Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vaskemaskin med app/WiFi

Vaskemaskin med app/WiFi #2712750 03/07/2022 19:42
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Jeg leser om vaskemaskiner og kombimaskiner til øyet blir øyet blir stort og vått, men det som synes å gå igjen for alle appløsninger for slike er at de får karakter 2 i snitt av brukerne som tar seg bryet med å anmelde appen. Hvor vanskelig kan det egentlig være å lage en app som gir beskjed når vasken er ferdig, tenker jeg da? For jeg ser ærlig talt ikke noe annet bruksområde for WiFi på en vaskemaskin, men dette kravet om varsling er til gjengjeld absolutt når det nå først skal handles. (OK, det er bonus om den har beholdere for vaskemiddel, som den kan auto-dosere fra, og si fra når det nærmer seg tomt, men det kan den jo like gjerne gjøre på displayet, alle den tid vi må fysisk bort til maskina for å legge i og ta ut vasken.)

Er det noen som har vært borti maskiner og appløsninger som faktisk virker knirkefritt (sammen med Android)?

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Vaskemaskin med app/WiFi [Re: Totte] #2712755 03/07/2022 20:20
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Godt sagt.

Flere ting å irritere seg over, flere ting som kan gå galt. Her snakker vi virkelig marginal gains for mye bullshit

Re: Vaskemaskin med app/WiFi [Re: Totte] #2712757 03/07/2022 20:35
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Tja,
En Bosch, kanskje dyr/halvdyr en, snurrer stadig vekk her i huset, og informerer meg om når vasken er ferdig, og når den har lite vaskemiddel, på Android. Av og til mister den nettforbindelsen, kanskje en gang eller to i året, men da finner jeg ut at jeg ikke fikk varsel, og kobler den opp, igjen. Evner ikke å irritere meg over denne, synes ca systemet oppfører seg sånn som den kanhende bør. Madammen har ikke app tilkoblet, så mulig der skjærer seg om flere skal være innlogget, i systemet.

Redigert av ØysteinS; 03/07/2022 22:03.
Re: Vaskemaskin med app/WiFi [Re: Ndreas] #2712764 03/07/2022 21:13
Totte Offline OP
Unionstøysekopp
OP Offline
Unionstøysekopp
Sitat: Ndreas
Godt sagt.
Flere ting å irritere seg over, flere ting som kan gå galt. Her snakker vi virkelig marginal gains for mye bullshit

Funksjonalitetet som kanskje oppleves som veldig nyttig for noen, og som dersom den blir utdatert eller slutter å virke, fortsatt levner deg med en maskin som er akkurat like god som én levert uten denne funksjonaliteten i utgangspunktet. Lite å tape på å ta den med, spør du meg.

"You know, you come from nothing, you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!"

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Vaskemaskin med app/WiFi [Re: Totte] #2712766 03/07/2022 22:05
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
Det viktigste med Wi-Fi/homeconnect er at man kan slå ned lyden på ferdigsignalet. Ellers føler jeg ikke at wifien tilfører noe. Wifeyen har stort sett kontroll på klesvasken og vi vasker så mye tøy at det ikke blir liggende særlig lenge uansett.

Det jeg liker med boschen vår er at den har dosering for flytende vaskemiddel. Jeg liker at jeg selv kan velge hvilket vaskemiddel jeg vil benytte.

Jeg ville ikke tatt sånn hensyn til Wi-Fi, men de fleste litt dyre maskinene har det uansett...

Re: Vaskemaskin med app/WiFi [Re: engekri] #2712941 06/07/2022 07:13
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: engekri
Jeg ville ikke tatt sånn hensyn til Wi-Fi, men de fleste litt dyre maskinene har det uansett...

Enig. Har Siemens med Homeconnect, og selv om det er litt kjekt at det plinger på mobilen (iOS), bruker jeg den vel lite til helt nødvendige ting. Blir en og annen sjekk fra sofaen for å se hvor lenge det er igjen av nåværende program, og så hender det jeg bruker det til å sette på tørketrommelen som også er i Homeconnect til et passende program utfra hva som ble vasket sist. Men hadde jo også funka helt fint å skru på ekstra tørt bomullsprogram liksom.

Siemens og Bosch er vel samme konsern, så mye de samme funksjonene på tvers av maskiner. Jeg liker også veldig godt det å kunne fylle på med flytende Omo og Omo Color i hvert kammer, så er det bare å sette på klær uten å måtte fylle på vaskemiddel hver gang. Trenger kun å dosere Milo manuelt nå når jeg vasker ull.

Per B.
Re: Vaskemaskin med app/WiFi [Re: ] #2713093 07/07/2022 11:11
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Ubro
Sitat: Totte
Sitat: Ndreas
Godt sagt.

Funksjonalitetet som kanskje oppleves som veldig nyttig for noen, og som dersom den blir utdatert eller slutter å virke, fortsatt levner deg med en maskin som er akkurat like god som én levert uten denne funksjonaliteten i utgangspunktet. Lite å tape på å ta den med, spør du meg.

"You know, you come from nothing, you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!"
Produsenten forsøker gjerne å putte mest mulig på et kretskort, og de vet å bruke "anvansert" (reelt ytterst banal, gjerne også mht sikkerhet) teknologi som argument når slikt går istykker. Gjør det enklere for dem å selge din neste maskin ettersom regnestykket de presenterer får kunden til å føle seg som en klovn om de reparerer.

Det kan nok fastslås med relativt stor sikkerhet at en del som ikke eksisterer, heller ikke går i stykker ICON_WINK

Nå vil jeg påstå at av alle ting som kan gå i stykker i en vaskemaskin, så er det i hovedsak helt eller delvis mekaniske komponenter som har størst sannsynlighet for å gjøre det.

Lavspenningselektronikk er nærmest evigvarende sammenlignet med ting som beveger seg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll

Moderator  support