etter 7 måneder med sykdom (og den gjør en god jobb der allerede, da den kom i posten i går

). Men målet, sett bort fra pendling til å fra jobb, er å kunne bruke den i skog og mark når jeg er kommet så langt at jeg klarer det.

Vi har endel skogsstier her hvor jeg bor, som jeg tenker å prøve meg på etterhvert.

Så det er med andre ord ingen hast. Jeg lurer rett og slett på hva jeg skal se etter, og om det i det hele tatt er mulig å kjøpe dempegaffel til denne modellen.

Du må finne ut hvilket styrerør den har:
1 1/8 dels tomme rett styrerør, eller såkalt "tapered" som betyr at det er bredere/tykkere nede ved gaffelkrona: 1 1/8 dels tomme oppe, og 1.5 tommer nederst.
Deretter må du finne ut hvor lang gaffelen din er, og kjøpe en gaffel av samme lenge. "axle to crown" lengde, altså midt på aksling som feste hjulet til toppen av krona. Et mm-mål.*
Deretter type hjul/aksling.
Evnt spør butikken.
Så, en ok/god dempergaffel koster fra 4-5-6000 og oppover, du kan være heldig å finne noe ok til 2500-3000 på finn som ikke umiddelbart trenger service(1000-1500)
Så får du vurdere om en Momas er verd det.