Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med ON-ONE Free Ranger?

Erfaringer med ON-ONE Free Ranger? #2708704 25/05/2022 09:25
H
Hincapie Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
H
Vurderer som "alle andre" å kjøpe inn en gravel og kom over en modell hos Planet X som i utgangspunktet virker som mye "bang for the bucks", On-one Free Ranger med Rival gruppe. Karbon, Rival 11-speed og Fulcrum hjulsett for drøyt 1000 pund levert (eks mva).

[url=https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOFRRIV1700/on-one-free-ranger-sram-hrd-rival-1-carbon-gravel-bike][/url]

Noen grusomme farger på disse, men ellers virker det jo som en ok pakke..

Noen som kjenner til denne modellen og kan dele erfaringer?

Re: Erfaringer med ON-ONE Free Ranger? [Re: Hincapie] #2708718 25/05/2022 10:26
A
arekey Offline
Entusiast
Entusiast
A
On-One Free Ranger er basert på rammen Flybike FM696 («kinakarbon»), i likhet med en rekke andre rimelige karbonsykler fra merker som White, Vitus, Ridley, Bombtrack, m.fl.

Har samme ramme, men bestilt fra Carbonda i Kina (solgt som CFR696). Absolutt en habil ramme, med en etterhvert respektabel «track record». Jeg er tung og kjører den hardt, uten at jeg ser noen tegn til at det påvirker rammen negativt. Eneste, som både jeg og sun flyer på forumet her har lagt merke til, er at festepunkter for bagasjebrett og slik ikke ser ut til å tåle allverdens. Nok for skjermer og bikepacking, men ikke full oppakning.

Hvis de tusen pundene fra Planet X er før de trekker britisk VAT, så vil jeg si at det er er godt kjøp.

Re: Erfaringer med ON-ONE Free Ranger? [Re: arekey] #2708731 25/05/2022 11:29
H
Hincapie Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
H
Sitat: arekey
On-One Free Ranger er basert på rammen Flybike FM696 («kinakarbon»), i likhet med en rekke andre rimelige karbonsykler fra merker som White, Vitus, Ridley, Bombtrack, m.fl.

Har samme ramme, men bestilt fra Carbonda i Kina (solgt som CFR696). Absolutt en habil ramme, med en etterhvert respektabel «track record». Jeg er tung og kjører den hardt, uten at jeg ser noen tegn til at det påvirker rammen negativt. Eneste, som både jeg og sun flyer på forumet her har lagt merke til, er at festepunkter for bagasjebrett og slik ikke ser ut til å tåle allverdens. Nok for skjermer og bikepacking, men ikke full oppakning.

Hvis de tusen pundene fra Planet X er før de trekker britisk VAT, så vil jeg si at det er er godt kjøp.

Mange takk for nyttig informasjon! Prisen er etter at britisk VAT er trukket, så den havner vel på rundt nærmere 16K totalt med frakt, norsk mva og gebyr. Må tenke litt over om jeg orker å sykle rundt på et Cadbury creme egg...ser ut som det er eneste tilgjengelige farge.

Re: Erfaringer med ON-ONE Free Ranger? [Re: Hincapie] #2708734 25/05/2022 11:38
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Enig i at det var mye bang for the bucks. Hjulene er kanskje stedet du vil få oppgraderingsspøkelset først. De er sikkert solide og sånn, men det finnes jo alltids noe som oppleves litt mer lettbeint.

Det finnes en legendarisk lang tråd om bygg på Carbonda og da i særdeleshet på 696-ramma, hvor folk kjøper ramma fra kina og bygger selv. Da kan man få den til å se ut akkurat som man selv ønsker. Moro å browse bilder og sånn... https://forum.ridinggravel.com/post/chinese-carbon-gravel-build-carbonda-8254658?&trail=5700

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå