Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Jotunheimen Rundt 2022

Jotunheimen Rundt 2022 #2707145 10/05/2022 19:26
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Herre min hatt, jeg er påmeldt. Jeg har tenkt på dette rittet i så mange år, men har aldri hatt selvtillit nok til å melde meg på. Så skulle det altså skje det året man bikker 40 at man slo impulsivt til på en plass som ble lagt ut på FB.
Det har begynt å jobbe godt oppe i hodet, og det er ganske så gøy.
Måten å få gjennomført dette på for min del blir å dele det opp i mange småmål, og fokusere så lite som mulig på totaldistansen. Jeg sliter litt med å forstå hvor alle matstasjonene er plassert. Vil de befinne seg på alle steder det blir registrert mellomtider? Kan man sende ut utstyr/klær/mat til alle disse stasjonene eller bare utvalgte?

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707169 10/05/2022 22:44
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Det går rykter om at Styrkeprøven AS har "kommersialisert" rittet i år ved å kutte bagasjetransport ned fra 4 til av 2 matstasjonene. Det ser for øvrig ut til at de har 7 matstasjoner i år, tror de har kuttet Vang som ingen brukte (etter ca. 80 km) og lagt til en mot slutten/mer rettet mot Sognefjellsrittet.

Mitt beste tips er å ikke fokusere på distanse/tid, bare på watt/puls/tråkke rolig nok, og å spise/drikke nok. Jeg kjører skjerm som kun har watt/puls og en spisepåminnelse, og jeg prøver å holde meg i pulssone 2 i bakkene. Det meste av arbeidet gjøres uansett i treningen i forkant ICON_SMILE

Man må alltid se an været, men som regel er det lange armer, vest, klare briller, lys og skotrekk fra start (pleier å ta knevarmere også), lange hansker fra Fagernes, jakke og lange ben fra Beitostølen, bytte til solbriller og dumpe av lykt og så mye klær man orker på Randsverk (litt vanskelig vurdering siden man da er på det kaldeste etter nedkjøring i 80 km/t og av og til minusgrader ned Valdresflye, men det blir dritvarmt 20-30 minutter senere når man er nede i dalføret mot Lom). Koble inn GPS på lading ett eller annet fornuftig tidspunkt på veien hvis man trenger det, legge igjen ev overskytende klær og utstyr på Lom og bare ha med en lett vindjakke eller løse armer+vest på lomma opp Sognefjellet. Bruke tjuvtrikset med å stoppe i bunnen av nøytral sone etter Sognefjellet, legge vest og lange armer på lomma, ta en fot i bakken og kanskje kjøpe en is på den lokale butikken og så gunne på i solfylt fjordidyll de siste milene til Sogndal.

God tur!

Create the problem and sell the solution
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707171 11/05/2022 05:13
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: RoyE
Herre min hatt, jeg er påmeldt. Jeg har tenkt på dette rittet i så mange år, men har aldri hatt selvtillit nok til å melde meg på. Så skulle det altså skje det året man bikker 40 at man slo impulsivt til på en plass som ble lagt ut på FB.
Måten å få gjennomført dette på for min del blir å dele det opp i mange småmål, og fokusere så lite som mulig på totaldistansen. Jeg sliter litt med å forstå hvor alle matstasjonene er plassert. Vil de befinne seg på alle steder det blir registrert mellomtider? Kan man sende ut utstyr/klær/mat til alle disse stasjonene eller bare utvalgte?

Velkommen i klubben. 40 å jomfru her og. Tenker som deg, bare at jeg ikke tenker lenger. Har funnet ut at hvis jeg får pisse på Fagernes og Randsverk (obligatoriske stopper’ er det bare å gnu på til mål ICON_SMILE
I utgangspunktet har man fobi mot kulde og nattarbeid, men en gang i året får bare gå.
Klem på og nyt turen har jeg fått høre.
Har faktisk lagt fra meg «tanken om å vinne» .Her skal det bare fullføres! ICON_SMILE
Også en god følelse. #no pressure

Dette fikser du veldig godt! Gled deg, kos deg og NYT!

Redigert av Skogsmann; 11/05/2022 05:14.
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Skogsmann] #2707268 11/05/2022 15:33
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sluttid er helt underordnet for min del, men jeg antar 16-17 timer vil være reelt. Men det spiller svært liten rolle. Målet er å gjennomføre og ha opplevelsen.
Jeg har syklet mye i både kulde og mørket grunnet småbarnslivet, og tenker at jeg kan få litt igjen for det nå. Så lenge jeg har korrekt bekledning plager ikke temperaturer rundt null meg, og da forstår jeg at jeg må kle på meg før Valdresflya og de dypeste nattetimene.
Jeg har ligget på 7000-9000 km med mellom 80k-100k høydemeter i året nå i flere år, så tror ikke sykkelgrunnlaget er krise.
En håndfull 250-km turer er gjennomført opp gjennom årene, så er rimelig trygg på kroppen de første 9-10 timene. Etter det går det inn i det ukjente….

Strava
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707277 11/05/2022 16:35
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Er nok grei skuring da, så lenge en har ~250 mil i beina i sesongen går det relativt greit om man holder de lavere pulssoner og unngår å bli for ivrig opp frem til Fagernes. Feil i sittestilling, klossinnstilling osv. blir merkbart når distansene er så lange, men det finner man ut av på 250-km-turer.
Husker et år jeg fikk ganske vondt i ankelen, etter målgang oppdaget jeg at det var en liten fold på sokken min som hadde gitt meg blåmerke pga. alle repetisjonene/tråkkene.

Hvis arrangøren har 1:1 mellom matstasjoner og mellmotider i år, har de i så fall kuttet Beitostølen, som virker rart siden det er det mest naturlige stedet å lasse på med klær. Virker også snodig å ha matstasjon på Marifjøra, 27 km fra mål. Så vi får kanskje bare vente og se hva de ender opp med i rittprogrammet.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707284 11/05/2022 17:44
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Stoppet ikke på Beitostølen de to gangene jeg jeg sykla. Tvert i mot det var der farten økte aller mest og det sprakk opp i "teten". For min del holder det med Fagernes (hvor jeg tar på meg nattklær/kuldeklær), så Randsverk, men tar med klærne videre der, dropper Lom (gjorde ikke det første året, er både en liten omvei og ble der for "lenge"), Sognefjellet selvsagt obligatorisk stopp og plukke litt mat + selvsagt gomle i seg norges godeste vafler mens en nyter synet av Fanaråken, evt vurdere å legge fra seg klær, men lang nedkjøring og morgenfrisk så like greit å ta med seg resten hele veien til Sogndal.

Og skulle noen tenke at dette gidder jeg ikke og da har startnr med start kl 21.10 som de ønsker å selge til kostpris så kjøper jeg den. Send meg sms 90917793 eller PM.

Redigert av Oddefa; 11/05/2022 17:45.
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707306 12/05/2022 06:20
hanedalen Offline
Maker of dreams
Maker of dreams

Da er vi i samme båt. Mye tankekraft som går til å se planlegge klær, trening, ulike scenarioer, ulike former for matinntak osv. Skal nevnes at dette i tillegg er min ritt debut så myyye usikkerhet. Er dere flere som stiller fra Larvik? Hvilken pulje skal du starte i?

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Oddefa] #2707323 12/05/2022 07:31
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Oddefa
Sognefjellet selvsagt obligatorisk stopp

Har man "tid" til å stoppe på Sognefjellet? Eller vil stoppen være så effektiv at det ikke gjør noen ting. Typ; par vaffler i henda mens man kjører videre?

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Skogsmann] #2707327 12/05/2022 07:45
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: Skogsmann

Har man "tid" til å stoppe på Sognefjellet? Eller vil stoppen være så effektiv at det ikke gjør noen ting. Typ; par vaffler i henda mens man kjører videre?

For de 3-10 som kappes om seieren vet jeg ikke, men for de øvrige er det et turritt hvor man naturligvis har tid til å stoppe på den vakreste matstasjonen. Jeg bruker dog ikke evig tid der, tar som nevnt en liten stopp i nøytral sone også (og tar noen bilder på vei ned).

Sist gang tenkte jeg at det ikke var noen vits med stopp i Lom, da bonket jeg og sluret oppover Sognefjellet på 170W (på 82 kg) ICON_LAUGH Men ja, Lom er litt mer omstendelig enn resten av stoppene.

Dette er et opplevelsesritt jeg aldri kunne tenke meg å kjøre som konkurranse, med mindre jeg var god nok til å vinne. Når det er sagt er det alltid gøy å sammenligne med tidligere tider, men 90% av jobben gjøres uansett i treningen i forkant.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: hanedalen] #2707334 12/05/2022 08:27
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: hanedalen

Da er vi i samme båt. Mye tankekraft som går til å se planlegge klær, trening, ulike scenarioer, ulike former for matinntak osv. Skal nevnes at dette i tillegg er min ritt debut så myyye usikkerhet. Er dere flere som stiller fra Larvik? Hvilken pulje skal du starte i?

Jeg kommer som ensom ulv fra Larvik og har start 2115.

Strava
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Skogsmann] #2707345 12/05/2022 08:57
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Har tid, eller har tatt meg tid til ok stopp her. Tror også det er slik helt i teten, gentlemens agreement at de en kommer sammen med tar par min stopp for bagasjefiksing + en vaffle som en spiser der før en triller videre. Første gangen jeg sykla var jeg i duo sammen med en kompis der, og langt bak tet (han hang med til Randsverk, jeg slapp på Beito, vi joinet på Randsverk. Andre gangen var vi en stor gruppe, som på en måte var gruppen etter teten (som sprakk opp), for plukket opp de som falt av teten på Sognefjellet og litt etterpå. Var ikke stress på Sognefjellet og alle ble med videre etter å ha vært på do, spist, fikset bagasje etc. Tenker det er god sjans for at du er med i teten Bjørnar og at dere snakker underveis mht stopp, dostopp osv. Opplever både JR og TO P1 som veldig mye enighet om stopper underveis og oppførsel underveis.

Men det du og andre som ikke har sykla må være forberedt på når det gjelder nattsyklingen er at han fort kan føle seg kvalm, matlei etc. Dette er normalt, selv de som er i teten kjenner på det. Kroppen som sier i fra at dette er den ikke vant til og ikke at en er syk eller noe.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Oddefa] #2707347 12/05/2022 09:07
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Takk for godt svar. Et svar som på mange måter "ufarliggjør" det hele. Dvs. frykten for å ikke få gjennomført den viktige "kroppslige" pausen.
Er ganske avslappet til rittet i form av at de 2 obligatoriske stoppene på papiret er nok for å få gjennomført påkledning og rasjonering. At man i tillegg har en sjans for en "tredje stopp" på sognefjellet er positivt.
Planen er som du sikkert vet å "være der det skjer" i rittet, men er ydmyk og ærlig nok med meg selv at det du forteller om nattsykling kan medføre at jeg har mer enn nok med å komme i mål i det hele tatt.
Tar ikke noe for gitt på en sånn distanse. Ser på startfeltet at det er mange seige skinn som har stått distansen mange ganger tidligere.
En ting er iallfall sikkert. Skulle man miste fronten. Da er det "brekket" på og opplevelse som trumfer tid.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707435 13/05/2022 09:33
K
koppen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Jeg syklet også JR som 40-åring i 2018. Opplading var langt fra optimal. Stort ombyggingsprosjekt hjemme samt to småunger i bleiealder gjorde at jeg såvidt hadde 1000 km i beina før starten gikk en vakker junikveld.

Ser jeg tilbake på rittet er det helt klart en av de store opplevelsene jeg har hatt på sykkel (foruten å sykle som fersking til Bergen med underbukse i bib'en for 11 år siden). Finn rytmen din og hold den. Ta deg tid underveis og fyll på med mat og drikke der du kan. Jeg stilte alene til start (har vokst opp i Larvik), men fant hele tiden nye grupper å sykle med. Hadde selvsagt ingen ambisjoner utover det å fullføre.

Den fine været gjorde at natten var bikkjekald (utstråling av varme på natten). Veldig mange brøt dette året pga dette. Var glad jeg hadde varmt tøy liggende på Beitostølen. Alt etterpå var egentlig en eneste stor opptur. Husker jeg stoppet på Valdresflya i lav morgensol bare for å nyte utsikten og fred og ro fra kjas og mas hjemme. Vi forsynte oss også grovt av vaflene på Sognefjell. Mener også vi tok en 30 min blund på en eng på vei opp. Vi var mao ikke så veldig opptatt av om tiden stoppet på nedkjøringen fra Sognefjellet.

Er du sulten på mer etter JR kan jeg anbefale Alpenbrevet i Sveits.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2707773 16/05/2022 21:18
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da fikk jeg ordnet meg startnr også, kl 21.10 (16 t). Så da blir komboen Trondheim-Oslo og JR årets hovedmål, iallefall på landeveis-rittfronten.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Oddefa] #2707793 17/05/2022 11:50
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Da fikk jeg ordnet meg startnr også, kl 21.10 (16 t). Så da blir komboen Trondheim-Oslo og JR årets hovedmål, iallefall på landeveis-rittfronten.

Veldig bra Odd Erik. Da får vi endelig gleden av å sykle litt sammen på landeveien også ICON_SMILE

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Skogsmann] #2707840 17/05/2022 20:11
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Veldig bra Odd Erik. Da får vi endelig gleden av å sykle litt sammen på landeveien også ICON_SMILE

Det blir moro Bjørnar!

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2708460 23/05/2022 09:15
thomah25 Offline
Entusiast
Entusiast
Hvis man ikke har tenkt til å kjempe om seieren ville jeg hvert fall prioritert lapskausen i Lom og vaflene på Sognefjellet. Garantert to av turens høydepunkter. Listefylldeltakere som sykler rett gjennom Lom angrer lett på det halvveis opp fjellet der de sitter og gnager på energibar nummer 20 for dagen. Har syklet to ganger før og det er mye smerte som er glemt, men de to pausene der husker jeg godt!

Sesong? Er jo alltid sesong!

Thomas
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: thomah25] #2708490 23/05/2022 11:24
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Stopp på matstasjoner vil bli prioritert høyt. Inngår i min plan om småmål underveis. Jeg skulle gjerne hatt litt mer detaljer fra rittarrangørs side mtp matstasjoner og hvor de befinner seg og hvilke muligheter man har på de forskjellige stedene, hvor kan det sendes utstyr/bagasje etc. Litt lite håndfast på hjemmesiden utenom en beskrivelse av løypa, samt starttider og busstider før og etter.

Strava
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2708604 24/05/2022 11:02
mahnoos Offline
Fersking
Fersking
Stopp på matstasjoner vil bli prioritert høyt. Inngår i min plan om småmål underveis. Jeg skulle gjerne hatt litt mer detaljer fra rittarrangørs side mtp matstasjoner og hvor de befinner seg og hvilke muligheter man har på de forskjellige stedene, hvor kan det sendes utstyr/bagasje etc. Litt lite håndfast på hjemmesiden utenom en beskrivelse av løypa, samt starttider og busstider før og etter.

Jeg erindrer at forrige gang jeg sykla (2018), så fikk vi en mail med info, en slags rittbok. Mulig dette dukker opp igjen i år?
Ellers er det lite info fra arrangørens side. Har allerede spurt om hva grunnen til at de kutter ned ti kun to depoter for klær er, uten å få noe svar.

Det blir nok uansett en fantastisk opplevelse. Håper på soloppgang over Valdresflye i år også!

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2708745 25/05/2022 12:24
B
btrik Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
B
Jeg har en billett om noen er higen. Puljen til de som ønsker å sykle under 16 timer.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2709039 28/05/2022 08:30
K
ket16 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Enda en debutant her. Påmeldt for 3. år på rad med start 21.10. Kanskje vi burde hatt en egen forumpulje for nybegynnere? Har jo vært litt fint med informasjon fra arrangør om stopper med bagasjehåndtering underveis men det regner jeg med kommer. Det jeg spekulerer mest på nå er hvor det er best å overnatte? På en måte minst stress før start å bo i Lærdal, men samtidig må det være digg å bare trille til senga i Sogndal etter målgang.

Ketil
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: ket16] #2709057 28/05/2022 11:01
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg har vurdert å overnatte i bilen, låne bobilen til mutter og fatter og hotell både i Sogndal og Lærdal.
Har landet på hotell i Lærdal. Planen er å sette snuten oppover mot Lærdal etter frokost på fredagen, og ha 5-6 timer tilgjengelig i Lærdal før starten på kvelden.
Peiler meg inn på bussen som går kl 17 på lørdag fra Sogndal til Lærdal igjen. Da har jeg sannsynligvis en stund å kose meg med grillmat i målområdet før bussen går.
Så får vi se om jeg angrer på den modellen… ICON_LAUGH
Vurderer også å sette egen bil i Sogndal på fredag, og buss tilbake til starten, så jeg har egen bil i målområdet for rask evakuering til bosted i Lærdal.

Strava
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2709098 28/05/2022 19:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fordeler med både overnatte i Sogndal og Lærdal. Bil i Sogndal er heller ikke dumt, men funker nok med buss også. Jeg overnattet i Sogndal den ene gangen, men kompisen min tok bussen til Lærdal etter rittet og hentet bilen da. I år tror jeg det blir campingvogn i Lærdal og samboer som henter meg i Sogndal. Mulig vi stikker dit torsdag. Utrolig dumt at det ikke er sykkelvei til fergeleiet egentlig. (gjelder vel fra Lærdal også).

Redigert av Oddefa; 28/05/2022 19:59.
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2709117 29/05/2022 09:43
S
sgt Offline
Medlem
Medlem
S
Selger et stk startnummer til Jotunheimen rundt, startpulje kl 18. Send pm

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: ket16] #2709123 29/05/2022 11:09
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: ket16
Enda en debutant her. Påmeldt for 3. år på rad med start 21.10. Kanskje vi burde hatt en egen forumpulje for nybegynnere? Har jo vært litt fint med informasjon fra arrangør om stopper med bagasjehåndtering underveis men det regner jeg med kommer. Det jeg spekulerer mest på nå er hvor det er best å overnatte? På en måte minst stress før start å bo i Lærdal, men samtidig må det være digg å bare trille til senga i Sogndal etter målgang.

Jeg pleier å kjøre Oslo-Lærdal på rittdagen og parkerer der, sender bagasjen til Sogndal via rittarrangøren, og sykler rett til overnatting i Sogndal etter målgang. Kropp og hode er rimelig sliten etter en søvnløs natt, så deilig å ha "fri" resten av dagen. Buss tilbake til Lærdal dagen etterpå er ikke noe stress.

Første gangen stresset jeg med kjøring til Sogndal og buss til Lærdal før start, og planla å kjøre hjem etter målgang etter et par timer på øyet. Det endte med at jeg nesten sovnet bak rattet og sjekket inn på et motell ved Fagernes på veien.

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2709622 02/06/2022 06:38
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har en startbillett til kl 21.10 hvis noen vil overta den til kostpris. Send PM

Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: DuffMcShank] #2709625 02/06/2022 06:45
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: DuffMcShank

Jeg pleier å kjøre Oslo-Lærdal på rittdagen og parkerer der, sender bagasjen til Sogndal via rittarrangøren, og sykler rett til overnatting i Sogndal etter målgang. Kropp og hode er rimelig sliten etter en søvnløs natt, så deilig å ha "fri" resten av dagen. Buss tilbake til Lærdal dagen etterpå er ikke noe stress.

Brukte den samme varianten de siste gangene før coronaen. Du slipper med en hotellovernatting og slipper å styre med transport når du kommer i mål. Føler du deg våken og opplagt på lørdagskvelden kan du evt ta siste buss til Lærdal og hente bilen.

Trafikken kan ha endret seg siden coronaen, men for meg holdt det fint å kjøre kl 13 fra Kjelsås-traktene. Da er man før rushtida og har rikelig tid både til å stoppe for middag underveis og til dobbelttrippeltsjekke sykkelen på start

Redigert av Radival; 02/06/2022 06:45.
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: Radival] #2709669 02/06/2022 12:54
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Radival
og dobbelttrippeltsjekke sykkelen på start

Og skulle tredje sjekken vise seg å avdekke noe galt, har du likevel tid til å kjøpe deg en Pinarello på campingen i Årdal

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2709764 03/06/2022 13:37
J
J-doug Offline
Fersking
Fersking
J
Noen som vil gi sine klesstips til en novise som kjører JR for første gang med utgangspunkt i oppholdsvær?
Ser for meg å være i den raske enden av feltet (fram til smellen kommer), deretter ta det som en "tur".

Vurdert følgende: starte med kort/kort med vindvest og muligens løse armer. Skoovertrekk?
Ta på løse bein av typen vinter og slenge på en vinterjakke med hele hansker i baklomma. Vinterjakke og løse bein skal etterhvert av ved lemonsjøen, eller det andre depot stoppet. (forstod det sånn at det var lagt opp til to klesdepoter total)
Hva tenker ringrevene?
- Jørgen

Redigert av J-doug; 03/06/2022 13:38.
Re: Jotunheimen Rundt 2022 [Re: RoyE] #2709767 03/06/2022 14:29
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Vanskelig å si før vi vet hvor bagasjetransport blir, men hvis det blir Fagernes og Lom kjører jeg vest, tynne lange armer, knevarmere og skotrekk fra start, og tar jakke + lange hansker + lange ben på lomma fra Fagernes og bekler meg i det på Beitostølen. Så blir det å dumpe alt unntatt vest og lange armer ved første anledning etter Lemonsjøen (bevarer vest/armer for toppen av/nedkjøring fra Sognefjellet).

En bråte med folk som brøt ved Lemonsjøen det året det var kaldt, masse underkledde folk uten lange ben og uten skotrekk.

Hadde også tilsvarende i Viking Tour et år det var kaldt over Sognefjellet, med regn og 3 grader på dagen. 20 min kø på bensinstasjonen i bunnen for å få rennende varmt vann over fingre og tær.

Det kan også være greit å dumpe av lys og bytte briller/glass dersom man ikke har fotokromatiske.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå