Er det et mulighet på litt mer trafikkerte veier at du sykler bakerst og litt lenger ut i veien enn barnet?
Ja, absolutt. Det går greit når hastigheten på de rundt er 3-40km/t, men ved 70+ begynner det å bli små marginer om 11-åringen plutselig skrår en halvmeter til venstre uten helt å tenke på det. Når det finnes en bitteliten sjanse for at det kan skje og det kombineres med litt irriterte bilister ønsker jeg altså å finne alternativer som passer alle bedre

Gode forslag her. Fossumveien - Ankerveien - Østernvannveien er en liten tur - retur som kan være ganske fin.
Dette tror jeg er et veldig bra forslag! Kan jo lage en runde ved å sykle gjennom undergangen til Griniveien også følge gang- og sykkelvei ned til Grinidammen og opp Fossumveien igjen
Jeg startet mine på sykkelveien langs sjøen - ganske flatt og trygt fra Sandvika i vest til Hvervenbukta i øst. Gode avstikkere er feks Fornebu og Malmøya - særlig sistnevnte er jo litt som å komme til Sørlandet rett ved Oslo!
Dette høres ut som et bra utgangspunkt for planlegging. Farten vår blir jo ganske lav, så burde gå greit langs gang- og sykkelveien ved Mosseveien (har aldri syklet der, så mulig jeg tar helt feil)