Kvinnelandslaget,journalister og Drillo
|
Kvinnelandslaget,journalister og Drillo
17/07/2022 19:26
|
HeavyDude
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Spillerne er skuffet over at de ( damelandslaget i ballspill) ikke gikk videre, treneren virker forvirret og skuffet. Og journalistene virker sjokkskadd. Men en person hang katten på bjella tidlig : Drillo sa at Norge var dårlige mot et enda dårligere lag ( Nord-Irland). Jeg får nok en gang bekreftet at sportsjournalister ikke er de skarpeste knivene i skuffen akkurat . Burde ikke de være ekspertene som fortalte oss at dette kvinnelandslaget kort og godt er dårlige ? Og ikke en gammel gubbe på 80 ?.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
Re: Kvinnelandslaget,journalister og Drillo
[Re: HeavyDude]
17/07/2022 22:21
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
som Ivar Hoff aldri sa ikke er det damer og ikke er det ballspill
bredden i den idretten er minimal i Norge og man kan ikke forvente allverden av en så smal og oppskrytt kvinneidrett
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
17/07/2022 22:35
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Like gøy hver gang noen prøver å skrive fotbaII på forumet 
|
|
|
[Re: ]
17/07/2022 22:58
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Meningen med ballspill det. FotbaII, min venn, fotbaII.
|
|
|
18/07/2022 05:56
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Jeg har hatt annledning til å følge damefotballen på nært hold fra den spede begynnelsen og frem til nå, for øyeblikket følger jeg treningene til det lokale 3.divisjonslaget som plasserer seg midt på tabellen.
Nivået er helt utrolig dårlig Spilleforståelsen, ballteknikk og kondisjon er fraværende og ligger på nivå med ett dårlig guttelag som akkurat har begynt med 9er ballspill i fun klassen. Damer/jenter som har drevet med langrenn eller friidrett må jo sky slike idretter som kvinnefotball som pesten
|
|
|
18/07/2022 06:23
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Noen som har det morsomt med autokorreksjon i forumløsningen der "f.o.t.b.a.l.l." blir til "ballspill"? Velkommen til forumet! Om man skriver hyppigere på pølsevev enn på sykkelforaene, får man ikke lov til å skrive fotbaII. Det er en straffereaksjon  Tror jeg, da.
|
|
|
[Re: Flamini]
19/07/2022 21:01
|
GeirK
More than words
|
More than words
bredden i den idretten er minimal i Norge og man kan ikke forvente allverden av en så smal og oppskrytt kvinneidrett
Tatt i betraktning at det er 29 millioner aktive kvinnelige fotballspillerere verden over, etter hvilke kriterier er idretten "smal"?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
19/07/2022 21:16
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Tatt i betraktning at det er 29 millioner aktive kvinnelige fotballspillerere verden over, etter hvilke kriterier er idretten "smal"? Hvilke kvalifikasjoner har du for å vurdere idrettsgrener her i landet? I beste fall ingen? Du driver vel ikke noen idrettsgrener selv, og har neppe bedrevet noen noen gang?
|
|
|
20/07/2022 05:31
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Jeg har hatt annledning til å følge damefotballen på nært hold fra den spede begynnelsen og frem til nå, for øyeblikket følger jeg treningene til det lokale 3.divisjonslaget som plasserer seg midt på tabellen.
Nivået er helt utrolig dårlig Spilleforståelsen, ballteknikk og kondisjon er fraværende og ligger på nivå med ett dårlig guttelag som akkurat har begynt med 9er ballspill i fun klassen. Damer/jenter som har drevet med langrenn eller friidrett må jo sky slike idretter som kvinnefotball som pesten
Nå drev jo Ingvild Flugstad Østberg med ballspill til langt opp i seniorklassen og de første årene på landslaget. Det visste du sikkert- du som har fulgt idretten så tett  Tviler på at Østberg skydde ballspill som pesten.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
21/07/2022 04:13
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg pleier ikke å se på kvinnefotball, men hadde litt tid nå til dette. Kvaliteten er overraskende bra. De sliter som vanlig med at de er svakere og mindre, men teknisk sett er det ikke så galt, spesielt sammenliknet med for noen få (ti)år siden.
Min vurdering av det jeg så er at Norge spilte med ukloke formasjoner. Det er relativt uvanlig å spille 4-4-2 i 2022. Dette kan kanskje skyldes løpskapasiteten til vingbackene (ikke vet jeg). Norges forsvarsspillere virket generelt direkte svake, og å derfor ikke spille med fem i defensiv backlinje er direkte uklokt. Når man ikke kan stole på laget defensivt, så sprekker det også fremover, selv om det til tider var meget god angrepsfotball, noe vi så mot NI. Dårlig ledelse, men det virker også som en hårsår kaklejeng ("strong indipendent women", som i virkeligheten er entitled og bortskjemte), som ikke lar seg styre. Da får man gjort lite. Dette er et generelt problem på spinnesiden i Norge, og det er kun sporadiske unntak som lykkes i dette kjønnet i Norge. Kvinnelandslaget i langrenn sitter også igjen med denne typen kvinner, og vi kan begynne å telle dager til neste gang Norge vinner noe i skisporet igjen, selv uten russisk deltakelse. Kan det bli år til neste gang?
I de store landene i Europa satses det stort på kvinnefotball, med akademier i de store klubbene. Norge har ingenting å svare med her, og vi kan ikke forvente å kunne konkurrere med disse landene på sikt. Sverige klarer seg foreløpig sånn tålelig bra, men det vil være naturlig om de snart bukker under også.
Alle skriker etter Hege Riise, som forøvrig jobba i den lokale sportssjappa da hun var aktiv, men jeg har lyst til å banne litt i kirka her. Jeg har mer tro på en av de unge mannlige stjerneskuddene, som Ole Martin Nesselquist eller Eirik Kjønø. Dette er bedre trenere, og de vil også klare å både distansere seg og møte disse kvinnene på det psykiske planet på en god måte. Men dette kommer neppe til å skje.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: bike4man]
23/07/2022 16:47
|
bike4man
Entusiast
|
Entusiast
Tatt i betraktning at det er 29 millioner aktive kvinnelige fotballspillerere verden over, etter hvilke kriterier er idretten "smal"? Hvilke kvalifikasjoner har du for å vurdere idrettsgrener her i landet? I beste fall ingen? Du driver vel ikke noen idrettsgrener selv, og har neppe bedrevet noen noen gang? Ser at du ikke har turt å svare. Gjentar: Hvilke, om noen, kvalifikasjoner har du til å ha meningsfylte betraktninger og konklusjoner om de sportslige ytelser til landets landslag i kvinnefotball? Trolig ingen, over dette temaet som de fleste andre tema? Du er da en voksen mann, makter du ikke engang å besvare en enkel forespørsel? How ignorant does it get?
|
|
|
24/07/2022 13:22
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Tatt i betraktning at det er 29 millioner aktive kvinnelige fotballspillerere verden over, etter hvilke kriterier er idretten "smal"? Hvilke kvalifikasjoner har du for å vurdere idrettsgrener her i landet? I beste fall ingen? Du driver vel ikke noen idrettsgrener selv, og har neppe bedrevet noen noen gang? Ser at du ikke har turt å svare. Gjentar: Hvilke, om noen, kvalifikasjoner har du til å ha meningsfylte betraktninger og konklusjoner om de sportslige ytelser til landets landslag i kvinnefotball? Trolig ingen, over dette temaet som de fleste andre tema? Du er da en voksen mann, makter du ikke engang å besvare en enkel forespørsel? How ignorant does it get? Takk for mange hyggelige komplimenter ! jeg har vært på ferie og har ikke fått prioritert deg/dere jeg har rundt regnet 35års fartstid som utøver, trener, ferdighetstrener. en sesong i 2.div og treningskamper med elitserielag men har vært innom de aller fleste nivåene. som syklist er jeg definitivt en breddeutøver, 3:30 på Birken er ett mål som nesten er oppnåelig. på de rittene som jeg deltar i så havner jeg midt i haugen i Norge er det 610 kvinnelag, jeg finner ikke noen oversikt over antall senior spillere på sparket. hvorvidt det er millioner av kvinnelig spillere i resten av verden har ingen betydning for bredden i Norge, men jeg ser jo at toppserie lag ikke klarer å stille med rent senior lag og da bør alarmklokkene ringe i forbundet. for mange kvinnelag utenfor Oslo så blir det mange og lange reiser - uansett nivå som i alle idretter er det viktig ha bredde for å få hevet toppnivået. jeg er redd for at bredden i damefotballen er for smal til at man får en internasjonal topp.
|
|
|
25/07/2022 07:04
|
HansC
Medlem
|
Medlem
i Norge er det 610 kvinnelag, jeg finner ikke noen oversikt over antall senior spillere på sparket. hvorvidt det er millioner av kvinnelig spillere i resten av verden har ingen betydning for bredden i Norge, men jeg ser jo at toppserie lag ikke klarer å stille med rent senior lag og da bør alarmklokkene ringe i forbundet. for mange kvinnelag utenfor Oslo så blir det mange og lange reiser - uansett nivå
som i alle idretter er det viktig ha bredde for å få hevet toppnivået. jeg er redd for at bredden i damefotballen er for smal til at man får en internasjonal topp.
Det er masse spillere og lag i aldersbestemte klasser opp til tidlig tenårene, men frafallet deretter er enormt for jentene. Dette har vært et problem i alle år, men det ser ikke ut til at man klarer å gjøre noe med det.
|
|
|
25/07/2022 09:33
|
GeirK
More than words
|
More than words
Ser at du ikke har turt å svare. Gjentar: Hvilke, om noen, kvalifikasjoner har du til å ha meningsfylte betraktninger og konklusjoner om de sportslige ytelser til landets landslag i kvinnefotball? Trolig ingen, over dette temaet som de fleste andre tema? Du er da en voksen mann, makter du ikke engang å besvare en enkel forespørsel? How ignorant does it get?
Jeg har hatt ferie og ikke vært innlogget på ts. Jeg tør definitivt å svare. Det kommer alt an på hva slags "vurdering" jeg begir meg inn på, så det er litt vanskelig å svare generelt på. Litt kontekst om hvorfor du stiller spørsmålet og dersom du kan vise noe av de vurderingene jeg har gjort, så blir det lettere å svare.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
25/07/2022 09:35
|
GeirK
More than words
|
More than words
i Norge er det 610 kvinnelag, jeg finner ikke noen oversikt over antall senior spillere på sparket. hvorvidt det er millioner av kvinnelig spillere i resten av verden har ingen betydning for bredden i Norge, men jeg ser jo at toppserie lag ikke klarer å stille med rent senior lag og da bør alarmklokkene ringe i forbundet. for mange kvinnelag utenfor Oslo så blir det mange og lange reiser - uansett nivå
som i alle idretter er det viktig ha bredde for å få hevet toppnivået. jeg er redd for at bredden i damefotballen er for smal til at man får en internasjonal topp.
OK. Hvis det var kun Norge du refererte til, forstår jeg utsagnet. Takk for svar.
|
|
|
[Re: HansC]
25/07/2022 10:36
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Det er masse spillere og lag i aldersbestemte klasser opp til tidlig tenårene, men frafallet deretter er enormt for jentene. Dette har vært et problem i alle år, men det ser ikke ut til at man klarer å gjøre noe med det. så kan man jo spørre seg hvorfor flertallet av jentene forlater denne idretten når de blir kjønnsmodne, her sitter ikke jeg med noe tallgrunnlag som kan befeste noen som helst påstand om noe som helst
|
|
|
25/07/2022 13:35
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Frafallet er vel i aller høyeste grad tilstede for gutta også? Forskjellen er vel at det finnes flere tilbud til gutta som blir igjen sett i forhold til jentut'n... Det er nok frafall hos både gutter og jenter, men det er færre jenter som spiller ballspill i utgangspunktet (ref. NFF Statistikk) og en utfordring er at det er færre spillere per lag på damesiden, dermed er det mer kritisk med frafall, siden det vil føre til at de ikke kan stille med lag (ref. Aftenposten-artikkel). 7er til 11er kan da også bli problem. Kan de ikke stille lag, slutter mange og noen få bytter kanskje klubb. Det er/var stort fokus på dette, med forskning som viser hva som er mulig årsaker og mulige virkemidler. Egen erfaring er at de med foreldre som er veldig engasjert, gjerne er de som fortsetter, og det fort skapes skille da noen blir favorisert i kampen om 1-2-3 laget. Utfordringen handler egentlig ikke kun om ballspill, men et frafall fra idretten generelt ( Annen Aftenpost-artikkel). Et problem, som man ser når det f.eks. diskuteres oppslutning om ritt her inne, er at endel har et navlebeskuende syn på utfordringene, og dermed vil det ikke skje endringer. På fotballbanen representeres det f.eks. med at den indre foreldrekjernen favoriserer sine barn, slik at de prioriteres til 1-laget, og forfallet skjer gradvis i 2-3-4-osv-laget. Denne gruppen ser ikke de store utfordringene, fordi fokuset deres er kun på en marginal gruppe. Det totale frafall skjer når livsdrømmen om å bli fotballproff ryker som 18åring. Personlig spilte jeg ballspill fordi det var gøy, men det dabbet av når en så favoriseringen innad, hvordan konkurransen om plassene ble større og antall treninger bare økte. I tillegg oppdaget man jo at det var andre ting som ga mer glede enn å løpe etter en ball, og andre ting tok opp mer tid, som f.eks. skole. Dog en fin måte å trene intervall på, uten å tenke at det er intervall. Spesielt om man har KneKnekker-Kjell på 120kg i full sprint bak seg. Da kan man kjenne realitydeltakeren i seg selv, og kjenne at man virkelig gir 110% av seg selv.
Redigert av Andreas83; 25/07/2022 13:43. Rediger grunn: Auto F-Ball til Ballspill ødelegger NFF-linker
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
25/07/2022 13:51
|
GeirK
More than words
|
More than words
Dette er en anekdote, men jeg har en 13-åring som er en svært dedikert og ivrig fotballspiller. Han har flere kompiser som deler samme lidenskap. Han kjenner også noen jenter som spiller, men er helt overrasket over hvor lite engasjement og lidenskap de viser sammenlignet med guttene.
|
|
|
25/07/2022 17:53
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Av alle gutter som begynner med ballspill så er det omtrent 1 av 20 som kommer opp til senior ballspill. Årsakene er flere, bla jenter, jobb, studier, fyll, manglende innteresse, ferdighetsnivå og ingen ledige plasser på noe lag. For jenter så kan den sosiale biten være viktigere enn idretten - hvis alfahunnen(e) slutter eller finner på noe annet så dilter resten av laget etter. Det er en kjent problemstilling innen damefotball/håndball. Så er det noen jenter/damer som er gode og seriøse utøvere, men som gir seg fordi de ikke ønsker å være en del av det miljøet som damefotballen på høyt nivå er kjent for
|
|
|
03/08/2022 06:44
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Jeg har et multitalent i familien som har sluttet med ballspill på sistnevnte grunnlag, så jeg mener også problemstillingen er der ja. Nå leser jeg i VG at fotballpresident Lise Klaveness har utnevnt Hege Riise, Monica Knudsen og Ingvild Stensland som nye trenere. Med det er vel de fleste fordommene om kvinnelandslaget/kvinnefotball bekreftet
|
|
|
03/08/2022 06:58
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har et multitalent i familien som har sluttet med ballspill på sistnevnte grunnlag, så jeg mener også problemstillingen er der ja. Nå leser jeg i VG at fotballpresident Lise Klaveness har utnevnt Hege Riise, Monica Knudsen og Ingvild Stensland som nye trenere. Med det er vel de fleste fordommene om kvinnelandslaget/kvinnefotball bekreftet Hva er fordommen ? at kvinner trenes av kvinner ?
|
|
|
03/08/2022 07:04
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Veldig positivt at det tilsettes en trener med solid kompetanse, og erfaring og resultater på alle nivå. Jeg tror og håper Hege kan være mere samlende og ha en positiv innvirkning enn det som har vært. Da tenker jeg både internt i spillergruppa men også ut mot media og folket.
Angående frafall, så gjøres det veldig mye bra for å forhindre det. Den største utfordring er nok rekrutteringen i de yngste kullene. Også bør det forventes at jentene har det samme tilbudet som gutta når de blir eldre. Så lenge det er et ønske om å gi jentene muligheter, så vil utviklingen fortsette. Heldigvis blir det færre og færre gamle gubber å kjempe mot.
|
|
|
[Re: Oddefa]
03/08/2022 09:25
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Jeg har et multitalent i familien som har sluttet med ballspill på sistnevnte grunnlag, så jeg mener også problemstillingen er der ja. Nå leser jeg i VG at fotballpresident Lise Klaveness har utnevnt Hege Riise, Monica Knudsen og Ingvild Stensland som nye trenere. Med det er vel de fleste fordommene om kvinnelandslaget/kvinnefotball bekreftet Hva er fordommen at kvinner trenes av kvinner ? Litt usikker på om du er kunnskapsløs eller bare spiller ett spill Damelandslaget og toppfotballen er kjent for å ha en "stor andel" lesbiske spillere og ledere. Fotballpresidenten og hele trenerapparatet til damelandslaget består nå av lesbiske, rett meg hvis jeg tar feil. Hege Riise er helt klart en dyktig trener og sannsynligvis kvalifisert til jobben, hvorvidt hun er den best kvalifiserte til jobben vet jeg ikke. For meg så fremstår utnevnelsen av Hege Riise og trenerapperatet som ett politisk valg først og fremst. Så får den enkelte selv vurdere hvilke signaler dette sender til utøvere, lagledere, trenere og foreldre i jentefotballen. Er landslaget og toppserien steder som en ønsker å sende talentfulle spillere ? er det ett miljø man ønsker å være en del av ? hva er fellestrekket for de som faktisk søker seg til miljøet ? Mitt inntrykk er at det jeg nevner er/kan være en betydelig årsak tilfrafallet. Jeg er ikke i en posisjon til å fordømme andres valg og gjør det heller ikke, men å kommentere situasjonen bør være legalt
|
|
|
03/08/2022 09:42
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
At legning er et hinder i jentefotballen er i alle fall ikke noe tema i klubbene og kretsene. Si noe om de dårlige keeperne nå, så krysser du av på alle boksene for å holde utdaterte fordommer i live.
|
|
|
03/08/2022 10:02
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har et multitalent i familien som har sluttet med ballspill på sistnevnte grunnlag, så jeg mener også problemstillingen er der ja. Nå leser jeg i VG at fotballpresident Lise Klaveness har utnevnt Hege Riise, Monica Knudsen og Ingvild Stensland som nye trenere. Med det er vel de fleste fordommene om kvinnelandslaget/kvinnefotball bekreftet Hva er fordommen at kvinner trenes av kvinner ? Litt usikker på om du er kunnskapsløs eller bare spiller ett spill Damelandslaget og toppfotballen er kjent for å ha en "stor andel" lesbiske spillere og ledere. Fotballpresidenten og hele trenerapparatet til damelandslaget består nå av lesbiske, rett meg hvis jeg tar feil. Hege Riise er helt klart en dyktig trener og sannsynligvis kvalifisert til jobben, hvorvidt hun er den best kvalifiserte til jobben vet jeg ikke. For meg så fremstår utnevnelsen av Hege Riise og trenerapperatet som ett politisk valg først og fremst. Så får den enkelte selv vurdere hvilke signaler dette sender til utøvere, lagledere, trenere og foreldre i jentefotballen. Er landslaget og toppserien steder som en ønsker å sende talentfulle spillere ? er det ett miljø man ønsker å være en del av ? hva er fellestrekket for de som faktisk søker seg til miljøet ? Mitt inntrykk er at det jeg nevner er/kan være en betydelig årsak tilfrafallet. Jeg er ikke i en posisjon til å fordømme andres valg og gjør det heller ikke, men å kommentere situasjonen bør være legalt Men da kunne du fint å ha skrevet det hva som var fordommen for a) nei jeg "spiller ikke et spill (merkelig utrykk) og b) mulig jeg er kunnskapsløs men har ikke oversikt eller interesse om hvem som er homofil eller ikke, ei heller om det er press i miljøet om "¨å være lesbisk". Slik du skrev så tolket jeg det som at det var fordommer "at damer i ledelse velger damer til å ny trener", ikke at "lesbiske ledere velger lesbiske trenere til laget". Nok om det. Da fikk jeg svar på det jeg lurte på.
|
|
|
[Re: Brusdalen]
03/08/2022 10:05
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
At legning er et hinder i jentefotballen er i alle fall ikke noe tema i klubbene og kretsene. Si noe om de dårlige keeperne nå, så krysser du av på alle boksene for å holde utdaterte fordommer i live. Hvis jeg hadde hatt ansvar for ett damelag så ville jeg hatt stålfokus på at keeperen nådde opp til tverrliggeren. Om nødvendig ville jeg ha rekrutert utøvere fra andre idretter og brukt vinteren på spesialtrening. En keeper bør definitivt være minst 180cm høy, eventuelt noe lavere dersom spensten kompenserer Det var du som sa "de dårlige keeperne nå"  jeg har ikke sagt noe som helst om nivået på utøverene, kun roset Hege Riise
|
|
|
03/08/2022 10:07
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hva pokker har legning med noe som helst å gjøre?
|
|
|
03/08/2022 11:53
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Hva pokker har legning med noe som helst å gjøre? Ingen ting som helst i bra idrettsmiljøer som styres etter helt nøytrale, generelle prinsipper og toleranser for adferd mm som gjelder i idretten. Kjør på! Det har omtrent like mye å si som hudfarge, nasjonalitet, kjønn, yrke, religion, ferdigheter, politiske synspunkter, personlig økonomi, høyde, BMI og personlige synspunkter på alt mulig rart. Noe av idrettens grunntanke er at den skal være åpen for alle, så kan man diskutere om idretten faktisk er tilgjengelig for alle med tanke på de punktene jeg nevner. Vi har jo en del grupper i Norge som er fullstendig fraværende i idretten. Videre vil også lag og klubber dannes med dette bakteppet og det er noe av grunnen til at diskusjonen har tatt i feil retning.
|
|
|
03/08/2022 12:07
|
NjuK
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har et multitalent i familien som har sluttet med ballspill på sistnevnte grunnlag, så jeg mener også problemstillingen er der ja. Nå leser jeg i VG at fotballpresident Lise Klaveness har utnevnt Hege Riise, Monica Knudsen og Ingvild Stensland som nye trenere. Med det er vel de fleste fordommene om kvinnelandslaget/kvinnefotball bekreftet Hva er fordommen at kvinner trenes av kvinner ? Litt usikker på om du er kunnskapsløs eller bare spiller ett spill Damelandslaget og toppfotballen er kjent for å ha en "stor andel" lesbiske spillere og ledere. Fotballpresidenten og hele trenerapparatet til damelandslaget består nå av lesbiske, rett meg hvis jeg tar feil. Hege Riise er helt klart en dyktig trener og sannsynligvis kvalifisert til jobben, hvorvidt hun er den best kvalifiserte til jobben vet jeg ikke. For meg så fremstår utnevnelsen av Hege Riise og trenerapperatet som ett politisk valg først og fremst. Så får den enkelte selv vurdere hvilke signaler dette sender til utøvere, lagledere, trenere og foreldre i jentefotballen. Er landslaget og toppserien steder som en ønsker å sende talentfulle spillere ? er det ett miljø man ønsker å være en del av ? hva er fellestrekket for de som faktisk søker seg til miljøet ? Mitt inntrykk er at det jeg nevner er/kan være en betydelig årsak tilfrafallet. Jeg er ikke i en posisjon til å fordømme andres valg og gjør det heller ikke, men å kommentere situasjonen bør være legalt Tror du at det er usunt å sende en spiller til en idrett hvor det er "stor andel" lesbiske? Ditt utspill fremstår bare homofobt og lite gjennomtenkt. Hva har det å si om trenerteamet og flere spillere er homofile? Dette høres ut som oppgulp fra gamle dager, hvor homofile ble fremstilt som seksuelle rovmonstre som pulte alt de kom over. Dagens ungdom driter gudskjelov om trenere/lagledere/medspillere er homofile.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
[Re: NjuK]
03/08/2022 13:52
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
[/quote]
Tror du at det er usunt å sende en spiller til en idrett hvor det er "stor andel" lesbiske? Ditt utspill fremstår bare homofobt og lite gjennomtenkt. Hva har det å si om trenerteamet og flere spillere er homofile? Dette høres ut som oppgulp fra gamle dager, hvor homofile ble fremstilt som seksuelle rovmonstre som pulte alt de kom over. Dagens ungdom driter gudskjelov om trenere/lagledere/medspillere er homofile.[/quote]
nå leser du innlegget mitt omtrent som fanden leser bibelen, hvis du leser tidligere innlegg her så klarer du kanskje å lese deg frem til at det jeg nevner er en reell problemstilling. denne problemstingen gjelder ikke meg men andre utøvere. dersom du hadde lest avisene den siste tiden så hadde du oppdaget at vi har en stadig større del av befolkningen som er særs fordømmende til homofili og det gjelder også deler av den yngre befolkningen
|
|
|
|
|