Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp!

Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! #2710055 07/06/2022 14:14
J
JoPro Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
J
Har meldt meg på Drammen enduro klasse m16, og dette blir mitt første sykkelritt. Har noen visse tanker om hva jeg må ha med, og hva jeg må gjøre for å komme meg gjennom på best mulig måte, men ønsker likevel gjerne tips og råd om utstyr og syklingen av rittet generelt, og hva jeg bør passe på? Kjekt hvis det kommer flere innspill, men setter stort pris på tilbakemeldinger fra folk som har vært med på Drammen Enduro tidligere.

Kan nevne at jeg kommer til å sykle med en 170mm*160mm 27,5” sykkel, kommer til å bruke halv-hjelm (manglende selvtillit og kontroll ved bruk av full-face på singletrack). Jeg kommer til å pakke ned ca. 3L vann, noe snacks, multiverktøy, ekstra slange( kjører tubeless), dekkspaker, dekkpumpe og demperpumpe, bit-sett og muligens noen andre ting jeg ikke kommer på nå.

Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! [Re: JoPro] #2710056 07/06/2022 14:18
olechr Offline
More than words
More than words
Du er bra dekket med det du sier. Viktig å drikke/spise bra da det blir en lang dag.
Noen ting som er greit å ha med:
-strips
-kjedelås
-litt gaffateip
-pluggeverktøy

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! [Re: JoPro] #2710059 07/06/2022 14:59
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: JoPro
Har meldt meg på Drammen enduro klasse m16, og dette blir mitt første sykkelritt. Har noen visse tanker om hva jeg må ha med, og hva jeg må gjøre for å komme meg gjennom på best mulig måte, men ønsker likevel gjerne tips og råd om utstyr og syklingen av rittet generelt, og hva jeg bør passe på? Kjekt hvis det kommer flere innspill, men setter stort pris på tilbakemeldinger fra folk som har vært med på Drammen Enduro tidligere.

Kan nevne at jeg kommer til å sykle med en 170mm*160mm 27,5” sykkel, kommer til å bruke halv-hjelm (manglende selvtillit og kontroll ved bruk av full-face på singletrack). Jeg kommer til å pakke ned ca. 3L vann, noe snacks, multiverktøy, ekstra slange( kjører tubeless), dekkspaker, dekkpumpe og demperpumpe, bit-sett og muligens noen andre ting jeg ikke kommer på nå.

De siste årene i Drammen (og mange andre steder) har det vært depot man er innom ca. midtveis hvor man kan fylle på med mat og drikke, og om det blir sånn i år ville jeg ikke tatt med 3 liter fra start, men heller kanskje halvparten og så fylle opp halvveis. Men, finles rittinfoen i forkant om det blir slik, det kommer selvfølgelig an på løypa. Usikker på om jeg hadde tatt med demperpumpe. Har aldri syklet med det på ritt, og bruker heller tid i forkant for å setup som jeg ønsker. Mister man luft i demperne underveis er det gjerne game over uansett.

Ellers er et generelt tips å ta det veldig rolig på transportene. De er lange i Drammen, og man har normalt god tid, så spar beina i oppoverbakkene for å ha maks trøkk nedover.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! [Re: JoPro] #2711905 24/06/2022 19:08
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gleder meg til det braker løs. Eller, egentlig gruer jeg meg, for dette blir jo snabla langt og mange høydemeter.

Det er i praksis første enduroritt for min del også - jeg deltok på Oslo Enduro i 2012 som mitt første enduroritt. Det var jo relativt beskjedne greier sett opp mot hva som kjøres nå om dagen.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! [Re: knuthaug] #2711907 24/06/2022 19:19
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: knuthaug

De siste årene i Drammen (og mange andre steder) har det vært depot man er innom ca. midtveis hvor man kan fylle på med mat og drikke, og om det blir sånn i år ville jeg ikke tatt med 3 liter fra start, men heller kanskje halvparten og så fylle opp halvveis.

Svarer meg selv like greit. Det blir depot som man passerer en gang, men ifølge utdelt gpx-spor er det allerede etter 2. etappe. Så man får to etapper før og 4 etter depotstopp (riktignok er to av de siste ganske korte).

Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! [Re: knuthaug] #2711908 24/06/2022 19:19
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: knuthaug

De siste årene i Drammen (og mange andre steder) har det vært depot man er innom ca. midtveis hvor man kan fylle på med mat og drikke, og om det blir sånn i år ville jeg ikke tatt med 3 liter fra start, men heller kanskje halvparten og så fylle opp halvveis.

Svarer meg selv like greit. Det blir depot som man passerer en gang, men ifølge utdelt gpx-spor er det allerede etter 2. etappe. Så man får to etapper før og 4 etter depotstopp (riktignok er to av de siste ganske korte).

Re: Første enduroritt (Drammen Enduro) Hjelp! [Re: JoPro] #2712870 04/07/2022 19:58
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: JoPro

Og hvordan gikk det da? klar for flere enduroritt? :-)

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå