Øyvind har både konkret erfaring og ekspertise til best å bedømme syklene, og fremfor alt
testene burde være nyttige for deg, men jeg kan forsøke å bidra med noen til dels usaklige kommentarer

![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=122508&filename=Krypton CS vs Roadmachine.jpg)
Først: Argon 18 synes med Krypton CS å ha lånt noen idéer fra den første, opprinnelige BMC Roadmachine fra 2017. Primært den utbyttbare øvre styrelagerkappen for lavere eller høyere front. Men også visuelt - utformingen av enkelte rør i rammen, om ikke gaffelen, og lakkeringen. Men vi tilgir Argon 18, særlig siden BMC, etter at Torgny Fjeldskaar forlot dem, i 2019 valgte å fjerne både den utbyttbare kappen og den karakteristiske gaffelen
Og så må jeg gi Argon 18 anerkjennelse for at de lar deg også flytte det øvre styrelageret avhengig av hvilken kappe du bruker, slik Øyvind forklarer i
testen. Det skal ha en gevinst i form av økt stivhet og presisjon, og er på det viset mer avansert enn BMCs løsning.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=122509&filename=Krypton vs Endurace.jpg)
Dernest: Selv om man med Krypton CS kan få lavere front enn med Endurace, har sistnevnte - i hvert fall på papiret - noe mer aggressive kjøreegenskaper, med krappere styrerørsvinkel, kortere trail/slep, kortere kjedestag og kortere akselavstand.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=122511&filename=Krypton CS vs Roadmachine M.jpg)
Og til sist: Selv om størrelsene ikke er helt sammenfallende, tror jeg M i begge også er sammenlignbare og kan fungere for samme rytter, særlig dersom man ønsker en krappere og kortere sykkel i Endurace.
Se alle mål
her.