Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvor langt er noen villige til å

Hvor langt er noen villige til å #2708605 24/05/2022 11:07
A
Anomyn Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Hvor langt kan noen gå for å skremme eller skade syklister?

Tar inn dette innlegget mitt fra underforumet "racer", og fordi jeg har erfart lignende "taktiske trekk" fra bilister selv:

Hvordan bli kvitt syklister på veien - ny taktikk innført:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/syklist-fraktes-til-sykehus-med-luftambulanse.yCnZQHJ2h

Fra artikkelen i nettavisen VG:

En kvinnelig syklist i 40-årene ble mandag ettermiddag fløyet til sykehus med luftambulanse etter en trafikkulykke på en rett veistrekning mellom Ås og Askim.

Hun er bevisst og kan gjøre rede for seg, men har synlige skader i ansiktet, sier operasjonsleder Halvor Andersen til VG.

Kvinnen skal ha kommet ut fra en sidevei, for så å bli forbikjørt av en bil som deretter bremset:

– Det fremstår som at bilen har kjørt foran syklisten og bremset opp, så syklisten har havnet i denne bilen bakfra og gått gjennom bakruta på bilen.

Politiet undersøker nå akkurat hva som skjedde og avhører bilisten hvorvidt bremsen var en kalkulert handling eller ikke.

– Det høres litt spesielt ut, sånn som vi tolker dette nå.

Det skal ikke ha vært noen relasjon mellom syklist og bilist.
- - - - -

Utrolig at det kan se ut til at enkelt bilister ikke vegrer seg for å utsette eller påføre syklister alvorlig personskade (eller verre...).

Bilisten måtte plutselig bremse for et rådyr som krysset vegen, sier du? Ingen andre så noe råder der da...

Redigert av Anomyn; 24/05/2022 11:16.
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Anomyn] #2708620 24/05/2022 12:21
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har også blitt "bremsetestet" på samme måten. Utrolig ekkel opplevelse.

Tviler på at bilisten er klar over hvor farlig en sånn manøver er.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Anomyn] #2708639 24/05/2022 14:33
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
det er en luring i Hokksund som kjører lastebil som er blitt politianmeldt flere ganger for uvettig kjøring;
kjernekaren har stått frem i media og sagt at han hater syklister

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Anomyn] #2708640 24/05/2022 14:36
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Flamini] #2709011 27/05/2022 21:20
A
Anomyn Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Sitat: Flamini
det er en luring i Hokksund som kjører lastebil som er blitt politianmeldt flere ganger for uvettig kjøring;
kjernekaren har stått frem i media og sagt at han hater syklister

Noen har mer hat i seg enn andre.

Den ufordragelige "straffe-reaksjonen" mot andre, ved å kjøre forbi for så å bremse brått foran noen man ikke liker, rammer også bilister.
Det vil si bilister som ikke opptrer slik enkelte andre bilister ønsker. Som å overholde fartsgrenser, slik jeg gjør.
Ser ut til at overraskende mange bilister har snudd vegtrafikklovens bestemmelse opp-ned: fartsgrense-skilter viser minste tillatte grense for fart. Eller egentlig er fartsgrensen + 10 km/t laveste tillatt fart, ser det ut til at nokså mange mener.

Redigert av Anomyn; 27/05/2022 21:21.
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Anomyn] #2709015 27/05/2022 21:51
A
appelsin2 Offline
Avhengig
Avhengig
A
Sitat: Anomyn

Noen har mer hat i seg enn andre.

Den ufordragelige "straffe-reaksjonen" mot andre, ved å kjøre forbi for så å bremse brått foran noen man ikke liker, rammer også bilister.
Det vil si bilister som ikke opptrer slik enkelte andre bilister ønsker. Som å overholde fartsgrenser, slik jeg gjør.
Ser ut til at overraskende mange bilister har snudd vegtrafikklovens bestemmelse opp-ned: fartsgrense-skilter viser minste tillatte grense for fart. Eller egentlig er fartsgrensen + 10 km/t laveste tillatt fart, ser det ut til at nokså mange mener.

Dårlige reaksjoner er ikke bra uansett. Men +10 er på mange biler faktisk fartsgrensen. Biler har lov til å vise opp til 10% for mye men ikke for lite, om du ikke har sjekket bilen din bør du ikke irritere deg over andre før dette er gjort.

Fartsgrensen viser høyeste tillatte fart ja, men ligger du under kan det godt være du er en treging som av høflighet burde slippe andre forbi.

Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: appelsin2] #2709018 27/05/2022 22:03
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[quote=appelsin2
Fartsgrensen viser høyeste tillatte fart ja, men ligger du under kan det godt være du er en treging som av høflighet burde slippe andre forbi.
[/quote]

Næh. Det synes jeg ikke. At Peder (54år) ønsker å kjøre kuk og over fartsgrensa betyr ikke at jeg som kjører NESTEN fartsgrensa (og lovlig) skal hoppe til siden og underkaste meg :-)
Man skal være aktpågivende og varsom, men man er ikke til utilbørlig hinder i 77 i en 80 sone. At det er kjiipt for han bak er lyden av et "ikke mitt problem" :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Knirkekne] #2709022 27/05/2022 22:20
A
appelsin2 Offline
Avhengig
Avhengig
A
Sitat: Knirkekne

Næh. Det synes jeg ikke. At Peder (54år) ønsker å kjøre kuk og over fartsgrensa betyr ikke at jeg som kjører NESTEN fartsgrensa (og lovlig) skal hoppe til siden og underkaste meg :-)
Man skal være aktpågivende og varsom, men man er ikke til utilbørlig hinder i 77 i en 80 sone. At det er kjiipt for han bak er lyden av et "ikke mitt problem" :-D

Enig i det med 77 i 80 sone.
Den delen av kommentaren din du tror er et svar til meg er bare feillesning med eller uten vond vilje.

Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: appelsin2] #2709025 27/05/2022 22:48
A
Anomyn Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
A
Sitat: appelsin2
Men +10 er på mange biler faktisk fartsgrensen. Biler har lov til å vise opp til 10% for mye men ikke for lite, om du ikke har sjekket bilen din bør du ikke irritere deg over andre før dette er gjort.

Misvisningen på min bils fartsmåler er 3 km/t ved 60 km/t, dvs. 5 %.

Sitat: appelsin2

Hvem som kan kjøre bil, og da mener jeg KAN? Det er de som kjører raskest, det er nemlig helt logiskslik at jo høyere fart, jo dyktigere bilfører. Treiginger og dumskaller, som labber rundt i fartgrensefart? Samfunns-fiender og utviklingsbremsere er det.

Trafikken må frem! Unna vei, her kommer jeg ... se ofte i speilet, og kjør ut til siden, når du ser en dyktig rask bilfører komme hurtig opp bak deg.

Redigert av Anomyn; 28/05/2022 07:07.
Re: Hvor langt er noen villige til å [Re: Anomyn] #2709047 28/05/2022 09:26
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Anonym; du glemte en " /s " :-D

Man lærer raskt at dette forumet ikke har teknisk løsning som gjør at folket her inne forstår sarkasme :-)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.

Moderator  support