Jeg har vært der en gang (i mai 2018) og syklet en del landevei der. Både langs selve kyststripen og litt lenger sør i Salernobukta. Vi Bodde i Salerno som er starten på Amalfikysten. Hadde flere turer langs kystveien der, og den er helt fantastisk å sykle på. Smal ja, trafikk ja. Men bilistene er stort sett veldig hensynsfulle. Med en gang du sykler av selve kystveien (SS163) er det veldig lite trafikk.
En av turene var sør for Salerno. Vi lastet syklene i bil og kjørte litt sørover (3-4 mil tror jeg). Området innover i landet fra Agropoli er veldig fint. Omtrent helt bilfritt og nydelig terreng. Se
herHer er turene vi hadde på selve Amalfikysten (Jeg linker til Ainas strava i stedet for min, da hun har lagt ut flere bilder enn meg)
Amalfikysten tur/returTur opp til Monte St. AngeloTil Coppi-monumentet. Skulle over og ned på andre siden men syklet inn i tåka så snudde.I tillegg anbefaler jeg virkelig å gå Sentiero degli dei (Guds sti). En helt fantastisk tur fra Bomerano til Positano. Vi gikk begge veier med lunsj i Positano. Fra Positano er det en trapp med 1800 steg for å komme opp til stien igjen. Sykt luftig tur med vanvittig utsikt.
Path of the GodsMuligens mer trafikk i August. Men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å sykle landevei. Jeg har vanskelig med å forstå hvor det er bra å sykle terreng der. For det er ekstremt bratt overalt. Men jeg har som sagt bare vært der en gang så sikkert fullt mulig det og.