Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin kart i svart/hvit ?

Garmin kart i svart/hvit ? #2710696 14/06/2022 07:11
Natier Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
830n er solgt og 1040 på vei. Brukte derfor reserven, en edge 130 i helga. Ved navigasjon og litt rask sykling oppdaget jeg da fordelen med lite detaljer og høy kontrast. Edge 130 har ikke kart og viser bare en strek der sporet går og en pil hvor man er, noe som gjorde det veldig lett å se med et kort blikk.
Til rittbruk med navigasjon (eks Offroad Vællers) ser jeg for meg at et svart/hvit kart med stier inntegnet og kun det vil være optimalt. Hvis løypa og sporet man har syklet vises i en kontrastfarge er vi der :-) Til vanlig navigasjon i terrenget er det tipptopp med masse detaljer men hvis man har litt dårlig tid hadde det vært enda bedre med svart/hvis og lite detaljer:)

Finnes noe sånt ?

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Garmin kart i svart/hvit ? [Re: Natier] #2710752 14/06/2022 12:22
anderfo Online
Besatt
Besatt
Kan du ikke bare skru ned detaljnivået på 830, 1040 o.l.? Det er ganske mye du kan stille inn manuelt der hvis du ikke synes du trenger så mange detaljer på ethvert zoomnivå.

Re: Garmin kart i svart/hvit ? [Re: anderfo] #2710765 14/06/2022 14:23
Natier Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
Sitat: anderfo
Kan du ikke bare skru ned detaljnivået på 830, 1040 o.l.? Det er ganske mye du kan stille inn manuelt der hvis du ikke synes du trenger så mange detaljer på ethvert zoomnivå.

Kan godt hende du har rett ICON_SMILE Jeg gjorde en del endringer/forenklinger her på tidligere 1030 og 830 i sammenheng med ritt med navigasjon uten at jeg fikk den helt store aha opplevelsen, men skal se på det en gang til når 1040n dukker opp i morgen.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Garmin kart i svart/hvit ? [Re: Natier] #2710791 14/06/2022 19:44
anderfo Online
Besatt
Besatt
Sitat: Natier
Sitat: anderfo
Kan godt hende du har rett ICON_SMILE Jeg gjorde en del endringer/forenklinger her på tidligere 1030 og 830 i sammenheng med ritt med navigasjon uten at jeg fikk den helt store aha opplevelsen, men skal se på det en gang til når 1040n dukker opp i morgen.
Jeg har hatt det motsatte problemet - jeg lastet inn detaljerte kart fra frikart (høydekurver m.m.) og mtbmap.no (overlay med stier og fargekoding), men Edge 1030 ønsket likevel bare å vise et slags svarthvittkart med hovedveiene på. Fant ut at de detaljerte kartene var aktivert, så det tok litt tid å finne ut hvilke innstillinger som nærmest overkjørte dette kartet...
Jeg fant dette under Aktivitetsprofiler->(f.eks.)Terrengsykkel->Navigation->Map->Map Theme, hvor "Mountain biking" utrolig nok fjernet nesten alle detaljene i kartet. Ved å velge "Classic" fikk jeg fram kartet akkurat slik jeg ønsket det. I ditt tilfelle vil du kanskje ha glede av å velge "High contrast" eller "Mountain biking" her. Du kan også tilbake til Map og velge Map Visibility og fininnstille hvilke detaljer som skal være på hvilket zoomnivå. Men det ser ut til at Map Theme muligens overstyrer dette - for det var der jeg først gikk inn og prøvde å skru opp detaljeringsnivået, uten at det hjalp. Så det er mulig at disse kun har effekt når du har valgt classic map theme.

Moderator  support