Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp!
|
Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp!
07/06/2022 14:14
|
JoPro
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Har meldt meg på Drammen enduro klasse m16, og dette blir mitt første sykkelritt. Har noen visse tanker om hva jeg må ha med, og hva jeg må gjøre for å komme meg gjennom på best mulig måte, men ønsker likevel gjerne tips og råd om utstyr og syklingen av rittet generelt, og hva jeg bør passe på? Kjekt hvis det kommer flere innspill, men setter stort pris på tilbakemeldinger fra folk som har vært med på Drammen Enduro tidligere.
Kan nevne at jeg kommer til å sykle med en 170mm*160mm 27,5” sykkel, kommer til å bruke halv-hjelm (manglende selvtillit og kontroll ved bruk av full-face på singletrack). Jeg kommer til å pakke ned ca. 3L vann, noe snacks, multiverktøy, ekstra slange( kjører tubeless), dekkspaker, dekkpumpe og demperpumpe, bit-sett og muligens noen andre ting jeg ikke kommer på nå.
|
|
|
Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp!
[Re: JoPro]
07/06/2022 14:18
|
olechr
More than words
|
More than words
Du er bra dekket med det du sier. Viktig å drikke/spise bra da det blir en lang dag. Noen ting som er greit å ha med: -strips -kjedelås -litt gaffateip -pluggeverktøy
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
07/06/2022 14:59
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Har meldt meg på Drammen enduro klasse m16, og dette blir mitt første sykkelritt. Har noen visse tanker om hva jeg må ha med, og hva jeg må gjøre for å komme meg gjennom på best mulig måte, men ønsker likevel gjerne tips og råd om utstyr og syklingen av rittet generelt, og hva jeg bør passe på? Kjekt hvis det kommer flere innspill, men setter stort pris på tilbakemeldinger fra folk som har vært med på Drammen Enduro tidligere.
Kan nevne at jeg kommer til å sykle med en 170mm*160mm 27,5” sykkel, kommer til å bruke halv-hjelm (manglende selvtillit og kontroll ved bruk av full-face på singletrack). Jeg kommer til å pakke ned ca. 3L vann, noe snacks, multiverktøy, ekstra slange( kjører tubeless), dekkspaker, dekkpumpe og demperpumpe, bit-sett og muligens noen andre ting jeg ikke kommer på nå. De siste årene i Drammen (og mange andre steder) har det vært depot man er innom ca. midtveis hvor man kan fylle på med mat og drikke, og om det blir sånn i år ville jeg ikke tatt med 3 liter fra start, men heller kanskje halvparten og så fylle opp halvveis. Men, finles rittinfoen i forkant om det blir slik, det kommer selvfølgelig an på løypa. Usikker på om jeg hadde tatt med demperpumpe. Har aldri syklet med det på ritt, og bruker heller tid i forkant for å setup som jeg ønsker. Mister man luft i demperne underveis er det gjerne game over uansett. Ellers er et generelt tips å ta det veldig rolig på transportene. De er lange i Drammen, og man har normalt god tid, så spar beina i oppoverbakkene for å ha maks trøkk nedover.
|
|
|
24/06/2022 19:08
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gleder meg til det braker løs. Eller, egentlig gruer jeg meg, for dette blir jo snabla langt og mange høydemeter.
Det er i praksis første enduroritt for min del også - jeg deltok på Oslo Enduro i 2012 som mitt første enduroritt. Det var jo relativt beskjedne greier sett opp mot hva som kjøres nå om dagen.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: knuthaug]
24/06/2022 19:19
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
De siste årene i Drammen (og mange andre steder) har det vært depot man er innom ca. midtveis hvor man kan fylle på med mat og drikke, og om det blir sånn i år ville jeg ikke tatt med 3 liter fra start, men heller kanskje halvparten og så fylle opp halvveis.
Svarer meg selv like greit. Det blir depot som man passerer en gang, men ifølge utdelt gpx-spor er det allerede etter 2. etappe. Så man får to etapper før og 4 etter depotstopp (riktignok er to av de siste ganske korte).
|
|
|
[Re: knuthaug]
24/06/2022 19:19
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
De siste årene i Drammen (og mange andre steder) har det vært depot man er innom ca. midtveis hvor man kan fylle på med mat og drikke, og om det blir sånn i år ville jeg ikke tatt med 3 liter fra start, men heller kanskje halvparten og så fylle opp halvveis.
Svarer meg selv like greit. Det blir depot som man passerer en gang, men ifølge utdelt gpx-spor er det allerede etter 2. etappe. Så man får to etapper før og 4 etter depotstopp (riktignok er to av de siste ganske korte).
|
|
|
04/07/2022 19:58
|
Fjeldheim
Førstemester
|
Førstemester
Kan nevne at jeg kommer til å sykle med en 170mm*160mm 27,5” sykkel, kommer til å bruke halv-hjelm (manglende selvtillit og kontroll ved bruk av full-face på singletrack). Jeg kommer til å pakke ned ca. 3L vann, noe snacks, multiverktøy, ekstra slange( kjører tubeless), dekkspaker, dekkpumpe og demperpumpe, bit-sett og muligens noen andre ting jeg ikke kommer på nå. Og hvordan gikk det da? klar for flere enduroritt? :-)
|
|
|
|
|