Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Har du en Factor Ostro Vam i Osloområdet?

Har du en Factor Ostro Vam i Osloområdet? #2714901 29/07/2022 22:48
_
_KAO_ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
_
Hei,

Noen som har en Factor Ostro Vam i størrelse 52 i Oslo og omegn som jeg kunne fått sett på?

Har fått et tilbud på et rammesett, men er veldig usikker på størrelsen. Hadde vært supert å se og sammenligne med nåværende sykkel. Har vært innom Spinn og sammenlignet mot 54, men de har ikke 52 på lager.

Hadde vært til stor hjelp.

Redigert av _KAO_; 29/07/2022 22:51.
Re: Har du en Factor Ostro Vam i Osloområdet? [Re: _KAO_] #2714903 30/07/2022 06:43
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Håper du får svar!

Vil bare nevne et par ting:

- Sørensen Sykler fører også Factor. Om du ikke allerede har gjort det, hør gjerne med dem. Det hender at det finnes sykler i butikk eller hos ansatte og deres krets som ikke er å finne på hjemmesiden.

- Du kan få et godt inntrykk hva gjelder størrelse ved å sammenlikne og gjerne visualisere mål ved hjelp av f.eks. Bike Insights. Her (lenke) finner du en sammenligning av Ostro VAM i størrelse 52 og 54. Du kan bytte en av dem ut med din sykkel, om målene er registrert på nettstedet, og få et godt inntrykk av likheter og forskjeller. Min erfaring er at det kan gi minst like mye innsikt som en rask rullerunde eller prøvesitting.

- Stack/rammehøyde og reach/rammelengde er de avgjørende målene å se på. Forklart av Alpers i Landevei. Samtidig er det for sykler med merkespesifikke, integrerte styreoppsett verdt å være særlig oppmerksom på utforming av styrefremspring og mulighet/pris for endring,

Merk at ikke alle mål på Bike Insights nødvendigvis er korrekte. Det avhenger av om produsenten oppgir alle mål. Factor oppgir underlig nok f.eks. ikke kjedestagslengde for Ostro VAM, og Bike Insights har derfor feilaktig kalkulert den til under 400 mm. Det reelle skal, ifølge bl.a. utmerkede CyclingTips (lesverdig!) være 405 mm. Men stack og reach er som regel alltid oppgitt for nyere sykler.

Jeg behøver ikke si at dette er et topp rammesett helt etter mitt hjerte - lett, kjapp, allround og med klaring for opptil 32 mm dekk. Håper du kommer i mål!

Re: Har du en Factor Ostro Vam i Osloområdet? [Re: Sepeda] #2714908 30/07/2022 07:14
_
_KAO_ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
_
Takk, Sepeda.

Jeg har brukt Geometry Geeks sin sammenligningstjeneste av geometri, og har landet på en 52, men er ikke helt sikker. Reach er 9 mm kortere enn på min nåværende sykkel, men 10 mm lenger stem fikser det. Stack er relativt lik - 2 mm kortere på Ostro. Så er det vel bedre å gå ned fremfor opp, spesielt når jeg sittee ganske aggressivt på min nåværende sykkel.

Ja, tror denne sykkelen passer meg veldig bra. En lett allrounder som takler både flata og bakken.

Redigert av _KAO_; 30/07/2022 07:24.
Re: Har du en Factor Ostro Vam i Osloområdet? [Re: _KAO_] #2714924 30/07/2022 09:37
_
_KAO_ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
_
Men hadde satt utrolig pris på om noen i Osloområdet med 52 har lyst ånvise meg sykkelen sin ICON_SMILE

Re: Har du en Factor Ostro Vam i Osloområdet? [Re: _KAO_] #2715025 31/07/2022 13:19
_
_KAO_ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
_
Bump ICON_COOL

Moderator  support, Valentino