Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Røket ringbånd i finger. Trenger spesialist

Røket ringbånd i finger. Trenger spesialist #2715602 04/08/2022 11:30
L
lanwee Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Ganske sikker på at jeg har røket et ringbånd i ringfingeren min. Jeg strever generelt med ubehag i fingre, spesielt etter park kjøring med mye vaskebrett.
Skulle trene grep, i det jeg tok i hørtes et skikkelig popp i fingeren min etterfulgt av moderate smerter.

Jeg har sørget for at cockpit på sykkel er så god som mulig. Demperen er fin tuna på den mer plushe siden og jeg passer på å slappe av i grepet der det lar seg gjøre.

Før sesongen startet fikk jeg kortison sprøyte som ikke hjalp, og en ortoped som ga litt f.. Virket ikke som han hadde peiling på sånne type skader og ville bare ha meg ut så fort som mulig.

Finnes det noen spesialister der ute i drammen/oslo området som har peiling på skader i hender osv? Det er en ganske utbredt skade blant klatrere vet jeg.

Redigert av lanwee; 04/08/2022 12:20.
Re: Røket ringbånd i finger. Trenger spesialist [Re: lanwee] #2715609 04/08/2022 12:18
S
sjuddi Offline
Fersking
Fersking
S
https://www.apexklinikken.no/behandlere/stian-christophersen/

Jeg aner ikke om han er flink, men bør ha god kontroll på klatrerelatert. Mener det hang reklame for han på Klatreverket tidligere, men har ikke vært der siden før covid.

Når det gjelder ringbånd så troooor jeg du ser det selv dersom du på undersiden av fingeren ser at den scenen som går i lengderetningen ikke følger fingeren lenger, men «går korteste vei»

Re: Røket ringbånd i finger. Trenger spesialist [Re: sjuddi] #2715614 04/08/2022 12:31
L
lanwee Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Sitat: sjuddi
https://www.apexklinikken.no/behandlere/stian-christophersen/

Jeg aner ikke om han er flink, men bør ha god kontroll på klatrerelatert. Mener det hang reklame for han på Klatreverket tidligere, men har ikke vært der siden før covid.

Når det gjelder ringbånd så troooor jeg du ser det selv dersom du på undersiden av fingeren ser at den scenen som går i lengderetningen ikke følger fingeren lenger, men «går korteste vei»

Se der ja! tusen takk ICON_SMILE

Ja, vet hva du mener. Kalles buestring effekten, men den dukker gjerne opp etter at flere ringbånd har røket. I mitt tilfellet er det nok bare snakk om et ringbånd heldigvis..

Re: Røket ringbånd i finger. Trenger spesialist [Re: lanwee] #2715615 04/08/2022 12:42
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har du sykkellisens så ordner de med MR og videre behandling bortimot på dagen. Bare et tips om at man ikke bare har lisens for å få lov til å melde seg på ritt, det er en god forsikringsordning der også.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Røket ringbånd i finger. Trenger spesialist [Re: parob] #2715618 04/08/2022 12:49
L
lanwee Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
L
Sitat: parob
Har du sykkellisens så ordner de med MR og videre behandling bortimot på dagen. Bare et tips om at man ikke bare har lisens for å få lov til å melde seg på ritt, det er en god forsikringsordning der også.

Har ikke lisens, men skal sjekke det ut ICON_SMILE Takker!

Moderator  support