Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forslag dekk til blandevei canyon endurace

Forslag dekk til blandevei canyon endurace #2705943 28/04/2022 17:32
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei!

Har tenkt å bruke min 2018 Canyon Endurace også på nordmarkas veger i år. Har rulla utelukkende på asfalt til nå. Skjønner på div poster her inne at den ettersigende skal være en ypperlig blandevegs sykkel.

Sitter i dag noen 25mm Conti Grand Prix 4000, og det blir vel litt spinkelt. Etter hva jeg skjønner skal ramma tåle greit 32mm dekk, kanskje opp mot 35mm. Hjulene er DT Swiss P 1800 med 18mm innvendig felgbredde

Så spørsmålet. Hvilket dekk ville dere anbefale til et bruk som jeg vil anslå er 50/50 asfalt og grus? Kanskje i retning hovedtyngde asfalt. For meg vil det være viktig at jeg ikke får vesentlig dårligere rullemotsand når jeg skal knuse svogers på den årlige ferieturen på asfalt... Har skjønt at greia er å sette opp slangeløst og heller variere med dekktrykk fra asfalt til grus?

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705948 28/04/2022 18:54
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Gjør som alle andre her inne og anbefaler det jeg bruker selv.
Pirelli Cinturato Gravel H

Kjøpte de fordi de blei testa til bra rullemotstand. Det var viktig for meg siden jeg fra før av var vant til RH Barlow Pass (dritbra premiumdekk)

Test i Gran Fondo Magazine

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705950 28/04/2022 19:03
yalla Offline
Medlem
Medlem
Jeg kjører 35mm gummi på min 2018 Endurace (cf slx disc). Det har fungert knirkefritt. Bruker Schwalbe G-one på HUNT 4Season Gravel- hjul.

Har to hjulsett, så ikke brukt g-one så mye på asfalten, men føler det triller bra de gangene jeg sykler asfalt med de også.

Før jeg fikk tak i Hunt-hjulene til grus brukte jeg også periodevis 35mm gummi på DT Swiss ERC1400- som ble levert med sykkelen.

Redigert av yalla; 28/04/2022 19:07.

hilsen en gammel mann med hatt
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705958 28/04/2022 20:39
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takker for svar. Er knastedekk et slags "must" på grusen? Vurderer også 2 hjulsett, men hadde håpet å slippe. @lat

Dvs kunne noe sånt som Schwalbe Pro One 32 funket, eller blir det for spinkelt for nordmarkagrusen?

Redigert av Sutrekoppen; 28/04/2022 20:47.
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705960 28/04/2022 20:53
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Sutrekoppen
Takker for svar. Er knastedekk et slags "must" på grusen? Vurderer også 2 hjulsett, men hadde håpet å slippe. @lat

Dvs kunne noe sånt som Schwalbe Pro One 32 funket, eller blir det for spinkelt for nordmarkagrusen?

G-One Speed har minimalt med knaster og kommer i en fin 35 mm utgave. De vil fungere til både asfalt og grus. De kommer også i 30 mm versjon som også kan brukes på grus, med litt mer forsiktighet i svingene.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705976 29/04/2022 07:40
?
øyvindh Offline
Entusiast
Entusiast
?

Jeg har en Canyon Endurace 2018 og har prøvd litt forskjellig på blandevei.

For typisk 80/20 asfalt/grus hadde jeg valgt:
Challenge Strada Bianca Race TLR 30mm
eller
Panaracer Gravelking Plus 32mm

For 50/50 asfalt/grus hadde jeg valgt:
Schwalbe G-ONE speed 35mm
Jepp, du har plass til disse. Et stort men med disse er at siste utgave har endret gummiblanding og casing, ryktene skal ha det til at dette ikke er til det bedre. Jeg har forrige versjon.

For asfalt med en slenger av grus hadde jeg valgt Schwalbe Pro One i 28 mm eller 32mm eller tilsvarende fra andre fabrikanter. Har vært gjennom Finnemarka med begge disse og kost meg.

Felles for alle er at de bør settes opp slangeløst. De tre øverste har jeg god erfaring med å sette opp, sistnevnte har jeg alt fra pop-rett-på til brennihælveteforbannamøkkadekk.

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705981 29/04/2022 07:48
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takker for mycket bra svar fra alle. Endte opp med en Schwalbe G-ONE speed 35mm. Så får vi satse på at gummiblandingen ikke er ræv

Har satt opp slangeløst drøssevis av ganger på fulldemperen og en viss erfaring med brennihælveteforbannamøkkadekk, men er det noe spesielt å ta hensyn til på slangeløst landeveg/grus? Mener jeg leste et sted at man må ha en annen type guffe som tåler høyere dekktrykk? (hadde tenkt å kaste inn det jeg har liggende)

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2705986 29/04/2022 08:05
?
øyvindh Offline
Entusiast
Entusiast
?
Jeg pleier å bruke det jeg har liggende, nå om dagen er det Orange Seal.

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706009 29/04/2022 10:27
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Var/er i samme situasjon selv, Sutrekopp. Samme sykkel, men skivebrems.

Bruker nå X-one TL 33 mm og kunne ikke vært mer fornøyd.
Prøvde 35 mm, men det ble for bredt bak. Om G-one i 35 mm bygger mindre i bredden vet jeg ikke.

Har også vurdert 2 hjulsett, men har valgt bort det inntil videre.
Friheten til å bestemme hvor jeg vil sykle, og ta de valgene underveis,
trumfer de få sekundene jeg evt. sparer med rene landeveisdekk på asfalt på en treningsrunde på 3-5 mil som er min std.
Føler det blir for mye styr med å bytte sett for (nesten) hver tur en tar.

Redigert av Kjesk; 29/04/2022 14:29.
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706019 29/04/2022 12:04
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Er du "godværs-grus-syklist" og aksepterer å ta det litt rolig nedover og i svinger vil du oppleve en stor forbedring fra 25 mm med lavere dekktrykk og lynraske slangeløse Continental GP 5000 32 mm. Da banker du svoger ned i støvlene :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706033 29/04/2022 13:28
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Heller nok over i godværs-grus-syklist, men tenker jo å dunke gjennom marka til jobb og kan ramle inn i en skur eller to. Tenker 35mm G-one kan bli bra, så får jeg heller vurdere 2 hjulsett om det oppleves veldig slapt på asfalten

En annen ting er at det står felgbremser på Enduracen. Hvor stress er det å ikke ha skivebremser på grusen utover stryk fra stilpolitiet? Kompenserer med å gro abnormal skjeggvekst og slenger på noen fake tattiser

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706034 29/04/2022 13:33
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Du får dessverre ikke plass til de brede dekkene som er diskutert i tråden på en Endurace med felgbremser.

Det er i ditt tilfelle selve bremsene som avgjør hvor brede dekk du får plass til. Trolig 28 mm, 30 mm om du er heldig. Oppgi gjerne gruppe.

Felgbremser på grusen har for øvrig liknende sårbarhet som ved annen bruk - slitasje på bremsebanen og mulig redusert bremsekraft i vått vær.

For slangeløst oppsett, sjekk først at felgene er designet for slikt oppsett. Om du er i tvil, spør forumet.

Om det så blir med eller uten slange, velg gjerne et anerkjent (b)landeveisdekk med en viss punkteringsbeskyttelse.

Både nevnte dekkbredder, bremser og oppsett er fint på de mest populære rundene i Nordmarka. Det er veier, og du behøver ikke helt forskjellig oppsett fra andre veier yes

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706040 29/04/2022 15:02
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Perkele, burde jeg tenkt på. Bremsen er Shimano Ultegra og DT Swiss P 1800 skal være forberedt for slangeløst mener jeg. Sitter ihvertfall på sånn felgtape

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706041 29/04/2022 15:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Kaliperne hos Ultegra R8000 har oppgitt dekklaring på 28 mm.

DT Swiss P 1800 har så vidt jeg kan se 18 mm indre bredde,

Da burde 28 mm fungere fint. Med 30 mm kan du risikere subbing eller i det minst lite klaring for uhumskheter fra veibanen. Kanskje tar jeg feil. R8000-eiere får dele erfaringer!

Trygge valg er f.eks. Continental GP 5000 TR, Schwalbe Pro One TLE (eller mer hardføre One TLE) og Vittoria Corsa TLR (eller mer hardføre Corsa Control TLR). Og en stadig voksende mengde alternativer.

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706042 29/04/2022 15:59
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Ikke noe å sutre for du klarer deg fint på Nordmarka-grus med slangeløse 28 mm :-)

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706062 29/04/2022 21:24
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Tipp topp, da upgrader jeg fra 25 til 28 og dunker på, mens jeg nynner forsiktig "its all in my head" ICON_SMILE

...hvis ikke noen har erfaring med Ultegra8000 og at det skal gå brillefint med 30mm dekk

Redigert av Sutrekoppen; 29/04/2022 21:28.
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706063 29/04/2022 21:48
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ser nå at du skriver at du har GP 4000 25 mm.

Jeg antar at du mener GP 4000S II.

Dette dekket er kjent for å være reelt bredere enn oppgitt. Målt av Bicycle Rolling Resistance til 27 mm bredde på en felg med 17 mm indre bredde.

Dekket kan være reelt mellom 27 og 28 mm bredt på dine felger.

Poenget er at siste generasjon dekk med oppgitt bredde på 28 mm ikke nødvendigvis er særlig bredere enn dekkene du allerede har.

Du bør måle bredden på dekkene du allerede har med skyvelær.

Og sjekke hvilken klaring du faktisk har i bremsekaliperne rundt dekkene.

Uansett er det verdt å vurdere slangeløst oppsett. Det fordrer nye dekk, og at du er åpen for å lære nye triks og rutiner.

Alternativt mer punkteringssikre slanger som Schwalbe Aerothan. De har fått blandet mottagelse i tester, men fremstår like fullt som sikrere enn standard butyl eller latex.

Eller bare sykle en tur i Marka med oppsettet du allerede har.

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2706068 30/04/2022 06:55
S
Sutrekoppen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Ja, GP 4000S II Ja.

Morsomt du skriver det, observerte det samme da jeg var ute og sjekka sykkelen i går. Tok et grovmål og ville sverget på at det var opp mot 28mm. Har ikke skyvelær, men vil anta det er i det landet der ja. Tok et bilde av situasjonen (hvordan legger man inn bilder her?) og mener det er plass til minst 2mm til, så tror 30mm skal gå greit

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2708672 25/05/2022 05:04
A
arada Online
Fersking
Fersking
A
Hopper inn her, så slipper det bli ennå en grusdekktråd. Ganske fornøyd med Maxis Re-Fuse. Men ser det pipler litt guffe fra små hull rundt om kring. Har logget 150mil på de + småsykling til jobb. Syns det er lite holdbart, er det slik med alle digge dekk? Er det på tide å bytte allerede?

Går gjerne for max 28-30mm, så da er kanskje disse Challenge strada Bianca anbefalt i tråden her, mitt beste alternativ? Bør de gå greit på hooklessfelgene mine? Eller hva med Sørensen sine anbefalte Specialized " Turbo cotton, Hell of the north"? Høres jo ganske smidige ut?

[Linket bilde fra i.imgur.com]

Redigert av arada; 25/05/2022 07:02.
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2708689 25/05/2022 07:25
A
arekey Offline
Entusiast
Entusiast
A
Strada Bianca er veldig behagelige og ruller bra, men kan på ingen måte anbefale dem. Et rent helvete å montere, brukte vel to - tre timer på å montere ett par. Punkterer også veldig lett, og har opplevd å få ryggen full av guffe et par ganger på relativt gode grusveier. Gode dekk når alt går som det skal, men ikke verdt all bryet.

Har god erfaring med Rene Herse i Endurance-casing. Kanskje Chinook Pass eller Stampade Pass kan være noe for deg?

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: arada] #2708696 25/05/2022 08:22
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: arada
Ganske fornøyd med Maxis Re-Fuse. Men ser det pipler litt guffe fra små hull rundt omkring (...) Er det på tide å bytte allerede?

Du skriver ikke hvilken guffe du bruker.

Om det pipler guffe, kan det tyde på at du behøver en noe grovere guffe som tetter bedre og tørker raskere.

At lyse sidevegger må tettes med grovere guffe, er noe man finner på en rekke dekk. Standard Orange Seal eller lignende er ofte anbefalt.

Om du har lekkasje i rullebanen, vil også grovere guffe kunne hjelpe. Men det er overraskende om et dekk som skal ha så høy punkteringsmotstand, med rimelig grov gummi på 60 TPI og MaxxShield-lag, får lekkasjer i rullebanen. Navnet Re-Fuse avspeiler jo at de skal nekte å punktere ICON_SMILE

Må dessverre si at slangeversjonen av dekket ble testet av Bicycle Rolling Resistance i 2019, og så vidt jeg kan se, er det fortsatt målt til å ha høyest rullemotstand av alle landeveisdekk testet på nettsiden (!) Blir omtalt som et solid treningsdekk med høy rullemotstand. Så kanskje ikke det mest spennende dekket på landevei.

Re-Fuse Gravel 40 mm er også testet, og har likeledes fått ros for høy punkteringsbeskyttelse, men har dessverre jumboplass for rullemotstand også i denne kategorien. Underlig nok, gitt det beskjedne diamantmønsteret.

Går gjerne for max 28-30mm, så da er kanskje disse Challenge strada Bianca anbefalt i tråden her, mitt beste alternativ? Bør de gå greit på hooklessfelgene mine?

Du skriver ikke hvilke felger du har ICON_SMILE

Du bør sjekke hva felgprodusenten sier om kompatibilitet.

Oppdatering: Beklager - du har jo vitterlig lagt ut bilde!

Challenge opplyser i sin FAQ at håndlagede slangeløse dekk i Pro-serien (Handmade TLR, også kjent som HTLR) i 33, 36 og 40 mm skal være kompatible med hookless-felger som er utformet i henhold til ETRTO. Men igjen - du må sjekke hva felgprodusenten oppgir om sine felger. Den vulkaniserte Race-versjonen av Strada Biance, som du lenker til, er ikke omtalt av Challenge som hookless-kompatibel. Jeg vet ikke om omtalen er oppdatert.

Eller hva med Sørensen sine anbefalte Specialized " Turbo cotton, Hell of the north"? Høres jo ganske smidige ut?

Du bør ikke bruke disse dekkene hverken slangeløst eller på hookless-felger. Dette er slangedekk uten den forsterkede kanttråden som slangeløse dekk har, og som er en forutsetning for trygg bruk med landeveistrykk.

Sitat: arekey
Strada Bianca er veldig behagelige og ruller bra, men kan på ingen måte anbefale dem. Et rent helvete å montere, brukte vel to - tre timer på å montere ett par. Punkterer også veldig lett, og har opplevd å få ryggen full av guffe et par ganger på relativt gode grusveier.

Du skriver ikke hvilken versjon av Strada Bianca du har ICON_SMILE

Kjedelig å høre om dine erfaringer med punkteringer. Jeg har Pro HTLR 30 mm og Race TLR 36 mm satt opp med Orange Seal. Har heldigvis aldri opplevd punktering ved omfattende og røff bruk i Marka, bortsatt fra et slangebitt som var fullstendig min egen skyld da jeg raskte gjennom grove steiner på kjerrevei med altfor lavt trykk i beskjedne 30 mm ICON_SMILE

Nysgjerrig på hvilken guffe du bruker, ref. opplevd sprut.

Hva gjelder montering, vil det avhenge av forholdet mellom dekkant og felgkant. Fortsatt følger dessverre ikke industrien den samme standarden, noe om gjør at enkelte kombinasjoner av felg og dekk rett og slett blir for trangt - eller slapt.

Vær oppmerksom på at montering av de håndlagede, flate Pro HTLR krever en noe annen teknikk. Litt arbeid første gang jeg gjorde det, nå går det fint. Men rimelig trange på mine felger også. Race-versjonen er alminnelig avrundede og var for min del enkle å montere.

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sepeda] #2708702 25/05/2022 09:13
A
arekey Offline
Entusiast
Entusiast
A
Jeg har Strada Bianca 36 mm i «Handmade Tubeless Ready», montert på DT Swiss CR1600 (21 mm). Har en kompis som har også har HTR i 30 mm, montert på Stans 21 mm-felger, med tilsvarende erfaringer. Guffa er fra Orange Seal.

For all del, det er bra dekk, men jeg ville aldri kjøpt dem igjen. De er ikke verdt alt styret. Heller ikke usikkerheten rundt hvorvidt man klarer å montere de, eller om man kommer seg gjennom marka uten stopp for å fylle luft.

Redigert av arekey; 25/05/2022 09:14.
Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: arekey] #2708724 25/05/2022 10:43
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: arekey
For all del, det er bra dekk, men jeg ville aldri kjøpt dem igjen. De er ikke verdt alt styret. Heller ikke usikkerheten rundt hvorvidt man klarer å montere de, eller om man kommer seg gjennom marka uten stopp for å fylle luft.

Takk for rapport, arekey!

Det er overraskende at vi har så ulike erfaringer. Interessant om det kan skyldes variasjoner i produksjon eller andre forhold, eller om det er en gjennomgående svakhet.

Mine Pro/HTLR i 30 mm har som nevnt heldigvis fungert utmerket på både landevei og hyppige Marka-turer, bortsett fra det selvforskyldte slangebittet på lavt trykk. Det måtte jeg først plugge, men vel hjemme fjernet jeg larven og lappet med Tip Top Tubeless. Har ennå ikke måtte bytte lappet dekk mot det nye dekket jeg har i bakhånd ICON_SMILE Bank i bordet! Ser forresten at dekket i Bicycle Rolling Resistance scorer høyt på punkteringsmotstand i rullebanen, men lavt i sideveggene, der slangebittet selvsagt var.

Vulkaniserte Race 36 mm har på sin side vært trofast reisekamerat med til dels tung bagasje på turer over flere dager på alt fra nylagt asfalt til grov grus og kjerreveier.

Alminnelige, vulkaniserte dekk er for øvrig gjerne både enklere å montere, mer solide og ofte mer slitesterke enn håndlagede Open Tubular, det må sies. Har f.eks. opplevd lekkasje av luft mellom lagene i HTLR, slik at det oppstå luftboble like under rullebanen. Ble heldigvis løst ved enkel reklamasjonssak.

Også interessant at vulkaniserte dekk regnes som en fordel i vått vær. Det burde jo føre meg i den retning ICON_SMILE Se f.eks. CyclingTips' artige Examining the myth: Why are punctures more frequent in the rain?

Til gjengjeld får man med Open Tubular den suverene følelsen som ettergivende dekk med høy TPI (tetthet i veven) gir. At dekkene er flate, altså ikke med avrundet dekkant, skal bidra til det. Det har også følger for lufttrykk. Min erfaring er at man da kan beholde et gitt lufttrykk som er høyt nok til å være spenstig og solid på asfalt, samtidig som sideveggene er så myke at de blir ettergivende på grus. På vulkaniserte dekk må man gjerne lengre ned i lufttrykk for å få den samme godfølelsen på rufsete underlag, og det er dermed i høyere grad forskjell på optimalt lufttrykk på asfalt versus grus. Gjerne mer merkbart på 30 mm enn 36 mm.

Alt dette er for spesielt interesserte, og jeg mener på ingen måte å avvise opplevelsen du og din kamerat har hatt.

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sepeda] #2708733 25/05/2022 11:34
A
arada Online
Fersking
Fersking
A
Sitat: Sepeda
Du skriver ikke hvilken guffe du bruker.
Bruker standard Orange Seal..
Så kanskje ikke det mest spennende dekket på landevei.
Uff da. Jeg er ganske opptatt av utstyret mitt, har ikke lyst å kjøre rundt på lite spennede dekk akkurat frown
Du bør ikke bruke disse dekkene hverken slangeløst eller på hookless-felger. Dette er slangedekk uten den forsterkede kanttråden som slangeløse dekk har, og som er en forutsetning for trygg bruk med landeveistrykk.
Antok bare automatisk at Specialized dekk ville være kompatibelt med Zipp felger.
Jeg har Pro HTLR 30 mm
Håndlagde dekk som heter HTLR og har italiensk flagg på siden høres spenstig nok ut for meg ICON_GRIN Sjekker om 30mm vil gå på felgene mine men finner de ikke i lista over kompatible dekk for Zipp 303s. Mulig jeg også må selge bikkja for å få rå til de men det håper jeg de er verdt? ICON_COOL

Re: Forslag dekk til blandevei canyon endurace [Re: Sutrekoppen] #2708740 25/05/2022 11:52
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sjekker om 30mm vil gå på felgene mine men finner de ikke i lista over kompatible dekk for Zipp 303s. Mulig jeg også må selge bikkja for å få rå til de men det håper jeg de er verdt? ICON_COOL

Jeg ville vært forsiktig med å bruke dekk på Zipps hookless-felger som ikke er bekreftet kompatible av Zipp. Desto mer som Challenge selv oppgir at kun deres bredere dekk fra 33 mm er kompatible med hookless. Men jeg er forsiktig av meg. Kanskje får du høre fra andre 303s-eiere.

Hele problematikken er som kjent en smule uklar, der både standarder, lufttrykk og forskjellige oppfatninger i industrien kolliderer, som kan leses av Zipps uttalelser i anledning lanseringen av 303s.

Hva gjelder dekkbredde, merk at de aktuelle Strada Bianca 30 mm etter min erfaring vil måle nærmere 32 mm på felg med indre bredde som 303s. Om det blir for bredt i forhold til klaring i rammesett eller preferanser, får du tilsvarende Paris-Roubaix 27 mm til en rimelig penge her på forumet. Med alle forbehold om kompatibilitet med felgen!

Hva gjelder egenskaper i Challenges håndlagede kanttråddekk, regner jeg med at du i mellomtiden har lest Arekeys erfaringer og mine betraktninger i innlegget over.

Så får du vurdere selv ICON_SMILE

Husker nå at du har en feiende flott Cannondale Topstone Carbon i den lette og kjappe helstive versjonen yes Fortjener like lekre dekk. Spennende å se hva du ender opp med.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå