Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten)

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2707772 16/05/2022 21:11
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Nei, merkes ikke før søndag ettermiddag/kveld.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2707927 18/05/2022 15:02
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Påmeldt! ICON_LAUGH

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Gew88] #2707958 18/05/2022 20:09
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Gew88
Påmeldt! ICON_LAUGH

Nydelig.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708387 22/05/2022 19:11
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Da er trasen blitt merket, vær obs at det par plasser er skiltet Terningenrittet 4.5 km, men det er skiltet hvor det står kun Terningenrittet som vi "voksne" skal følge. Og sykt gode forhold i løypa nå, og siste yrmelding er positiv for at det skal bli tørre forhold. Løypa tåler også veldig godt nedbør, da det for meste er barnålstier på sandbunn. Meld dere på folkens. Så tar dere en kort lunsj og enten sjekker ut Grundsetmarka eller tar turen over elva og sjekker ut den nye rundbanen i Løvberget. Ikke noe mindre morsom den en Terningenritt trasen. 2 for prisen av 1.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708406 22/05/2022 20:57
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Morro. Mulig jeg får til en liten gjennomkjøring på tirsdag.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708425 23/05/2022 05:04
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tirsdag har forresten CKE trening der kl 18 og det er bare å joine for andre da også, vil sikker være både noen som sykler hardt og noen som bare sykler rolig da.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708514 23/05/2022 14:54
stosu Offline
Besatt
Besatt
Dette blir fantastisk gøy.
Uavhengig av hvordan været blir kan det umulig bli verre enn sist rittet ble arrangert skull

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708518 23/05/2022 14:59
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Ja det var ganske våt den 19-utgaven. Ser at nå er det meldt litt regn på torsdagen, vært litt av og på den meldingen om regn, i går meldte yr om opphold. Men mener som sagt at denne løypa tåler bra med regn, ikke minst ble det gjort reparasjoner etter 19, med grusing i noen gjørmehull og der er det kompakt nå.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708536 23/05/2022 16:31
stosu Offline
Besatt
Besatt
Foreløpig bare meldt regn mellom 02 og 09 (her hjemme på Løten). Regner med at det er ganske lik værmelding på Elverum.
Det lille vannet forsvinner før vi rekker å møte opp på terningmoen

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Gew88] #2708638 24/05/2022 14:13
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Morro. Mulig jeg får til en liten gjennomkjøring på tirsdag.

Knusktørre stier der i dag før evt regnvær kommer!
Meget godt merket og, og ikke mulig å misforstå noe.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708811 25/05/2022 21:40
TorSnelle Offline
Fersking
Fersking
Hvor/når er det utdeling av startnummer?

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708815 26/05/2022 04:54
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tror du kan hente startnr fra kl 9, mener det har brukt å være inne på Terningen Arena med en gang en kommer inn. Er det ikke der så er det ved start. Er bare 100 meter mellom der og så setter garantert opp skilt hvor det er.

Redigert av Oddefa; 26/05/2022 04:55.
Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708866 26/05/2022 15:28
stosu Offline
Besatt
Besatt
Nok en gang et fantastisk ritt av CKE. Dere er rå på både løype og arrangement!
For egen del ble de første 3km elendig.
Rakk ikke å få tatt hjulet til Øistein på vei opp til Elverum-toget. Måtte slippe noen forbi meg på veg inn på gangstien.
Havnet dermed litt langt bak, og begynte å stresse.
På første tekniske singeltrack klønet jeg det til igjen. Sparket flaska ut av flaskeholderen da jeg måtte ut av pedalen pga en foran som måtte ut av pedalen. Skulle latt flaska ligge. Jeg drakk ikke så mye av den.
Men dum som jeg var plukket jeg med meg flaska, og prøvde å få den ned i flaskeholderen. Fikk det ikke til på stien, så jeg stoppet. Måtte vente lenge før jeg kom ut på stien igjen.
Havnet bak en fra Osen som ikke syntes glatte røtter var det kuleste i Innlandet fylke, så det gikk litt smått på det ytterste partiet.
Strava sier at den første runden bare var 3 raskest av rundene mine i dag.
Herremannen fra Osen reddet inn gruppa der vi holdt på å kjøre feil, så han var egentlig en veldig bra fyr ICON_SMILE
Jeg sykla like dårlig som forventet der det var glatt, men i de mindre tekniske partiene var beina og flyten bra.
Syklet i hovedsak sammen med to fra Gjøvik og en fra Solør hele tiden.
Tror det ble litt for mye jaging på runde 1 og 2, for flyten på runde 3 og 4 var tidvis elendig.
Er bare å komme seg ut og kjøre mer sti. Har bare 3-4 turer ute i år etter mye zwifting.
Hvis beina fortsetter å svare kan det bli mer gøy i ritt enn det har vært de siste 10 årene.
Farrisrunden neste ICON_SMILE

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: stosu] #2708882 26/05/2022 20:41
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Terningen gjennomført. Dette er for meg et ritt hvor jeg er både høyt oppe og litt lenger ned, før jeg er høyere oppe igjen.
Starta relativt bra, og fant en fin rytme i rollercoasteren første gang. Et lite stopp da en rett forran gikk på tryne og slo setet sitt skeivt, og jeg tror omtrent alle bakover måtte klikke ut i den køen og. Klarte å gjøre som Oddefa manet til meg i 2018 og holde lette nok gir. Andre runden gikk og ganske så bra, men merka at åpningsrunden var hard og tempoet falt litt. På tredjerunden lå jeg i rygg på en Brøttumskar, og lå litt for tett så jeg ikke så "min linje", det endte med et skikkelig trynings (samme sted som nevnte på runde en). Mistet totalt flyten og måtte av sykkelen et par ganger til da linjene jeg tok var dårlig og bakhjulet glapp. Etter vending i det tekniske partiet gikk jeg skikkelig på trynet igjen, mistet brillene (fant de igjen) og brukte litt tid på å komme meg på sykkelen. Tror Raufoss, Løiten og Solør passerte meg her (takk for spørsmål om det gikk bra).
Etter dette var jeg bare glad for litt mer flyt og mindre røtter. Litt nedslått psykisk og slo den ene hånda mi, men fikk brukt siste halvdel av runde 3 på å psyke meg opp til starten på runde 4. Blei dessverre akkurat lappa av vinner Mehl rett før jeg skulle ut på runde 4. Målet var å unngå det, men med flere fall røyk den. Bestemte meg for å kun tenke flyt og ikke stress og fikk tilbake en bedre følelse i det tekniske på runde 4. På runde 3 ville jeg ikke tilbake til Terningen, men på runde 4 var jeg mer positiv. Litt morsomt å tenke på hvor lett humøret svinger når man enten bommer eller treffer i tekniske partier.
Fikk en bra reise inn mot mål og ser at jeg tidsmessig ikke er fryktelig langt bak, selv med mye "unødvendige" stopp spesielt på runde 3, som kostet en del tid.
Alt i alt veldig gøy og ei super økt.. Løypa er knall, bra merka og stemningen veldig bra. En fin fin, men våt dag i Elverum.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708885 26/05/2022 21:53
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Flotte beskrivelser Stian og Erik, bra sykla av dere og bra du kom deg etter tryningens Erik. Selv om det ble regnvær som sist rittet ble arrangert i 2019, så var forholdene en del bedre en da, delvis pga ikke mye nedbør ukene før og heller ikke bøtting ned i dag, samt det ble gjort forbedringer med grusing i de værste gjørmehullene etter rittet i 19. Jeg syklet over 8 min raskere i år med samme form og ca samme plassering både i klasse og totalt. Faktisk var jeg på sekundet likt bak lagkompis og klassevinner Martin som i 19. Jeg hadde samme "gameplan" som sist, kontrollert hard start, finne mitt eget tempo, ikke prøve å henge med de som jeg vet er sterkere en meg. Være på sykkelen, heller litt for lette gir i det tekniske partiet (Rollercoasteren). Syklet bra teknisk (og kjenner løypa veldig godt) men er mest drillet på landeveissykling i år da Trondheim-Oslo og Jotunheimen er hovedmålene før sommerferien, og Terningen er eneste terrengritt jeg skal delta på (potensialt Hedmarksvidda, men vet noe annet skal skje den helga også + greit å rittfri helga mellom de to hovedmålene). Er mer diesel en høyoktan. Men siden jeg skal sykle Randsfjorden på Lørdag så var planen i dag for all del å ikke gå all inn og kjøre meg tom/i senk. Så kjørte hele rittet uten å få syre, kanskje det jeg er mest fornyd med, men tror heller ikke jeg har farten/formen inn til å kjøre meg så hardt, og de foran meg i dag var såpass raskere at jeg ikke tenkte jeg skulle nå de igjen. Men det som er morsomt med dette ritet er jo at vi alle møter titt og ofte der løypa tar deg på kryss og tvers slik at vi feks er på samme broen 5 ganger uten "kollisjonskurs".

Helt klart stor hjemmebanefordel for fra Elverum, noe som forklarer at det var mye Elverumsinger i teten i turklassa, men så er det også bra "gammlismiljø" i klubben og beste terrengsyklisten i byen (Lømo her på forumet) sto over pga papparollen/TSR på lørdag. Sterkt av Stian L som Renas "eneste" deltager (Repshus sykler for Elverum men bor på Rena, og imponerte i eliten selv om han lett hadde vunnet turklassa hvis han han hadde villet, er vel bare Lømo som hadde kjempet med han fra klubben hvis han hadde deltatt i dag. Det var også flere fra Elverum som hadde lyst å være med i dag men pga skade og ikke minst noen som tok på seg rittansvar for at vi skulle få arrangert i dag. Feks rittleder Bengt Arne digger jo denne løypa, er i god form og gjerne kunne tenkt seg å sykla rittet, men tok på seg rittlederansvaret som sist. Det er disse som skal har mest kudos. Men dere som deltok skal også ha kudos, for hadde ikke rittet blitt arrangert i år (ved for få påmeldte, slik status var for 2 uker siden) hadde det nok heller ikke blitt prøvd igjen. Og vi hadde mistet et jævla fett ritt i næromådet. Bra med deltagere i turklassen fra Gjøvik, Nes, Løten og par fra Brøttum, noen fra Osloområdet og Gaute fra Trollheimen som ble min sykkelpartner i dag da vi syklet sammen hele rittet), noen fra Hamar (men hadde trodd på flere fra der), ikke noen fra Brumunddal er vel en skuffelse (mulig pga Mjøscup der i går, litt kollidering der mao). Eliten hadde god spredning geografisk, bla fra sørfylket Innlandet, høyt nivå der også . Hadde en fin prat med Franceska fra Sagene på oppvarming som fortalte hvor mye hun likte denne løypa. Var lite damer desverre, 2 fra klubben vår, men hadde det ikke vært for ulike skader hadde det nok vært med par damer til fra klubben.

Neste år, husk Kristi Himmelfartsdag (tidligere i mai neste år). Be there. Så får CKE vær mye raskere med å fingeren ut på EQ timing en vi var i år.

Redigert av Oddefa; 26/05/2022 21:54.
Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708889 27/05/2022 04:21
stosu Offline
Besatt
Besatt
Hvis jeg klarer å holde grei trøkk det neste året, så kommer jeg til neste år også.
Men da må CKE og BSK planlegge sesongen litt bedre slik at vi ikke får to lokale ritt innenfor 24 timer ICON_SMILE
Vet om flere som måtte prioritere det ene eller andre

Redigert av stosu; 27/05/2022 04:28.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708891 27/05/2022 06:22
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Bra beskrivelse Odd Erik. Løypa er veldig kul, men rollercoastern er såpass krevende, spesielt i rittempo, med rittpuls og litt høyere stressfaktor enn når man sykler igjennom ellers. Våte og sleipe røtter gjør det selvsagt ekstra krevende, men er ganske rått hvor bra løypa og stiene i Elverum tåler nedbør.

Er enig med stosu i at mjøsklubbene planlegger Mjøsa terrengcup slik at Brumunddal arrangerer sin runde, dagen før Terningenrittet er skikkelig klønete, hvorfor kunne ikke den cupen startet neste uke?

Kristi Himmelfart neste år er 18. mai, så da kolliderer det ikke med Terrengsykkelrittet (men sikkert med Hanekamp om de skal ha fast helg i mai). Dere får diskutere i Elverums-miljøet om dere SKAL ha det Kristi himmelfart eller om helg (feks 13.-14. mai neste år) er aktuelt. Bedre å evt krasje med Å i Heiane enn ritt innafor 2 timer.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2708897 27/05/2022 06:52
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Veldig moro å kjøre ritt igjen, og utrolig kult å treffe gamle kjenninger på to hjul i skauen:). Merket godt at det er lenge siden sist ritt, samt sjeldent man deltar på ritt for makan til nervøs før start… Syns dette er et ritt som blir veldig moro når bløtt, så gledet meg til å banke på:). Formen om dagen føles egentlig ganske så bra, med tanke på mengde jeg får trent, men var som vanlig vil jeg si spent på hvor lenge det holder da jeg sjeldent har fått presset meg hardt mot andre lengre enn ca timen.. følte meg smådau på oppvarming, men visste at formen var bra så bare å gnu på:). Fikk en kanonstart, og var helt fremme topp tre før første sti, og syns i et øyeblikk at det gikk såpass lett at jeg vurderte å ta teten. Men, klok som jeg er slapp jeg frem noen, så ble nr 5 inn på RC. Full kontroll der også, til jeg selvsagt kløner og kjører styret i ett tre. Tar en kort tur ned til høyre utenfor stien. Bak kommer det mange på rekke. Føltes som fint 20 karer, men kan ha vært 10 også:). Uansett, måtte pent bare vente på en plass til å smette inn… kommer meg på stien igjen, og da er det jeg gjør dagens store feil. Her skal jeg frem mot de fremste igjen, helst i løpet av RC:). Banker godt på og nærmer meg Odd Erik igjen, veldig nære ham før løypa snur lengst inn… Var adrenalin og irritasjon over min egen tur utenfor løypa som gav krefter, i en kort kort periode:). Kostet selvsagt alt for mye. Holder vel greit tempo i runde 1 og 2, men runde 3 og 4 ble en kamp om å fullføre. Kramper hele veien, og kunne ikke reise meg for da knøt det seg fullstendig. Mister litt motivasjon da, for ikke sjans til å tråkke på slik jeg ønsker. Motivasjonen for å fullføre var det som holdt meg i gang. Runde 3 og 4 er rett og slett ræva, men men… knall fornøyd med første runde og trøkket i starten. Oppdaget etter rittet at det var mye drikke igjen i sekken, og jeg må drikke mye for å unngå kramper. Kanskje drikkesekk kan være noe vrient å ha kontroll på da man ikke får klemt ned like mye hver gang samt at man ikke ser/kjenner innholdet like godt.

Tråkker 10 min ca raskere enn i 2019, og ender på en 6 plass i klassa. Må være fornøyd når kroppen kun holdt to runder:). Blir en mengdeuke på meg nå, så får vi se om det kan hjelpe mot å holde noe lengre:).

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Gew88] #2708899 27/05/2022 06:54
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Bra beskrivelse Odd Erik. Løypa er veldig kul, men rollercoastern er såpass krevende, spesielt i rittempo, med rittpuls og litt høyere stressfaktor enn når man sykler igjennom ellers. Våte og sleipe røtter gjør det selvsagt ekstra krevende, men er ganske rått hvor bra løypa og stiene i Elverum tåler nedbør.

Er enig med stosu i at mjøsklubbene planlegger Mjøsa terrengcup slik at Brumunddal arrangerer sin runde, dagen før Terningenrittet er skikkelig klønete, hvorfor kunne ikke den cupen startet neste uke?

Kristi Himmelfart neste år er 18. mai, så da kolliderer det ikke med Terrengsykkelrittet (men sikkert med Hanekamp om de skal ha fast helg i mai). Dere får diskutere i Elverums-miljøet om dere SKAL ha det Kristi himmelfart eller om helg (feks 13.-14. mai neste år) er aktuelt. Bedre å evt krasje med Å i Heiane enn ritt innafor 2 timer.

Ja, nå er også CKE med i Mjøscupen med rundbanen vår ( rundt 1 september) så skulle være mulig å få planlagt dette bedre. Men Terningenrittet har alltid vært på Kristi Himmelfart og tror det "satt" da. Men vi burde nok vært tidligere med å få dette ut, og da spesielt på EQ/Terminlisten. Tenker det blir pri 1 neste år med å være i forkant av det, men har forstått det også handler om å få godkjent med grunneier (Terningmoen) før det legges ut og de kan være trege med å gi godkjenning.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709003 27/05/2022 19:29
stosu Offline
Besatt
Besatt
Har studert Strava litt. Ser jeg kjørte ca 2 minutter dårligere enn Odd Erik på første runde. Jeg ville i utgangspunktet fryktet mer etter masse kløning de første 3km. Deretter litt over 1 minutt dårligere pr runde på de tre siste rundene.
De tre siste rundene må sies å være godkjent når Odd Erik hadde begge fordelene av å være godt kjent i løypa og generelt er bedre teknisk enn meg- spesielt på vått føre.

På rask sti langs elva segmentet kjørte vi omtrent like raskt, men med en ørliten fordel til Elverum også der. På flatpartiet terningen kjørte vi også ganske jevnt, men en bitteliten fordel Odd Erik også der.
Med bare 7 turer innom sti i år er det masse positivt å ta med seg ICON_SMILE
Angrer litt på at jeg ikke gadd å varme opp bedre. Burde tatt noen vekkedrag. Da tror jeg at jeg hadde kommet opp i ryggen til Elverum-toget ila asfalten (men da hadde jeg sikkert klønet det til andre steder)

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: stosu] #2709075 28/05/2022 16:06
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: stosu
Har studert Strava litt. Ser jeg kjørte ca 2 minutter dårligere enn Odd Erik på første runde. Jeg ville i utgangspunktet fryktet mer etter masse kløning de første 3km. Deretter litt over 1 minutt dårligere pr runde på de tre siste rundene.
De tre siste rundene må sies å være godkjent når Odd Erik hadde begge fordelene av å være godt kjent i løypa og generelt er bedre teknisk enn meg- spesielt på vått føre.

På rask sti langs elva segmentet kjørte vi omtrent like raskt, men med en ørliten fordel til Elverum også der. På flatpartiet terningen kjørte vi også ganske jevnt, men en bitteliten fordel Odd Erik også der.
Angrer litt på at jeg ikke gadd å varme opp bedre. Burde tatt noen vekkedrag. Da tror jeg at jeg hadde kommet opp i ryggen til Elverum-toget ila asfalten (men da hadde jeg sikkert klønet det til andre steder)

Ikke glem at jeg tok det rolig da siden jeg skulle sykla ritt i dag he he. Nei da, veldig bra av deg Stian og det viser at du har flyten mer inne en tidligere, da du er en av de jeg har sykla med som har hatet røtter mest he he.. Nøkkelen til å sykle rollercoasteren med flyt er også ta den på kontrollert puls også når ritt. Men har faktisk færre terrengturer en deg i år, blitt sånn landeveisyklist vettu he he. Ser jeg har 5 turer i skauen før rittet på torsdag, dog var 4 av de innom Terningenrittet, men kun en gang litt hardt så generelt lite o2 pumping på meg i terrenget i år. Men du har rett at jeg kjenner løypa veldig godt, og at vått føre generelt passer meg godt både teknisk og fysisk (lav 02/kapasitet, men sterk utholdenhet/på å ligge kontrollert i sone 3ish uten å gå i nærhet av rød og en kan spare noen sekunder her og der med å ikke gå sone 4/5).

Noe helt annet, skal snart evaluerer rittet, noen tanker/ønsker for neste utgave ?
- samme trase ( 4X8) ?
- evt noen endringer slik at det blir 3 runder som er lengre en nåværende slik at total lengde blir det samme ? Usikker på hvordan en skal få til det med flyt i trasen men vi har såvidt snakket om det etter rittet så vi tar en titt/gjør en vurdering. Snakker da fortsatt innenfor Terningemoen og over jernbanen til ytre Ringvei eller inn i Grundsetmarka.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709090 28/05/2022 18:14
stosu Offline
Besatt
Besatt
Så rolig sykla du ikke skull
Hvis jeg skal stikke fingeren i jorda, så har jeg nok bare sykla ett godt stiritt, og da var det knusktørt. Karakteristikken av meg stemmer godt ICON_WINK

Jeg synes 4*8km er knall. Jeg pratet med en mor etter målgang, og det var mange som synes det er kult å kunne se rytterne så ofte. Hvis dere skal begrense til 3 runder blir det 25% mindre publikumsvennlig. Jeg håper ikke dere ender opp med det. Det er ikke uten grunn at det kommer folk helt fra Vestfold for å sykle ritt på en bevegelig helgedag.
Vi skal prøve å få i gang med en barn/ungdomsgruppe på Løten i år, og det hadde vært kult om vi klarte å komme på ritt med noen kids til neste år. Både deres ritt og Brumunddals ritt. Viktig at datoer for både mtcup og øvrige ritt i regionen settes tidlig, slik at det ikke oppstår kjipe kollisjoner ICON_SMILE
Dersom dere er redd for deltakelsen kan et veldig godt alternativ være å flytte rittet til rundbane anlegget for å lettere få rittet til å gå rundt økonomisk.
Gøy med rundbane ritt som ikke er NC noen helger også ICON_SMILE

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709096 28/05/2022 19:39
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Bare så det er sagt, jeg tror også dagens løype er knallbra og bør beholdes. Grunnen til at 3 runder ble nevnt var at det maks 3 runder for å bli godkjent som maraton ritt. Men med så få som deltar på ritt i år og sikkert også neste år så er det ikke så viktig hva en kaller et ritt, terrengritt holder lenge. Og personlig mener jeg et stiritt som går på naturlige stier triumfer rundbane anyday, men det er helt klart i rundebanen som kommer til å ha mest fokus på generell basis. Men håper tror vi kan ha begge deler, og tror nok årets ritt går akkurat i balanse, målet med minst 40 deltakere var med lite tap. Når det er sagt så er vår rundbane ganske snill mht element og tekniske varianter, men hard fysisk med mye klatring.

Løten ja, herlig dere i gang med noe der. Har ikke vært i Mosjømarka enda i år, og jeg er jo egentlig kongen der he he. Ikke bra. Norges mest "ukjente" stielderado.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709106 29/05/2022 05:55
Gew88 Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Oddefa

Noe helt annet, skal snart evaluerer rittet, noen tanker/ønsker for neste utgave ?
- samme trase ( 4X8) ?
- evt noen endringer slik at det blir 3 runder som er lengre en nåværende slik at total lengde blir det samme ? Usikker på hvordan en skal få til det med flyt i trasen men vi har såvidt snakket om det etter rittet så vi tar en titt/gjør en vurdering. Snakker da fortsatt innenfor Terningemoen og over jernbanen til ytre Ringvei eller inn i Grundsetmarka.

Traseen er veldig bra som den er, MEN i det området i Elverum tror jeg løypa blir bra uansett hva dere gjør. Den gamle løypa var og en vinner. Jeg tror fortsatt det vil være publikumsvennlig med 3 runder som er litt lengre. Det viktigste er andel sti, og jeg tror at med rollercoasteren som en krevende variant av sti, så vil en ny del av løypa bør inneholde sti av typen flyt. Tror raske singeltracks med flyt tiltrekker seg de som er litt usikre på om et "terrengritt" er noe for de(jeg var ihvertfall sånn før jeg fikk meg fulldemper og trent mer i terrenget, selv om jeg har syklet Terningenrittet på HT og).

På generelt grunnlag savner jeg litt mer informasjon fra CK Elverum. Jeg forstår at det er vanskelig med påmelding om dere får seint svar fra grunneiere, men legg ut info av typen "CK Elverum planlegger i 2023 Terningenrittet, torsdag 18. mai, som er Kristi Himmelfartsdag. Så fort vi har fått alle godkjenninger/ så fort alle formaliteter er i orden vil påmeldingen åpnes på eqtiming... "
... noe som gjør at folk veit tidlig at den datoen er rittet.

For all del unngå kollisjon med MjøsCup. Tror og det ikke er heldig om det er Norgescup terreng maraton 2 dager etter (Hanekamp ønsker vel å arrangere NC neste år også på samme tid), så enkelte vil vel synes at det blir for tett. Men det er et mindre problem. ICON_SMILE

Uansett, alle som arrangerer og legger ned innsats gjør en kjempejobb.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709121 29/05/2022 10:36
stosu Offline
Besatt
Besatt
Hva med det viktigste: hva slags dekk kjørte folk med?
Det har kommet så mange nye dekk siden jeg fulgte med, så jeg har ikke peiling lenger.
Jeg kjørte på 3 år gamle fast trak 2,4. Tror ikke jeg kan gi dekka skylda for dårlig sykling der det var mest teknisk og bløtt

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: stosu] #2709268 30/05/2022 14:46
L
Lømo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Hva med det viktigste: hva slags dekk kjørte folk med?
Det har kommet så mange nye dekk siden jeg fulgte med, så jeg har ikke peiling lenger.
Jeg kjørte på 3 år gamle fast trak 2,4. Tror ikke jeg kan gi dekka skylda for dårlig sykling der det var mest teknisk og bløtt

Fast Trak 2.3 tipper jeg du kjørte , da 2.4 ikke eksisterer….
Så sant dekkene dine ikke er skadet av alder og slitasje vil jeg si at de ar ganske optimale til Terningenrittet på det føret som var på Torsdag

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709273 30/05/2022 15:07
stosu Offline
Besatt
Besatt
Helt sikkert 2.3, Kenneth ICON_SMILE
Som sagt har jeg gått ut på dato skull
Bakdekket er litt slitt, men ingen skader. Godt å få bekreftet at det er syklisten som er dårlig og ikke utstyret ICON_WINK

Redigert av stosu; 30/05/2022 15:07.

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709277 30/05/2022 17:05
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ikke glem at jeg tok det rolig da siden jeg skulle sykla ritt i dag he he. Nei da, veldig bra av deg Stian og det viser at du har flyten mer inne en tidligere, da du er en av de jeg har sykla med som har hatet røtter mest he he.. Nøkkelen til å sykle rollercoasteren med flyt er også ta den på kontrollert puls også når ritt. Men har faktisk færre terrengturer en deg i år, blitt sånn landeveisyklist vettu he he. Ser jeg har 5 turer i skauen før rittet på torsdag, dog var 4 av de innom Terningenrittet, men kun en gang litt hardt så generelt lite o2 pumping på meg i terrenget i år. Men du har rett at jeg kjenner løypa veldig godt, og at vått føre generelt passer meg godt både teknisk og fysisk (lav 02/kapasitet, men sterk utholdenhet/på å ligge kontrollert i sone 3ish uten å gå i nærhet av rød og en kan spare noen sekunder her og der med å ikke gå sone 4/5).

- samme trase ( 4X8) ?

Terningen slik den er i dag fungerer jo supert, så trolig ikke vits å endre noe.. tenkte litt på det som ble sagt på siste episode av terrengsykkelpodden, med tanke på hvorfor mange ikke tør å delta på diverse ritt. Der blir det snakket om at mange ritt trolig er for tekniske for mange, og at stiritt kanskje bør inneholde mest flyt for positiv opplevelse for folk flest. Såpass flyt at selv de som normalt gamper grus også kan kose seg. Terningen er jo slikt sett ikke flyt, kjenner jo flere her i Elverum som ikke deltar pga for mye knot. Jeg digger løypa, og vil gjerne ha den slik. Men, er typisk flytstiritt ville nok kunne slått an…

Egentlig burde vi laget et sinnsykt maratonritt med start og mål på Terningen, over i ytre ringvei og gjennom kremen av Mosjømarka. Sleng led Rondanestien opp mot Savalsetra også så har vi kanskje Norges feteste ritt… men, da måtte vi nok samarbeidet med Løten sykkelklubb.. det rittet ville blitt så sinnsykt kult det… og skulle man gjort det enkelt så skulle man satset på gps ritt… da slipper man unna med mye merkejobb:).

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Oddefa] #2709278 30/05/2022 17:06
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Maxxis aspen 2.4 bak og Maxxis Forekaster 2.35 foran funket kanon forresten… trygt og godt hele veien, raskt nok til å kunne ta teten lett i starten. Måtte faktisk roe ned for å unngå å ta vinden i tet:).

CK ELVERUM

Re: Terningenrittet 2022, 26 mai (Himmelspretten) [Re: Otoen] #2709291 30/05/2022 19:35
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Otoen

- samme trase ( 4X8) ?

Terningen slik den er i dag fungerer jo supert, så trolig ikke vits å endre noe.. tenkte litt på det som ble sagt på siste episode av terrengsykkelpodden, med tanke på hvorfor mange ikke tør å delta på diverse ritt. Der blir det snakket om at mange ritt trolig er for tekniske for mange, og at stiritt kanskje bør inneholde mest flyt for positiv opplevelse for folk flest. Såpass flyt at selv de som normalt gamper grus også kan kose seg. Terningen er jo slikt sett ikke flyt, kjenner jo flere her i Elverum som ikke deltar pga for mye knot. Jeg digger løypa, og vil gjerne ha den slik. Men, er typisk flytstiritt ville nok kunne slått an…

Egentlig burde vi laget et sinnsykt maratonritt med start og mål på Terningen, over i ytre ringvei og gjennom kremen av Mosjømarka. Sleng led Rondanestien opp mot Savalsetra også så har vi kanskje Norges feteste ritt… men, da måtte vi nok samarbeidet med Løten sykkelklubb.. det rittet ville blitt så sinnsykt kult det… og skulle man gjort det enkelt så skulle man satset på gps ritt… da slipper man unna med mye merkejobb:).

Sikkert 100 grunneier å snakke med først he he. men ja, vi kunne lett lagd ett "offroad Elverum/Løten" med 13-14 mil som hadde vært episke saker.
Vil nå si dette er et flytstiritt, det som teknisk er jo ikke veldig mye knot. For meg er knotete terreng der jeg av og til må tråkke nedi. Det må du strengt tatt ikke gjøre her. Det partiet som er utfordrende i trasen er preget av krappe svinger og veldig kort men bratte knekkere. Ikke hindringer som er tekniske/knot. TSR og UB er veldig mye mer teknisk på store deler av trasen.

Når det gjelder dekk på Terningen (og ellers), Rocket Ron i år som i fjor og de 6-7 årene før. Ikke best til noe, ok til det meste. Akkurat som meg. Allround. Forutsigbart (sykler du på de i alle forhold så vet du hvordan de reagere), bytter ikke dekk før det er ødelagt. Slitasje er ikke ødelagt. Når er vel dette utgående dekk så mulig en må se på andre etterhvert.

Redigert av Oddefa; 30/05/2022 19:40.
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå