Svendsen Eksos, i sin tid, i noen tiår, selve referanse-firmaet for avgass-anlegg av beste kvalitet.
Men det var FØR:
For noen få år siden ble "Svendsen Eksos" oppkjøpt av et firma jeg ikke husker navnet på. Og da endre mye seg: De skiftet navn et par-tre år, men kaller seg nå Svendsen Eksos igjen.
Forsøker å ta vare på et tidligere merke-image, antar jeg.
Men, det er ikke det samme "Svendsen Eksos" vi kjente fra før:
Fikk for mange år siden, ca 15 år nå, laget et rustfritt del-anlegg til bakre del av min veteranbils-"auspuff-anlage". Det vil si bakre rør og bakre potte, med 2 avgassrør i spennende vinkel, svakt "uppåt". Perfekt. Holder ennå.
Men, for 3 år siden fikk jeg et rusthull i mellom-røret v/ mellom-potte, som har holdt Toyota-kvalitet i mange, mange år. Satte bilen inn hos Svendsen Eksos (med nytt firmanavn, da). Etter kort tid oppsto det eksoslekkasje i en sveiseskjøt ved mellomste potte på det nye del-anlegget montert av Svensen Eksos. Kjørte inn til firmaet og fikk dette fikset, på garanti.
Men, da garanttiden var utløpt løsnet "innmaten" i mellomste potte, med en irriterende "klirre"-lyd. Kan leve med det, - orker ikke kjøre helt inn til Alnabru for å fikse del-anlegget for 2. gang.
Har forstått det slik at det "nye" Svendsen Eksos, etter oppkjøpet av firmeaet, nå får eksos-deler fra underleverandører i Øst-Europa. Med dertil hørende kvalitet, eller mangel på sådan. Mest det siste...