Problem Specialized wattmåler + Edge 1030+
|
Problem Specialized wattmåler + Edge 1030+
11/06/2022 14:26
|
Clotho_NOR
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Jeg har en Specialized Tarmac Sworks SL6. Den har dual-sided wattmåler fra 4iii. Som sykkelcomputer bruker jeg Garmin Edge 1030+.
Problemet mitt er at Garmin kun har oppdaget en av sidene på wattmåleren, men jeg vil jo gjerne ha måling fra begge, når det nå burde være mulighet for det. Er det andre som har opplevd dette problemet ?
Jeg var innom butikken i dag og byttet batterier, så det er ikke årsaken. De sier de kan sende det inn til Specialized, men midt i sesongen vil jeg ikke unnvære den i ukevis, så hvis noen har opplevd samme problem og har en "fix" på dette, er jeg svært takknemlig.
|
|
|
Re: Problem Specialized wattmåler + Edge 1030+
[Re: Clotho_NOR]
12/06/2022 17:00
|
Brodern
Medlem
|
Medlem
If you have dual Specialized Power Cranks, it is important to pair them as a dual powermeter in the 4iiii App AFTER you have updated the firmware on both powermeters. To do this, add both powermeters to the 4iiii App, and tap 'Pair' at the bottom of the screen.
In order to read dual power on your cycling computer, you must first pair the powermeter as a dual powermeter in the 4iiii App. Do do this, connect both powermeters to the 4iiii App, and tap 'Pair' at the bottom of the screen. After they have been paired as a dual powermeter, you will only need to connect the left powermeter to your cycling computer, which will be identified by ANT+ ID (found in the app or on the side of the powermeter). The left powermeter acts as the transmitter, collecting the data measured from the right powermeter, combining it with the data measured at the left powermeter, and sending it to your cycling computer as one signal. On your cycling computer, you will then see cadence, total power, and L/R balance as metrics.
If you are requiring further support for your Power Cranks, please submit a request to our support team.
4iiii.com/support
|
|
|
[Re: Brodern]
15/06/2022 10:27
|
Clotho_NOR
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
If you have dual Specialized Power Cranks, it is important to pair them as a dual powermeter in the 4iiii App AFTER you have updated the firmware on both powermeters. To do this, add both powermeters to the 4iiii App, and tap 'Pair' at the bottom of the screen.
In order to read dual power on your cycling computer, you must first pair the powermeter as a dual powermeter in the 4iiii App. Do do this, connect both powermeters to the 4iiii App, and tap 'Pair' at the bottom of the screen. After they have been paired as a dual powermeter, you will only need to connect the left powermeter to your cycling computer, which will be identified by ANT+ ID (found in the app or on the side of the powermeter). The left powermeter acts as the transmitter, collecting the data measured from the right powermeter, combining it with the data measured at the left powermeter, and sending it to your cycling computer as one signal. On your cycling computer, you will then see cadence, total power, and L/R balance as metrics.
If you are requiring further support for your Power Cranks, please submit a request to our support team.
4iiii.com/support Tusen takk for forsøket. Men i app'en min har jeg ikke mulighet til å legge til begge... Jeg får kun mulighet til å legge til 1, og så parrer jeg mot Garmin hvor kun den høyre delen sender. Og firmwaren er også oppdatert (får i alle fall ikke mulighet til å velge en oppdatering). Men men, får lage en fit-fil i dag, og sende inn til support...
|
|
|
[Re: Clotho_NOR]
15/06/2022 12:20
|
DBrodshaug
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har en kompis som ikke klarte å finne ene siden på sin 4iiii på telefonen, der mistenkte vi at bluetooth på ene siden var død, da edge klarte å finne begge sider på ant+. Ville iaf startet med å "glemme" alle 4iiii-enheter på telefon/BT, for så å prøve å prøve å finne de i appen, appen skal finne begge, også kobler du dem sammen i appen. ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=122308&filename=2022-06-15_14-14-16.jpg)
Redigert av DBrodshaug; 15/06/2022 12:21.
|
|
|
[Re: DBrodshaug]
15/06/2022 15:06
|
Clotho_NOR
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Genialt.
Skulle teste det nå, og nå fant plutselig app’en den andre siden også. Fikk opp ikonet «pair», rett ut på trening hvor en normalt vond treningsøkt over/under terskel inspirert av Sykkeløivind var for lett.
FTP test på vei, og alt funker.
Takk for hjelpen!
|
|
|
|
|