Jeg har en kanonfin Canyon Inflite med dette Acros Ai-70 styrelageret. Jeg kjøpte nye lager og etterhvert den toppen med sideveis mini-unbrako justeringsskrue - men jeg tenkte aldri at denne kjempedyre plastringen var nødvendig å bytte. Internett og youtube gir dette designet det glatte lag. Det er ingen kon som lager spenn, kun denne plastringen. Jeg fôrer min ut med litt gjengeteip, og det funker frem til jeg faktisk sykler cyclocross, da jobber tapen seg ned, og det blir slark. Minijusteringsskruen tar det inn et par ganger, så må alt tas opp igjen.
Den naturlige løsningen er å kjøpe ny plastdings. Dere med Canyon, vil det funke, eller er dette styrelageret befengt med evig slark?
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=122233&filename=Screenshot_20220527-202115_eBay.jpg)
Så begynner jeg å lure på om en 1 1/4 gap cap på toppen, istedet for _ingenting_ slik det er nå - kan det fungere?
gap capFaktisk dyrere enn plastdingsen, men morsomt tankeekperiment på en inneklemt fredagskveld. Takk!
Edit: kan legge til at det selvfølgelig er mye pga frakt at plastdingsen blir så dyr, men denne ebay-sjappa får faktisk til å merke med tydelig voec-nummer og "paid", så jeg heller nok mot å kjøpe noen stykker og deale videre på bruktforumet