Bumper denne. Klar for å sette opp ny racer tubeless. Jeg har Veloflex Corsa Evo TLR poppet på og skal ha inn guffe etter påske. Konverterte sti- og grussykkel i fjor etter alt for lang tid på gjerdet. Der brukte jeg Stans NoTubes og det fungerte fin-fnt på begge sykler. Sykler jo med høyere trykk på landeveien, og så leste jeg Landeveis artikkel om tubeless og ble litt stuss:
Det viktigste er at du har sørget for at guffa tåler det høye lufttrykket som landeveissykler bruker, her holder det ikke med guffe til terrengsykler.
Jeg finner ikke umiddlebart noe som er spesifikt for landevei. Googler jeg finner jeg denne artikkelen fra CyclingNews:
https://www.cyclingnews.com/features/best-tubeless-sealant-for-road-tyres/Der listes orignal Stans NoTubes som #1. Dette er jo "folkeguffa" som bare funker, og har blitt brukt på terrengsykkel i årevis. Tar Landevei feil, eller er dette bare unyansert?
Veloflex selv anbefaler Joe's no flat - Super Sealant
For sealing our TLR clincher tires it is necessary to use specific Latex based TLR tire sealant. You can find a deeper explanation of this topic in this Read the article.
After several tests we recommend you use the following TLR sealant: Joe’s no flat – Super Sealant
Jeg har jo fortsatt guffe fra i fjor stående, og både lommebok og miljø setter pris på at jeg bare kan bruke opp denne.
Edit: etter at jeg skrev posten leste jeg artikkelen fra Veloflex og der er også Stan's NoTubes listet som godkjent. Jeg kjører på med denne uanhengig av hva Landevei måtte mede