Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

senter i Oslo med mer spennende sykler?

senter i Oslo med mer spennende sykler? #2713454 12/07/2022 07:39
K
kvakke Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Selv om det er litt deprimerende å allerede begynne å tenke på vinteren så liker jeg å planlegge litt i forveien, og siden jeg i år har kommet litt mer ordentlig i gang med trening tenkte jeg å prøve å holde på formen gjennom de kalde månedene for en gangs skyld.

Problemet er at jeg ikke har plass til noe rulle eller lignende hjemme i nåværende leilighet (annet enn eventuelt i felleskjelleren, og trening mens man puster inn den lufta tror jeg gjør mer skade enn nytte), og jeg synes standard sykkel på treningssenter er noe av det kjedeligste som finnes.

Jeg har prøvd å google og finner ingenting, men er det tilfeldigvis noen her som kjenner til sentre i Oslo som tilbyr for eksempel trening med zwift, enten som eget oppsett eller at man har mulighet til å koble til egen telefon og pulsmåler?

Nærmeste jeg egentlig har funnet er et senter i Trøndelagen som tilsynelatende har litt mer fancy sykler: https://sprek.treningssenter.no/groupcycle/ men det er et lite stykke å reise flere ganger i uken.

Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2713480 12/07/2022 12:18
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
The Service Course på Tøyen hadde tilbud om dette når de startet opp.

Post-covid vet jeg ikke de om tilbyr det, men verdt en call.

Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2713669 15/07/2022 05:42
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: kvakke
Selv om det er litt deprimerende å allerede begynne å tenke på vinteren så liker jeg å planlegge litt i forveien, og siden jeg i år har kommet litt mer ordentlig i gang med trening tenkte jeg å prøve å holde på formen gjennom de kalde månedene for en gangs skyld.

Problemet er at jeg ikke har plass til noe rulle eller lignende hjemme i nåværende leilighet (annet enn eventuelt i felleskjelleren, og trening mens man puster inn den lufta tror jeg gjør mer skade enn nytte), og jeg synes standard sykkel på treningssenter er noe av det kjedeligste som finnes.

Jeg har prøvd å google og finner ingenting, men er det tilfeldigvis noen her som kjenner til sentre i Oslo som tilbyr for eksempel trening med zwift, enten som eget oppsett eller at man har mulighet til å koble til egen telefon og pulsmåler?

Nærmeste jeg egentlig har funnet er et senter i Trøndelagen som tilsynelatende har litt mer fancy sykler: https://sprek.treningssenter.no/groupcycle/ men det er et lite stykke å reise flere ganger i uken.

Sjekk ut hvilke treningssentre som har Wattbike(om noen har det). Wattbike er (av det jeg har syklet på), det som ligner mest på rullesykling. Der kan du sykle økter som på rulla med wattmåling, du kan følge med på tråkket ditt og se forskjellene på høyre og venstre side. De skal kunne kobles til zwift og(har ikke jeg prøvd).
Wattbike hadde vi på Spenst Lillehammer da jeg jobbet der før pandemien. Noe helt annet enn spinning imo.

Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: runermm] #2713686 15/07/2022 09:35
K
kvakke Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
K
Sitat: runermm
The Service Course på Tøyen hadde tilbud om dette når de startet opp. Post-covid vet jeg ikke de om tilbyr det, men verdt en call.

Sitat: Gew88

Sjekk ut hvilke treningssentre som har Wattbike(om noen har det). Wattbike er (av det jeg har syklet på), det som ligner mest på rullesykling. Der kan du sykle økter som på rulla med wattmåling, du kan følge med på tråkket ditt og se forskjellene på høyre og venstre side. De skal kunne kobles til zwift og(har ikke jeg prøvd).
Wattbike hadde vi på Spenst Lillehammer da jeg jobbet der før pandemien. Noe helt annet enn spinning imo.

Takk for gode tips. Skal stikke innom The Service course en dag for å høre.

Prøvde å google etter Wattbike, og eneste som sier på google at de tilbyr dette er et hotellrom på Scandic Vulkan. Men her går det nok an å høre litt rundt på senterne.

Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2713759 16/07/2022 09:41
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
hva med å innvestere i joggesko eller langrennski ?

når du bor i Oslo har du jo glimrende treningsmuligheter over alt

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2713761 16/07/2022 10:09
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sterk Helse på Løren har spinningsykler med wattmåler. (Det står ikke noe om det på hjemmesidene nå, jeg trener ikke der lengre, så et lite forbehold om at de har kuttet det ut.)

Technogym Skillbike. Jeg var med på noen (wattbaserte) gruppetimer, og brukte de litt på egenhånd. Fine sykler, men usikker på om de er kompatible med Zwift.

Flott premium treningssenter, anbefales for folk som bor i nærheten.

Redigert av kid loco; 16/07/2022 10:53. Rediger grunn: swift=zwift

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kid loco] #2713878 17/07/2022 13:06
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: kid loco
Sterk Helse på Løren har spinningsykler med wattmåler. (Det står ikke noe om det på hjemmesidene nå, jeg trener ikke der lengre, så et lite forbehold om at de har kuttet det ut.)

Technogym Skillbike. Jeg var med på noen (wattbaserte) gruppetimer, og brukte de litt på egenhånd. Fine sykler, men usikker på om de er kompatible med Zwift.

Flott premium treningssenter, anbefales for folk som bor i nærheten.

Kan bekrefte at Technogym er kompatible med Zwift.
Du må ta med enhet selv. Nettbrett, monitor o.l.

Redigert av Skogsmann; 17/07/2022 13:06.
Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2713908 17/07/2022 16:13
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Hvis du tar med egne wattpedaler og en skjerm, kan du bruke alle spinningsykler med Zwift. Men hvorfor ikke bruke stisykkel og fatbike med pigg og reise inn i skogen?

Redigert av John_Harald; 17/07/2022 16:14.
Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2714105 19/07/2022 19:04
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg vet at Bærum OCK kjøpte inn nye sykler nå i vinter/vår som var kompatible med Strava/Zwift. De har treningshall på Gjønnes, så det er i så fall ikke kjempelangt med t-banen om andre muligheter kniper.

Redigert av Anders A-R; 19/07/2022 19:04.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2714114 19/07/2022 20:06
V
Viktor J Offline
Medlem
Medlem
V
Jeg bruker EVO, noen av sentrene har Keiser m3i-spinning sykkel med watt. Med en adapter kan jeg bruke den med zwift.

Re: senter i Oslo med mer spennende sykler? [Re: kvakke] #2714413 24/07/2022 17:17
Sindre19 Offline
Fersking
Fersking
Kast ut senga! Rulle er viktigere!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå