Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent!

Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! #2704113 11/04/2022 13:46
L
Labbetuss Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
L

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704120 11/04/2022 16:04
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Samme skjedde meg for et par år siden. Sendte en tydelig klage til Ruter i en konstrukiv tone. Håpet mitt var at de skulle logge hendelsen og at det skulle være viktig læring som nok en uønsket hendelse. Fikk til svar at det var viktig at alle tok hensyn til kollektivtrafikken (kort fortalt) og at jeg måtte vise økt aktsomhet fremover.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704121 11/04/2022 16:11
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Helt standard av Ruters operatører. "Vi skal undersøke nærmere og ta det opp med busselskapet" x1000000.

Den ansvarspulveriseringen vi har nå gjør at man får intet gjort med unntak av de aller groveste tilfellene der noen dør. Og det vil bli flere av dem, i takt med at stadig flere med relativt sett mindre erfaring prøver seg ut i trafikken. Med litt uflaks her så velter man og havner inn i hjulene..

Jeg var en underarms-lengde fra å bli klipt rett ned av en lokal grønnbuss for et par år siden. Det eksisterer en solid andel hensynsløse/uegna sjåfører i staben.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704127 11/04/2022 17:08
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Forbikjørt av en leddbuss som blinker til høyre da ville jeg valgt å bremse men det er nå bare meg og jeg aksepterer at andre velger andre løsninger.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Anders A-R] #2704135 11/04/2022 18:01
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: Anders A-R
Helt standard av Ruters operatører. "Vi skal undersøke nærmere og ta det opp med busselskapet" x1000000.

Den ansvarspulveriseringen vi har nå gjør at man får intet gjort med unntak av de aller groveste tilfellene der noen dør. Og det vil bli flere av dem, i takt med at stadig flere med relativt sett mindre erfaring prøver seg ut i trafikken. Med litt uflaks her så velter man og havner inn i hjulene..

Jeg var en underarms-lengde fra å bli klipt rett ned av en lokal grønnbuss for et par år siden. Det eksisterer en solid andel hensynsløse/uegna sjåfører i staben.

Samme med meg i sykkelfeltet opp Uelandsveien ved Sagene for 4-5 år siden. "Dette må du ta opp med underleverandøren som har ansatt bussjåføren", fikk et automatisk svar fra disse på epost og ingen oppfølging.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704139 11/04/2022 18:40
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: JoachimV
Forbikjørt av en leddbuss som blinker til høyre da ville jeg valgt å bremse men det er nå bare meg og jeg aksepterer at andre velger andre løsninger.

Bussen kommer bakfra og skviser medtrafikant ut av veien. Det er alt annet enn innafor.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: baronKanon] #2704142 11/04/2022 19:20
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: baronKanon

Bussen kommer bakfra og skviser medtrafikant ut av veien. Det er alt annet enn innafor.

Som medtrafikant har du like mye ansvar for å lese trafikken rundt deg.
Bussen gir lydsignal og selv om det ikke er helt innafor så er det nå en gang sånn at den åpenbart er på vei forbi og ut av kollektivfelt med blinklys er det overhodet ingen tvil første gang han ser seg tilbake. Syklisten kunne så enkelt bremset forsiktig å sluppet han frem i stedet så er det fullt dramarama "med rett til å sykle". Sorry ass men alt annet enn tilstede i "bliss" på gamle bispelokket får null sympati herfra. Skjerpings.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704166 12/04/2022 07:02
Lenny Offline
Veteran
Veteran

Bussen gir lydsignal og selv om det ikke er helt innafor så er det nå en gang sånn at den åpenbart er på vei forbi og ut av kollektivfelt med blinklys er det overhodet ingen tvil første gang han ser seg tilbake. Syklisten kunne så enkelt bremset forsiktig å sluppet han frem i stedet så er det fullt dramarama "med rett til å sykle". Sorry ass men alt annet enn tilstede i "bliss" på gamle bispelokket får null sympati herfra. Skjerpings.

Forsøker du virkelig å legge dette over på syklisten?

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Lenny] #2704170 12/04/2022 07:15
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Lenny

Forsøker du virkelig å legge dette over på syklisten?

Og sånn er det å diskutere "med rett til å sykle" på sykkelforum...

Nei, les en gang til. Jeg sier bare at syklisten ikke gjør en dritt for å unngå situasjonen når den er som den er. Det er en situasjon som helt latterlig lett kunne vært unngått ved å holde igjen farta ned bakken. Det er jo åpenbart opplagt at bussen er på vei forbi etter at han har trampa i 15km/t på flatmark så hvorfor tro at situasjonen bare skal forsvinne?

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704178 12/04/2022 07:32
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er jo åpenbart opplagt at bussen er på vei forbi etter at han har trampa i 15km/t på flatmark så hvorfor tro at situasjonen bare skal forsvinne?

Bussjåføren kommer bakfra og vet at han skal til høyre og burde forstå at han enten må vente på syklisten eller bryte vikeplikten. Han vet også at det kommer sykkelfelt på veien inn til høyre; der har han åpenbart plass til å kjøre forbi om syklisten skal samme vei som han. Da forsvinner situasjonen latterlig lett uten at bussjåføren (ikke bussen, la oss ansvarliggjøre trafikanten ikke kjøretøyet - det har åpenbart ikke noe ansvar) setter syklistens helse på spill.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Garpen] #2704181 12/04/2022 07:52
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Garpen
Det er jo åpenbart opplagt at bussen er på vei forbi etter at han har trampa i 15km/t på flatmark så hvorfor tro at situasjonen bare skal forsvinne?

Bussjåføren kommer bakfra og vet at han skal til høyre og burde forstå at han enten må vente på syklisten eller bryte vikeplikten. Han vet også at det kommer sykkelfelt på veien inn til høyre; der har han åpenbart plass til å kjøre forbi om syklisten skal samme vei som han. Da forsvinner situasjonen latterlig lett uten at bussjåføren (ikke bussen, la oss ansvarliggjøre trafikanten ikke kjøretøyet - det har åpenbart ikke noe ansvar) setter syklistens helse på spill.

Ja i en ideel verden men nå var ikke det situasjonen her. Når jeg kjører bil så er det hele tiden sånne situasjoner som blir avverget fordi folk er oppmerksomme. Fordi folk er idioter så trenger man ikke oppføre seg like idiotisk eller mer idiotisk..
Hvis jeg havner på en innsiden av en Leddbuss/lastebil whatever som blinker til høyra, vel da tilpasser jeg hastigheten.
Her tviholder "Fleksnes" på sin plass på innsiden av en leddbuss i 10 sekunder før det er full stans i krysset. Hasardiøst..

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704187 12/04/2022 08:43
L
lokila Offline
Medlem
Medlem
L

Ja i en ideel verden men nå var ikke det situasjonen her. Når jeg kjører bil så er det hele tiden sånne situasjoner som blir avverget fordi folk er oppmerksomme. Fordi folk er idioter så trenger man ikke oppføre seg like idiotisk eller mer idiotisk..
Hvis jeg havner på en innsiden av en Leddbuss/lastebil whatever som blinker til høyra, vel da tilpasser jeg hastigheten.
Her tviholder "Fleksnes" på sin plass på innsiden av en leddbuss i 10 sekunder før det er full stans i krysset. Hasardiøst..

Har vi sett samme video? Jeg ser tydelig at bussjåføren kommer bakfra og foretar en forbikjøring av et annet kjøretøy rett før krysset hvor bussjåføren skal til høyre. Her er det ikke snakk om at syklisten forsøker å "tviholde" på sin plass fordi han nettopp blir forbikjørt rett før krysset. Men siden han er på sykkel kan han bare hoppe opp på fortauet?

Hadde du tenkt det samme om det var en liten bil som blei forbikjørt rett før et kryss? Nøyaktig samme i min bok.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704192 12/04/2022 08:57
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Når jeg kjører bil så er det hele tiden sånne situasjoner som blir avverget fordi folk er oppmerksomme. Fordi folk er idioter så trenger man ikke oppføre seg like idiotisk eller mer idiotisk..

Jeg viker også unna idioter i trafikken. Men det fratar ikke idiotene å være ene og alene ansvarlig i situasjoner som denne.

Du skrev tidligere om ansvar og at syklisten var (med)ansvarlig for situasjonen. Det er han ikke. Den eneste som skal klandres her er bussjåføren som helt åpenbart bryter vikepliktsregler og en del litt rundere bestemmelser om aktpågivende kjøring med videre.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704196 12/04/2022 09:13
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Om en går inn på Twitter har vedkommende flere tråder om parkering i sykkelfelt å generte dårlig holdig til sykelister.Jeg synes det er rart at han ikke har fått bank.Men jeg forsvarer ikke buss i dette tilfelle, men om Ruter googler vedkommende er jeg redd såfør slipper unna .

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Kjetil307] #2704197 12/04/2022 09:19
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Kjetil307
Om en går inn på Twitter har vedkommende flere tråder om parkering i sykkelfelt å generte dårlig holdig til sykelister.Jeg synes det er rart at han ikke har fått bank.Men jeg forsvarer ikke buss i dette tilfelle, men om Ruter googler vedkommende er jeg redd såfør slipper unna .

Så det å reagere på ulovlig parkering i sykkelfelt er å generere dårlig holdning til syklister?

Per B.
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: perbl] #2704199 12/04/2022 09:37
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: perbl
Sitat: Kjetil307

Så det å reagere på ulovlig parkering i sykkelfelt er å generere dårlig holdning til syklister?

Åpenbart en provokatør her som flyr rundt med klistremerker å gjør andre sin jobb. Forbauser meg ikke om han er typen som hang seg på hjul på innsida av bussen bare for å få en reaksjon på film...
Fulgte etter
35-åringen erkjenner at det kunne ha gått fryktelig galt med ham, men at han var så oppskaket at det tenkte han ikke over i sekundene etter at bussen kjørte forbi.

- Jeg var full av adrenalin, så jeg syklet etter bussen for å få blikk-kontakt med sjåføren og si ifra at dette var ikke greit. Jeg slo etter bussen som var et utslag av en følelsesmessig respons der og da. Jeg fikk fulgt etter bussen til Tollbugata og banket på døra, men sjåføren ville ikke åpne døra. Han brukte bare hornet og ønsket at jeg skulle komme meg vekk. Han tok også opp mobilen sin, sier Joachim.

https://www.nettavisen.no/nyheter/j...ette-skikkelig-ekkelt/s/12-95-3424265303

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704200 12/04/2022 09:41
perbl Offline
More than words
More than words
[Åpenbart en provokatør her som flyr rundt med klistremerker å gjør andre sin jobb. Forbauser meg ikke om han er typen som hang seg på hjul på innsida av bussen bare for å få en reaksjon på film...

Inntil vi vet at han gjorde det, synes jeg det er rimelig meningsløst å argumentere utfra at det var grunnen til den håpløse situasjonen.

Og hva han gjør ellers, er så heftig lite relevant for situasjonen vi ser her.

Redigert av perbl; 12/04/2022 09:44.

Per B.
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: JoachimV] #2704204 12/04/2022 10:00
Lenny Offline
Veteran
Veteran

Åpenbart en provokatør her som flyr rundt med klistremerker å gjør andre sin jobb. Forbauser meg ikke om han er typen som hang seg på hjul på innsida av bussen bare for å få en reaksjon på film...

Bilistene som får klistremerke på ruta kunne jo lett unngått hele situasjonen ved å ikke parkere i sykkelfeltet i utgangspunktet.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704207 12/04/2022 10:34
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Bussjåføren gjør en ekstremt dårlig vurdering, men det er et par ting som bør nevnes:
- Dette skjer i Nylandsveien, mot Munchmuseet. PWC bygget til venstre.
- Bussen kommer fra buss/taxi-felt som er på venstre side.
- Fartsgrensen er 40.

Fra rundkjøringen er det flatt før det heller nedover når man er over togskinnene. Det er sjeldent et problem å ligge i 30-40km/t ned den bakken. Enten sykler syklisten sakte og dermed er et hinder i trafikken, eller så kjører bussen over fartsgrensen. Vanskelig å si hva som er tilfellet i videoen, en kombinasjon? Hvis man legger godviljen til så kan det fremstå som at bussjåfører tuter på en sakte syklist for å gjøre han oppmerksom på at han vil legge seg inn i høyrefeltet, og det er rundt da syklisten starter nedoverbakken og øker hastigheten.

Slike situasjoner blir ille når man ser det fra denne vinkelen(hjelmkamera?), men jeg tipper det skjer et titalls slike situasjoner i Oslo hver dag, hvor de fleste løses før de blir så ille som dette ved at syklisten demper farten og slipper bussen forbi.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Lenny] #2704209 12/04/2022 10:44
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: Lenny

Bilistene som får klistremerke på ruta kunne jo lett unngått hele situasjonen ved å ikke parkere i sykkelfeltet i utgangspunktet.

Nettopp.

Det er ikke alt jeg har så sansen for med disse Gopro-hverdagsheltene som ser ut til å havne i flere situasjoner på et par dager enn jeg gjør i et skuddår pga jeg ikke orker å stå på krava i enhver situasjon, men jeg klarer virkelig ikke å samle den helt store sympatien for dem som utvilsomt bryter lovverket.

Hadde myndighetene faktisk prioritert å håndheve regelverket så man har noe mer enn en teoretisk mulighet til å bli bøtelagt tipper jeg man kunne endra adferd ganske raskt.

Per B.
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Andreas83] #2704210 12/04/2022 10:45
Kakachka Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Andreas83

Slike situasjoner blir ille når man ser det fra denne vinkelen(hjelmkamera?), men jeg tipper det skjer et titalls slike situasjoner i Oslo hver dag, hvor de fleste løses før de blir så ille som dette ved at syklisten demper farten og slipper bussen forbi.

Jeg tenkte umiddelbart de fleste løses ved at bussjåføren innser han kommer bak syklisten og at han ikke rekker foreta en sikker forbikjøring samt at han i tillegg skal til høyre i krysset som jo er en gjenganger på 'syklist drept av tyngre kjøretøy' og at han derfor velger det eneste riktige: Bremse og legge seg bak syklisten.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Kakachka] #2704215 12/04/2022 11:10
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Kakachka

Jeg tenkte umiddelbart de fleste løses ved at bussjåføren innser han kommer bak syklisten og at han ikke rekker foreta en sikker forbikjøring samt at han i tillegg skal til høyre i krysset som jo er en gjenganger på 'syklist drept av tyngre kjøretøy' og at han derfor velger det eneste riktige: Bremse og legge seg bak syklisten.

Nettopp. Det er ikke vanskeligere enn det.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Kakachka] #2704216 12/04/2022 11:24
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: Kakachka

Ikke uenig, men det gjelder å ha samspill i trafikken. Jeg har syklet mye den veien, og raske syklister skaper lite problemer. Sakte syklister har en lei tendens å skape lang kø bak seg, da veien ofte er sterkt trafikkert. Da vil det være utfordrende for leddbussen å komme seg inn i høyrefeltet. I dette tilfellet var det ingen kø, og derfor startet jeg innlegget med at bussjåføren gjør en ekstremt dårlig vurdering.

En må huske at syklister som er til hinder(f.eks. ikke følger trafikkflyten) i trafikken dekkes av Vegtrafikklovens paragraf 3. Hvordan det håndheves, de få gangene det håndheves, fremstår som ganske tilfeldig. Jo flere farlige situasjoner som skjer, jo større er sannsynligheten for at slikt får høyere prioritet.

Bør nevnes at området har store trafikale utfordringer, og parallelgaten Dronning Eufemias Gate har norgesrekord i antall syklister som sykler på rødt.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704217 12/04/2022 11:24
L
Labbetuss Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
L
I videoen ser vi brudd på veitrafikkloven. Vi har sett en god del på dette og dette er en av de grovere overtrampene. Dette er bussjåførens feil.
Morgan Andersson, Generalsekretær, Syklistenes landsforening.
I en mail til VG sier Ruter at de er enig i at det som skjer i videoen ikke ser bra ut. De sier også at de har informert Nobina som kjører for dem.
Nobina sier de har opprettet internsak.
Syklisten har anmeldt saken.

Dette ifølge VG.
Får håpe Nobina setter sjåføren til forefallende arbeid for en stund fremover.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Andreas83] #2704219 12/04/2022 11:31
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Bør nevnes at området har store trafikale utfordringer, og parallelgaten Dronning Eufemias Gate har norgesrekord i antall syklister som sykler på rødt.

Sannsynlig også norgesrekord i antall bilister som svinger til høyre på tvers av rødt sykkelfelt uten å se seg for.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Andreas83] #2704220 12/04/2022 11:32
perbl Offline
More than words
More than words
En må huske at syklister som er til hinder(f.eks. ikke følger trafikkflyten) i trafikken dekkes av Vegtrafikklovens paragraf 3. Hvordan det håndheves, de få gangene det håndheves, fremstår som ganske tilfeldig. Jo flere farlige situasjoner som skjer, jo større er sannsynligheten for at slikt får høyere prioritet.

Her glemmer du et viktig ord. Paragraf 3 sier "unødig hinder". Det er med andre ord ingenting som sier at du skal kunne kjøre uten å trenge å forholde deg til hindringer eller tregere trafikanter enn deg i trafikken. Det er ikke sånn at enhver syklende, mopedist, anleggsmaskinfører eller traktorkjørende skal måtte hive seg inn i en lomme eller grøfta umiddelbart når en bil tar vedkommende igjen, selv om man selvsagt bør sørge for å slippe forbi annen trafikk med jevne mellomrom.

Det å måtte bruke noen få sekunder på å gjøre en trygg forbikjøring eller avvente mulighet til å svinge til høyre er neppe en unødig hindring.

Per B.
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Garpen] #2704223 12/04/2022 11:55
J
JoachimV Offline
Besatt
Besatt
J
Sitat: Garpen

Når jeg kjører bil så er det hele tiden sånne situasjoner som blir avverget fordi folk er oppmerksomme. Fordi folk er idioter så trenger man ikke oppføre seg like idiotisk eller mer idiotisk..

Jeg viker også unna idioter i trafikken. Men det fratar ikke idiotene å være ene og alene ansvarlig i situasjoner som denne.

Du skrev tidligere om ansvar og at syklisten var (med)ansvarlig for situasjonen. Det er han ikke. Den eneste som skal klandres her er bussjåføren som helt åpenbart bryter vikepliktsregler og en del litt rundere bestemmelser om aktpågivende kjøring med videre.

Ta også ta med deg stråmenna dine lenger ut på påskevidda. Eneste jeg har sagt konkret om ansvar:

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: perbl] #2704228 12/04/2022 13:01
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: sykkeloyvind
Sannsynlig også norgesrekord i antall bilister som svinger til høyre på tvers av rødt sykkelfelt uten å se seg for.
Godt poeng, et sted for rekorder.
Sitat: perbl

Her glemmer du et viktig ord. Paragraf 3 sier "unødig hinder". Det er med andre ord ingenting som sier at du skal kunne kjøre uten å trenge å forholde deg til hindringer eller tregere trafikanter enn deg i trafikken. Det er ikke sånn at enhver syklende, mopedist, anleggsmaskinfører eller traktorkjørende skal måtte hive seg inn i en lomme eller grøfta umiddelbart når en bil tar vedkommende igjen, selv om man selvsagt bør sørge for å slippe forbi annen trafikk med jevne mellomrom.

Det å måtte bruke noen få sekunder på å gjøre en trygg forbikjøring eller avvente mulighet til å svinge til høyre er neppe en unødig hindring.
Godt poeng, men det er nok disse berømte sekundene og kødannelsen som fort kan bli større enn syklisten innbiller seg, og plutselig er det blålys med påfølgende rettspraksis, som kan gi ny presedens. Skal man kjøre forbi på en forsvarlig måte, er det ofte ikke snakk om noen få sekunder.

Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Andreas83] #2704229 12/04/2022 13:10
perbl Offline
More than words
More than words
Skal man kjøre forbi på en forsvarlig måte, er det ofte ikke snakk om noen få sekunder.

I dette tilfellet er nå syklisten alt oppe og holder på å bli skvisa av bussen i det denne svinger, så jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan være snakk om særlig forsinkende tidsrom akkurat her. Forskjellen i distansen kjørt på tiden vedkommende sparte er jo knapt lengden av bussen.

Redigert av perbl; 12/04/2022 13:13.

Per B.
Re: Etter covid kan vi alle klemme, Ruter? Ikke pent! [Re: Labbetuss] #2704246 12/04/2022 17:08
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
@joachimv Det var da voldsomt. Så da er du enig i at ingen andre enn bussjåføren er ansvarlig for situasjonen som oppstår?

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support