Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Grrrmin 1030

Grrrmin 1030 #2715057 31/07/2022 20:02
Bailey Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Har vært på langtur som ble litt lenger enn beregnet pga en lite samarbreidsvillig GPS fra Garmin,

underveis på turen;
først så får jeg feilmelding om at det ikke er tligjengelig kart for området (hvilket det er, vises etter restart)
så låser markøren seg slik at den ikke viser noen fremdrift - utrolig kjedelig å sykle ett par mil feil føre man oppdager feilen
ved restart finner ikke GPSen lagrede ruter før etter fire-fem oppstarts førsøk og da ble jeg litt engstelig

dette er helt utrolig irriterende og lite tillitsvekkende når man er ute på tur på steder man aldri har vært før;
er det noen fiks for dette slik at det ikke oppstår igjen og er dette ett kjent problem ?

Du kan ikke kjøpe lykke
men du kan kjøpe en Dobermann - og da er du langt på vei
Re: Grrrmin 1030 [Re: Bailey] #2715070 01/08/2022 05:51
Ugla Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Bailey
Har vært på langtur som ble litt lenger enn beregnet pga en lite samarbreidsvillig GPS fra Garmin,

underveis på turen;
først så får jeg feilmelding om at det ikke er tligjengelig kart for området (hvilket det er, vises etter restart)
så låser markøren seg slik at den ikke viser noen fremdrift - utrolig kjedelig å sykle ett par mil feil føre man oppdager feilen
ved restart finner ikke GPSen lagrede ruter før etter fire-fem oppstarts førsøk og da ble jeg litt engstelig

dette er helt utrolig irriterende og lite tillitsvekkende når man er ute på tur på steder man aldri har vært før;
er det noen fiks for dette slik at det ikke oppstår igjen og er dette ett kjent problem ?

Jeg har hatt 1030 i fem år og den er generelt sett veldig stabil. Det hender svært sjelden at den går i heng (1-3 ganger pr. år på langt over 100 turer med 2-3 tilkoblede sensorer, da ser man jo det på skjermen. Da tar jeg en restart og problemet er løst. Når den kommer opp er det bare å trykke på fortsett og turen logges akkurat som den skal.

Lars-Erik
Re: Grrrmin 1030 [Re: Bailey] #2715082 01/08/2022 07:26
L
Labbetuss Offline
Entusiast
Entusiast
L
Oppgradert firmware?
Garmin har en særdeles omfattende liste over "fixes". Ofte er det brukerne selv som er betatesterne av ny firmware.
https://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=12819

Moderator  support