Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sørland omrade

Sørland omrade #2713781 16/07/2022 15:06
N
Nox Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
N
Hei alle sammen. jeg tenker på å komme inn på mtb. Jeg har sjekket litt på nettet om sykler og har en ide om hva jeg skal få basert på hva jeg skal sykle. Men jeg kjenner ikke helt til terrenget og jeg sliter med å finne mer informasjon om hvor jeg skal dra, kan man bare kjøre hvilken som helst sti (selv om det er en vanlig tursti?) Jeg er i det generelle Kristiansand-området. Jeg har funnet noen steder på Trailguide, men det er veldig få bilder for å se hva man trenger. Jeg ser ikke mange kjøre hard tails som en Canyon Stoic eller Rocky Mountain Growler. Jeg ser folk kjøre mange Focus full sus-sykler. Jeg tror jeg trenger en "All Mountain", men vanskelig å vite siden jeg ikke finner mye informasjon om stier her. er det til og med god ridning her i sør?

Re: Sørland omrade [Re: Nox] #2713791 16/07/2022 17:47
S
Skogsmatrosen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Hei! Jeg kjenner ikke til stiene rundt Kristiansand, men jeg har en RM Growler (2020) som jeg bruker i Fredrikstad-området om terrenget ligner, og i Aurdal/Valdres. Det er min første stisykkel og kan si kort om den. Jeg er i hovedsak fornøyd med den (har byttet til Shimano SLX-bremser), men når det er mye røtter eller steiner så rister det godt. Vil tro en fulldemper er mer behagelig da (ev. en mykere eller bedre gaffel enn Rockshox Gold 35 RL som fulgte med min).

Den har temmelig slakk styrevinkel, og pløyer kanskje mer gjennom enn en mer "snappy" sykkel, men det er kanskje også litt da jeg har en i large størrelse på mine 176~cm.

Redigert av Skogsmatrosen; 16/07/2022 17:53. Rediger grunn: Utfylling
Re: Sørland omrade [Re: Nox] #2713823 16/07/2022 22:52
N
Nox Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
N
Takk for svar Skogsmatrosen. ICON_SMILE Den informasjonen hjelper. Jeg tror ikke 1.76 er for kort for en Large. Jeg er 1,84 så for de fleste sykler er det nok mer eller mindre en Large. Jeg håper jeg kan få mer informasjon om områdene jeg skal kjøre, så kan jeg ta en bedre beslutning. Det er en dyr feil å gjøre.

Re: Sørland omrade [Re: Nox] #2713841 17/07/2022 08:16
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
De som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger har aldri kjøpt en sykkel. Anbefaler deg å ta en tur på beina for å finne ut hvordan terrenget er, gjør det selv noen ganger hvis jeg er lei av å sykle og har lyst på inspirasjon eller å finne noe nytt. Du kan sykle på alle stier, med mindre det er noen vernebestemmelser der. Sjekk også mtbmap for å finne stier du kan sykle på. Går fint å sykle veldig veldig mange stier på hardtail, det er null stress.

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Sørland omrade [Re: Nox] #2713929 17/07/2022 19:10
N
Nox Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
N
Faktisk OverR! ICON_SMILE Takk for info om løypene. Jeg gikk faktisk og så på en jeg fant online på AllTrails og virket som om den ville være fin på en hardtail. Jeg tror en hardtail vil være en god start for meg å lære på. Så nå starter letingen etter en sykkel!

Moderator  support