Hei,
jeg har en 2019 Santa Cruz Chameleon Carbon (
https://www.santacruzbicycles.com/en-CA/bikes/chameleon-my20).
Sykkelen er godt brukt, men de siste par årene har jeg brukt mye mer tid på andre sykler jeg har. Dette gjør at det blir vel mye vedlikehold på demper og setepinnen sett opp mot den begrensede bruken av sykkelen. Jeg har derfor bestemt meg for å bygge om sykkelen til noe som passer bedre inn i sykkelsamlingen, nærmere bestemt en slags dropbar villmarkssykkel med stiv gaffel og vanlig setepinne. Sykkelen skal brukes til overnattingsturer i Oslo-området og i Hallingdal.
I denne forbindelse holder jeg nå på å finne en passende gaffel til sykkelen, men er veldig usikker på hva som kan passe. Jeg har for eksempel sett på Enve Mountain Fork og jeg tror at denne skal passe fint. Men, en ting som denne gaffelen mangler er ordning for å feste en bagasjebærer i front, noe jeg absolutt kunne tenkt meg. Jeg har også kikket litt på TREK 1120 HCM Carbon Fork, og denne har jeg fått bekreftet at man kan bestille, men jeg er usikker på om den kommer til å passe sykkelen.
Er det noen som har noen innspill og vet om en kompatibel karbongaffel som blant annet har opplegg for bagasjebrett foran.