Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

SUP

SUP #2715875 07/08/2022 08:02
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
Vi har en lokal elv med ett par mindre helt enkle stryk; er dette noe som man kan bruke SUP til eller er SUP kun beregnet på helt flatt og rolig vann type innsjøer og mindre tjern ?

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: SUP [Re: Flamini] #2715915 07/08/2022 14:35
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
da får det bare føye seg inn i rekken av prosjekt som det ikke blir noe av

Re: SUP [Re: Flamini] #2716005 08/08/2022 12:06
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Finnes jo folk som guider ned elver på SUP, så det er ikke umulig. Han som driver EOA er en kompis som tilbyr aktiviteter ned Begna. Blant annet på SUP. Men enig med Ubro i at det kanskje kan være en aktivitet man ikke driver med alene. Alltid tenke sikkerhet.

https://www.eoa.as/aktivitetstilbud/brettpadling/

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: SUP [Re: Flamini] #2716052 08/08/2022 20:04
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Flamini
Vi har en lokal elv med ett par mindre helt enkle stryk; er dette noe som man kan bruke SUP til eller er SUP kun beregnet på helt flatt og rolig vann type innsjøer og mindre tjern ?

Hva er enkle stryk?

Vi padler gjerne SUP i fjorden på nordvest (gøy med bølger), eller ned ei elv (men ikke noe jeg ville kalt et stryk). Kona og jeg har vel hatt SUP i 8-10 år nå.
Er det korte stryk hvor det er sjanse for å treffe bunnen eller ei stein med finnen så er det vel bare å sette seg ned på kne før du kommer dit (bråstans fra stående er ubehagelig).
På den ene SUP-en vår, som har lengre midtfinne bak, har vi kappet finnen slik at den ikke går så dypt i vannet.
Husk våtdrakt og våtsko som matcher temperatur i vannet.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: SUP [Re: parob] #2716060 09/08/2022 06:01
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
Sitat: parob
Sitat: Flamini

Hva er enkle stryk?

Vi padler gjerne SUP i fjorden på nordvest (gøy med bølger), eller ned ei elv (men ikke noe jeg ville kalt et stryk). Kona og jeg har vel hatt SUP i 8-10 år nå.
Er det korte stryk hvor det er sjanse for å treffe bunnen eller ei stein med finnen så er det vel bare å sette seg ned på kne før du kommer dit (bråstans fra stående er ubehagelig).
På den ene SUP-en vår, som har lengre midtfinne bak, har vi kappJeg et finnen slik at den ikke går så dypt i vannet.
Husk våtdrakt og våtsko som matcher temperatur i vannet.

Strykene er enkle å forsere i kano for utrente, men stedvis grunne. Bør være helt greie å ta i en enkel gummibåt.

Ser utfordringen med bråstopp mot steiner og eventuelle landinger på steiner i grunt vann. Litt polstringer og sykkelhjelm bør gjøre susen.
Regner med at det blir litt bading på en slik tur - skal se om det er mulig å få testet ett brett lokalt føre jeg prøver meg i elven

Re: SUP [Re: Flamini] #2716063 09/08/2022 06:17
Furu Offline
/Stig
/Stig
Jeg tror det rett og slett vil være gøy med elvesupping!

Har lekt meg litt i bølger med SUP denne sommeren. Ganske vanskelig, men med litt øving går nok dette fint.

Men sikkerhet er viktigst!
Barna mine har fått innprentet at det er bedre å ramle uti der det er dypt, enn der det er veldig grunt.
Så ned på kne til du er over den grunneste grunna og nær svaberg.

https://youtu.be/Qj7yyH0HxK4

Redigert av Furu; 09/08/2022 06:42.

Stig

Moderator  support