Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 13 1 2 3 4 5 6 12 13

Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715173 01/08/2022 14:37
K
Klang Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Jeg har nå en Kona, 64 kwh. Ypperlig småbil, som går langt. Nå har jeg bestilt Ioniq 5, etter mye tvil, hadde Y hatt head up display hadde vi kanskje gått for Tesla Y. Har lånt en Y noen helger, og for en litt sedat fyr med hang for komfort, var den i utgp for hard i fjæringa, måtte i så fall prøvd den med 18" dekk. Skoda enyaq er et godt alternativ, men Møller opererte med 14 mndr leveringstid, Hyundai med 8-9…og Skodaen ble 50’ dyrere med samme utstyr.

Kjører du mye langtur er Tesla sitt nettverk og integrasjon med bil uovertruffen (dessverre).

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Totte] #2715190 01/08/2022 18:14
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: Totte

Ikke for å ødelegge en god historie med fakta, men det er ombordladeren (AC) som kan ta max 16A eller 3kW (ikke kWh, sukk). i-Miev har faktisk opptil 50kW DC-lading, som er høyst respektabelt for en bil fra 2011 og et batteri på bare på 16kWh.

Kult! Jeg bare googla når jeg så det, og da sto det at i-miev maks tok 3kw. Men skjønner ikke helt, kan de hurtiglade på 50kw hastighet? For det er som du sier utrolig kult, men blir litt forvirra av kw/kwh-terminologien ICON_LAUGH

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Ndreas] #2715199 01/08/2022 19:40
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Sitat: Ndreas
Kult! Jeg bare googla når jeg så det, og da sto det at i-miev maks tok 3kw. Men skjønner ikke helt, kan de hurtiglade på 50kw hastighet? For det er som du sier utrolig kult, men blir litt forvirra av kw/kwh-terminologien ICON_LAUGH

Jepp, inntil 50kW hurtiglading på Chademo-kontakten på venstre side av bilen, som da enkelt sagt lar ekstern lader pøse strøm rett i batteriet. Når man bruker Type 1-kontakten på høyre side av bilen med hjemmelader (eller en offentlig lader med vekselstrøm) er AC-DC-omformeren i bilen den begrensende faktoren, og man er nede på ca 3kW. Jeg husker ikke i farta om det er 14A (3kW) eller 16A (3,6kW) som er offisiell maks ladestrøm via ombordladeren, for hjemmeladeren jeg bruker er uansett strupet til 10A, siden det holder i massevis for å være ferdigladet i.l.a. natten.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715305 02/08/2022 13:24
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Sitat: mob
Sitat: MannenFallerIkke
Sitat: GeirK
Sitat: Marøder

Trøbbel med bærearmer som knekker. Og før det avfeies som enkelthistorier, kan man lese TUV slaktrapport som også har påpekt feil i bærearmer for Tesla Model S.

Gjelder dette de nye modellene også, som er hva denne artikkelen handler om?

I en artikkel jeg leste var problemet hovedsaklig eldre biler, men virker ikke som problemet er helt vekke for nyere. Men ikke hørt om slike problemer for Model 3 / Y, som forøvrig har færre feil enn Model S / X ifølge US Consumer Report.

[Linket bilde]

Interessant, takk! Og takk til alle andre som har delt sine erfaringer i tråden.

Er det sånn at de problemene som nevnes, og andre som man kan lese om på nettet (rust, knirking, dørhåndtak, spylervæskespylere osv), er borte fra 3 og Y?

Jeg er en «set ‘n’ forget»-type som bare vil ha noe som funker. At batterimåleren viser _akkurat_ 8 prosent gjenværende strøm når jeg kommer fram (og ikke 7 eller 9) er ikke så viktig for meg - så lenge jeg kommer frem. Men hvis bakluka ikke vil gå i lås, eller vinduspyleren harker nå og da, blir jeg skeptisk.

Dette henger naturligvis sammen med hva man betaler. En ny Tesla/elbil koster fort to-tre ganger mer enn jeg noen gang har brukt på bil, så forventningene er deretter. For 550-650k forventer jeg høy kvalitet og omtrent null feil.

Helt riktig som noen påpekte i tråden: Rekkevidde er ikke avgjørende for oss. Kjører svært sjelden lenger enn 200 km i en fei, og med små barn i bilen er det uansett fint å dele opp langturene (>200 km). Bagasje er ganske viktig, men innenfor rimelighetens grenser. Sommerens toukerstur på 2500 km ble unnagjort med to NF duffelbager, en dagstursekk, to sparkesykler og en jr-mtb på kroken. Vet ikke om det kan skape nyttelastproblemer?

Også usikker om jeg må ha AWD, men uansett kjekt å ha.

Mine foreløpige favoritter:
- BMW iX1
- VW iD4/5 (GTX)
- Tesla Y
- Ionic EV
- Tesla 3
- Skoda etelleranner

Har snevret ytterligere inn og står nå igjen med BMW iX1, Tesla Y og Kia EV 6.

Favoritten er BMW-en. Har innhentet pris på en iX1 Charged Plus til 590.000 kr. Modellen over, Fully Charged med «tilnærmet alt av utstyr», koster ca 9 prosent mer. Vil jeg angre hvis jeg ikke går for full pakke når først skal legge så mye på bordet? Dumt mtp. annenhåndsverdi? Tror det er snakk bedre seter, driving assistance (unødvendig?) og M-styling (og en ladekabel e.l? Skjønte ikke tilbudet helt). Har aldri kjøpt nybil før så opplys meg gjerne.

Kia-en synes jeg virker spennende, innovativ og bra utstyrt,, men den koster nesten det samme som BMW-en, og da er jeg såpass jålete at jeg foretrekker bayersk håndverk. Helt på viddene?

Tesla-en virker fornuftig, men jeg er litt småskeptisk til merket, demperne og mangelen på headup display som flere trekker frem. Og vi kjører sjelden veldig langt, så jeg er usikker behovet for den veldig lange rekkevidden.

Vad tycks?

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715309 02/08/2022 13:41
Natier Offline
Veteran
Veteran
EV6 og Ioniq5 er i prinsipp samme bil med forskjellig innpakning og overrasker nok de fleste positivt med kvalitetsfølelsen. Både kjøreopplevelse/støynivå og "touch n feel" (Har Ioniq5 selv) Opplevd kvalitet i Tesla ligger flere hakk bak og jeg vil anta at BMWn ligger et eller to hakk over Koreanerne? Når det gjelder jåleri vinner jo BMWn klart ICON_SMILE

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715357 02/08/2022 19:15
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Tesla-en virker fornuftig, men jeg er litt småskeptisk til merket, demperne og mangelen på headup display som flere trekker frem.

Hvis det primært er HUD som er deal-breaker for deg, så får du tak i dette som tilbehør fra tredjeparter. Samme forsåvidt med instrumentpaneler til å feste på rattstammen, hvis poenget er å ikke måtte kikke på skrå ned på skjermen for å se hastigheten.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Totte] #2715363 02/08/2022 20:07
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Tesla-en virker fornuftig, men jeg er litt småskeptisk til merket, demperne og mangelen på headup display som flere trekker frem.

Hvis det primært er HUD som er deal-breaker for deg, så får du tak i dette som tilbehør fra tredjeparter. Samme forsåvidt med instrumentpaneler til å feste på rattstammen, hvis poenget er å ikke måtte kikke på skrå ned på skjermen for å se hastigheten.

Aha, fiffig. Mulig jeg har misforstått. Leste at man måtte se/fikle på den store skjermen i midtkonsollen, og det vil jeg helst unngå. Men hvis speedometeret har tradisjonell plassering, er det vel ikke problem. Men bruker vel ikke skjermen til å skru på vindusviskere osv?

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715364 02/08/2022 20:09
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M

Favoritten er BMW-en. Har innhentet pris på en iX1 Charged Plus til 590.000 kr. Modellen over, Fully Charged med «tilnærmet alt av utstyr», koster ca 9 prosent mer. Vil jeg angre hvis jeg ikke går for full pakke når først skal legge så mye på bordet? Dumt mtp. annenhåndsverdi? Tror det er snakk bedre seter, driving assistance (unødvendig?) og M-styling (og en ladekabel e.l.? Skjønte ikke tilbudet helt). Har aldri kjøpt nybil før så opplys meg gjerne.

Paging Ugla - du som kjører elsuv fra BMW kan kanskje kaste lys over dette?

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715389 03/08/2022 07:38
Ugla Offline
Besatt
Besatt

Favoritten er BMW-en. Har innhentet pris på en iX1 Charged Plus til 590.000 kr. Modellen over, Fully Charged med «tilnærmet alt av utstyr», koster ca 9 prosent mer. Vil jeg angre hvis jeg ikke går for full pakke når først skal legge så mye på bordet? Dumt mtp. annenhåndsverdi? Tror det er snakk bedre seter, driving assistance (unødvendig?) og M-styling (og en ladekabel e.l.? Skjønte ikke tilbudet helt). Har aldri kjøpt nybil før så opplys meg gjerne.

Paging Ugla - du som kjører elsuv fra BMW kan kanskje kaste lys over dette?

Tja, vanskelig for meg å gi råd om det, det spørs jo helt hva en prioriterer. Selv har jeg «fully charged» med ting på toppen i tillegg . Min bil ser bedre ut med M-pakke (men det er en følelsessak og det var også nødvendig for den fargen vi gikk for som kun finnes på M-modeller). «driving assitance» er autopilot med masse fin funksjonalitet som jeg bruker hele tiden og som jeg ikke ville vært foruten, men det kan jo være forskjeller i hva den gir ift. modeller. Ser at den kan bestilles senere som abonnement, dvs at den er i bilen uansett - så ta en sjekk på hva det innebærer vs. det å kjøpe det up-front

Lars-Erik
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715397 03/08/2022 07:55
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N

Aha, fiffig. Mulig jeg har misforstått. Leste at man måtte se/fikle på den store skjermen i midtkonsollen, og det vil jeg helst unngå. Men hvis speedometeret har tradisjonell plassering, er det vel ikke problem. Men bruker vel ikke skjermen til å skru på vindusviskere osv?

Jeg har både vanlig speedometer og fartsgrense/nåværende fart øverst til venstre i min midtkonsollskjerm, og jeg bruker denne 98% av tilfellene. Rattet er ofte litt i veien for speedometeret, og farten i skjermen er faktisk fart (uten slingringsmonn).

Men HUD er mye diggere uansett.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715403 03/08/2022 08:06
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
[

Tesla-en virker fornuftig, men jeg er litt småskeptisk til merket, demperne og mangelen på headup display som flere trekker frem. Og vi kjører sjelden veldig langt, så jeg er usikker behovet for den veldig lange rekkevidden.

Vad tycks?

Når det gjelder Tesla Model Y ville jeg prøvekjørt både en Long range og en Performance. Jeg har ikke hoppet fra den ene til den andre, men mener at jeg opplevde Performance som langt mer avstemt i fjæringen enn Long range. Long range syns jeg ble stumpete og jeg syns ikke Performance ble for stiv, selv med 21 tommere...

Speedometerplasseringen i model 3/Y blir man fort vant til, det samme med betjening av div ting som vindusviskere etc.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: kjasmas] #2715414 03/08/2022 08:22
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kjasmas

Når det gjelder Tesla Model Y ville jeg prøvekjørt både en Long range og en Performance. Jeg har ikke hoppet fra den ene til den andre, men mener at jeg opplevde Performance som langt mer avstemt i fjæringen enn Long range. Long range syns jeg ble stumpete og jeg syns ikke Performance ble for stiv, selv med 21 tommere...

Er dette lenge siden? Har lest at vanlig LR har blitt bedre i 2022 på dette området.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: kjerts] #2715433 03/08/2022 09:33
M
Marøder Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: kjerts

Er dette lenge siden? Har lest at vanlig LR har blitt bedre i 2022 på dette området.

Ja, testet 2022 LR og P. Kjente ikke noen forskjell i forhold til understell.

Uavhengig av dette var min konklusjon at ingen av disse er komfortable, jeg kjente en hver asfaltskøyt. Men bor man på en plass meg gode veier, har det kanskje ikke så mye å si.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715446 03/08/2022 10:21
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Speedometeret er på skjermen, men plassert mot venstre av denne.
Du kan bruke armen på venstre side av rattet til å skru på vindusviskerne kort - da med spyling. Annen bruk av viskerne skjer med skjermen. Det er vel også mulig å skru på slikt med stemmestyringen, noe jeg tror egentlig er intensjonen til Tesla.
Har Y og synes selv at løsningen med skjermen er dårlig. Alt for mye fikling for å gjøre grunnleggende ting.
Synes også det er et problem at cruisecontrollen, eller autopiloten legger seg alt for tett på foranliggende biler under kjøring med denne på. Har også slitt en del med fantombremsing på åpne strekninger.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: sykkeloyvind] #2715453 03/08/2022 10:46
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Mtp avstand til foranliggende som du skriver, Øyvind, du vet du justerer dette selv med høyre rattball ved å klikke mot hhv høyre eller venstre?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Marøder] #2715458 03/08/2022 11:16
kjasmas Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Marøder
Sitat: kjerts

Ja, testet 2022 LR og P. Kjente ikke noen forskjell i forhold til understell.

Uavhengig av dette var min konklusjon at ingen av disse er komfortable, jeg kjente en hver asfaltskøyt. Men bor man på en plass meg gode veier, har det kanskje ikke så mye å si.

Det var ett år mellom prøvekjøringene så det var første generasjon LR. LR syns jeg var mer "stumpete" (i mangel av et bedre ord). Ingen av de er Citroen-duvende akkurat.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: RoyE] #2715459 03/08/2022 11:22
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: RoyE
Mtp avstand til foranliggende som du skriver, Øyvind, du vet du justerer dette selv med høyre rattball ved å klikke mot hhv høyre eller venstre?

Nei, det visste jeg ikke. Takk for det. Har søkt mye på skjermen funksjonen, men ikke googlet.

Øyvind Aas
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: sykkeloyvind] #2715472 03/08/2022 12:01
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sykkeloyvind

Nei, det visste jeg ikke. Takk for det. Har søkt mye på skjermen funksjonen, men ikke googlet.

ICON_SMILE

Da gjetter jeg det blir en bedre opplevelse. Kan justeres fra 1-5 (mener jeg), og om denne står på 1 eller 2 så ligger man etter norsk tankegang altfor nærme forankjørende. Det hender jeg justerer ned til 2 om jeg kjører i saktegående kø, men ved normal kjøring ligger jeg i vår Model 3 på nivå 4 eller 5.

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715479 03/08/2022 12:52
M
mob Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
M
Aha, takk!

Men igjen snakker vi om biler til godt over en halv mill. Finnes det ikke brukandes brukte elbiler til 200-350.000 kr?

Vi bestilte i dag en ny BMW iX1 Charged Plus med levering neste vår. Medregnet MVA-økningen blir den cirka to-tre ganger dyrere enn planlagt. Sånn sett leverer forumet som forventet:) Takk til alle som bidro med råd og erfaringer i tråden!

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2715481 03/08/2022 12:56
Natier Offline
Veteran
Veteran
...... to-tre ganger dyrere enn planlagt. Sånn sett leverer forumet som forventet:)

Haha fort gjort å gå på en smell.
Gratulerer med ny og finfin bil ICON_SMILE

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: RoyE] #2716013 08/08/2022 12:25
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind

ICON_SMILE

Da gjetter jeg det blir en bedre opplevelse. Kan justeres fra 1-5 (mener jeg), og om denne står på 1 eller 2 så ligger man etter norsk tankegang altfor nærme forankjørende. Det hender jeg justerer ned til 2 om jeg kjører i saktegående kø, men ved normal kjøring ligger jeg i vår Model 3 på nivå 4 eller 5.

Jepp - det var en klar forbedring ja. Kjøring til og fra Gøteborg i forrige uke gikk smidig med veksling mellom 4 og 5 her.

Øyvind Aas
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2727235 18/01/2023 07:02
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Gjenbruk av tråd …

Er Tesla Y med nedsatt pris en «no brainer» nå?
Skal erstatte en 7 år gammel Toyota Rav4. Hengerfeste, 4x4 og adaptiv cruise ned til 0km/t i køkjøring er de viktigste funksjonene. Vi er en familie på 4 som kjører en del tur/retur hytte på fjellet, så jeg antar at vi blir avhengig av takboks for å få plass til all bagasje, etc.

Hva er erfaringene fra dere som har denne? Er denne nå så nedstrippet funksjonsmessig at det er årsaken til prisreduksjonen?

Redigert av Brusdalen; 18/01/2023 07:03.
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2727251 18/01/2023 10:17
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ålesund?

Hett tips: Kom til Trondheim og kjøp min 2019modell TM3 billig :-D Takboks følger med.
Tesla modell Y er fin den, og mangler vel bare parkeringssensorer. Resten er på plass.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Brusdalen] #2727252 18/01/2023 10:22
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Brusdalen
Gjenbruk av tråd …

Er Tesla Y med nedsatt pris en «no brainer» nå?
Skal erstatte en 7 år gammel Toyota Rav4. Hengerfeste, 4x4 og adaptiv cruise ned til 0km/t i køkjøring er de viktigste funksjonene. Vi er en familie på 4 som kjører en del tur/retur hytte på fjellet, så jeg antar at vi blir avhengig av takboks for å få plass til all bagasje, etc.

Hva er erfaringene fra dere som har denne? Er denne nå så nedstrippet funksjonsmessig at det er årsaken til prisreduksjonen?

Model Y Standard Range som er laveste modell har bakhjulsdrift og mindre batteri, ellers identisk med de dyrere brødrene.
Starter under 400k, et reelt kupp.

Long Range får lenger rekkevidde, 4wd.

P-sensorer er et tema, der det "i framtiden" skal brukes kamera for måling. Per i dag er det kun kamera som viser vei ved parkering, ingen grafikk(såvidt jeg vet)

Y er en stor bil, mye plass. Med bagasjegitter på nakkestøttene får du pakka mye med deg.
Skiboks/sykkelstativer får du med enda mer av det viktigste.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2727253 18/01/2023 10:27
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Med de prisene som har vært i bruktmarkedet så er det fullstendig uaktuelt ICON_LAUGH Vi leaser en Peugeot 2008 og estimert utkjøpsprisen når den skal inn senere i år er rett under nybilpris, på en tre år gammel bil.

Er det ikke parkeringssensorer på Y? Eller noe tilsvarende?

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: RazeFaze] #2727255 18/01/2023 10:32
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: RazeFaze

Model Y Standard Range som er laveste modell har bakhjulsdrift og mindre batteri, ellers identisk med de dyrere brødrene.

P-sensorer er et tema, der det "i framtiden" skal brukes kamera for måling. Per i dag er det kun kamera som viser vei ved parkering, ingen grafikk(såvidt jeg vet)

Y er en stor bil, mye plass. Med bagasjegitter på nakkestøttene får du pakka mye med deg.

Vi har behov for 4wd, så vi sikter oss inn på den.
Men da forstår jeg det slik at det er grafikk og «pipingen» som mangler. Kameraet viser når du nærmer deg noe.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Brusdalen] #2727265 18/01/2023 11:39
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Brusdalen
Sitat: RazeFaze

Vi har behov for 4wd, så vi sikter oss inn på den.
Men da forstår jeg det slik at det er grafikk og «pipingen» som mangler. Kameraet viser når du nærmer deg noe.

Kamera bak viser ja, men sider og front er ikke varsle/visuelt på skjerm eller piping.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2727269 18/01/2023 12:16
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis sensorer er et must, så er det sikkert mulig å gjøre en god handel når realistisk pris har satt seg i bruktmarkedet. Sensorene forsvant på Berlin-produserte biler fra ca november. Vi fikk det med på vår kina-bil levert i desember. Gikk fra en Polestar 2 som var bedre på omtrent alt annet enn plass, rekkevidde og app.

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: mob] #2727270 18/01/2023 12:33
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Så dvs at man ikke lenger får varsel når man holder på å kjøre på ting forover under parkering, slik man får på eldre TMY?

Re: Anbefal meg en elbil som ikke koster skjorta [Re: Mr.Jacobsen] #2727275 18/01/2023 14:32
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Mr.Jacobsen
Så dvs at man ikke lenger får varsel når man holder på å kjøre på ting forover under parkering, slik man får på eldre TMY?

Korrekt. Inntil Tesla Vision er klart en gang.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Side 4 av 13 1 2 3 4 5 6 12 13

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå