Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mora rundbane eller gode stirunder?

Mora rundbane eller gode stirunder? #2714224 22/07/2022 05:25
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Har nå flyttet oss til Mora… kom i går ettermiddag og det meste handlet om å rigge til vogn m.m. I dag skal det regne stort sett hele dagen, men håper å få inn en sykkeløkt i dag og i morgen, kanskje en tidlig søndag morgen også (avreisedag). Ser jo ut som et treningseldorado her, da mye virker tilrettelagt for trening. Vi ligger på Moracampen, og lurer på om noen har noen gode tips for stier, motbakker eller rundbane?

CK ELVERUM

Re: Mora rundbane eller gode stirunder? [Re: Otoen] #2714453 25/07/2022 08:16
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Svarer meg sjøl:). Testet de merkede rundene som har utgangspunkt fra resepsjonen. Kart med forklaring utenfor. Første dagen testet jeg den sorte og mest tekniske runden, mener den var 18 km. Sprutregnet når jeg tråkka, så ble litt kontrollert og kanskje noe amputert i forhold til å nyte en stirunde. Uansett, lett teknisk vil jeg si, litt røtter og steiner, samt noen bratte opp og nedkjøringer… ikke noe problem eller utfordringer, men morsomt og relativt hardt med tanke på motene… andre økt testet jeg løypa som kalles Eldris på 24 km og blå 8 km. Enda mer flyt, og noe mindre opp/ned. Men, veldig mye morsom flyt, spes Eldris. En runde man kan banke på litt for en god treningsøkt. Moro! Denne dagen var det sol og digg vær, stort sett tørket opp i skogen..

Absolutt et fint sted for trening. Her var det mange som trente på sykkel, rulleski og med joggesko på beina.

CK ELVERUM

Re: Mora rundbane eller gode stirunder? [Re: Otoen] #2714809 28/07/2022 20:56
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
XC på raske stier er undervurdert spør du meg! Kan hende jeg tom roter meg helt bort til Mora den dagen jeg gjør alvor av roadtripen.

Redigert av sanouka; 28/07/2022 20:57.

"It never gets easier, you just go faster."

Moderator  support