Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Alicante/Calpe

Alicante/Calpe #2705417 25/04/2022 05:02
hanedalen Offline OP
Maker of dreams
OP Offline
Maker of dreams
Grunnet dårlig værmelding på Nordvestlandet neste helg ble det spontantur til Alicante/ Calpe fra torsdag til mandag for meg og fruen. Planen er å sykle en del. Har forstått at det er mye syklister i dette området. Håper derfor å så fruktene av dette forumets erfaringer.

Planen er ca 90-120 km fellestur for meg og fruen fredag, lørdag, søndag og mandag. I tillegg tenker jeg å utvide turen med ca 50 km selv et par av dagene.
Tips til runder?
Steder å unngå?
Steder som er hyggelig å stoppe underveis?
Hvor leie sykkel?

Re: Alicante/Calpe [Re: hanedalen] #2705466 25/04/2022 09:01
alfen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har ikke vært der mye, men de turene jeg har hatt der har jeg sørget for å komme litt opp i høyden, dvs f.eks via Finestrat-Sella-Alcoleja-Benasau-Gorga-Quatretondeta-Tarbena-Callosa d'en Sarria-Polop, og kombinasjoner med dette, evt via Relleu og/eller Confrides og Guadalest, og den nedre (gamle) veien fra Guadalest til Callossa d'en Sarria. Vil tro alt oppi fjellene øst for Tarbena og nærmere Calpe også er ok, f.eks den veien som heter "Carretera de Bernia", og til Tarbena via "Carretera d'Olivia a Polop" det er jo nesten ikke trafikk på noen av de små veiene, og det som er er veldig vennlig trafikk.

Kald elv inne nede i dumpa der det heter Fonts d'Algar kan være et kjølig avbrekk om det er veldig varmt. (Husker ikke helt om man får sykkelen med helt inn)
Skal til området til sommeren selv, så tar gjerne imot dine erfaringer her etterhvert også.

Redigert av alfen; 25/04/2022 09:11.

Sufferlandria: Like fun, without the fun parts.

Moderator  support